درخواست استاندار دیالی برای بازگشایی گذرگاه مندلی در مرز با ایران

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، استاندار دیالی گفت که به دولت مرکزی عراق درخواست داده است که با توجه به کمبود مایحتاج اساسی مردم و تشدید شرایط بیکاری در این استان، گذرگاه های استان دیالی در مرز با ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی به روی ترددهای تجاری باز شود.

درخواست استاندار دیالی برای بازگشایی گذرگاه مندلی در مرز با ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تجهیزات شبکه، مثنی التمیمی استاندار استان دیالی عراق اعلام نمود که به دولت مرکزی پیشنهاد داده است که گذرگاه های مرزی این استان با ایران را باز کند.

التمیمی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد: بازگشایی گذرگاه های مرزی با ایران موضوعی است که به دولت فدرال مربوط می شود و منحصرا مقامات دولت مرکزی درباره آن اختیار تصمیم گیری دارند.

وی اضافه نمود: نقش ما در جایگاه مقامات ملی در دیالی تقویت تدابیر پیشگیرانه در شرایط شیوع ویروس کرونا است و ترس از انتقال ویروس کرونا از طریق کالاها را می توان با ضدعفونی و اتخاذ بالاترین سطوح تدابیر پیشگیرانه بهداشتی از بین برد.

التمیمی گفت: ترکیه کشور همجوار عراق است و در حال حاضر بیش از 150 هزار نفر مبتلا دارد که بالاترین آمار مبتلایان در میان کشورهای همسایه عراق است از همین رو گذرگاه های مرزی آن با عراق باز نشده است.

استاندار دیالی تاکید کرد: گذرگاه های ایرانی با منطقه کردستان عراق باز است و کالاها به مقادیر بسیار زیاد در آنجا رد و بدل می شوند. استان دیالی در حال حاضر با کمبود برخی مواد اساسی روبه روست. از همین رو به دولت پیشنهاد دادیم که گذرگاه های مرزی با ایران را باز کند تا اجناس مورد نیاز بازارها تامین شده و فرصت های شغلی برای بسیاری از افراد بیکار در شرایط کنونی فراهم شود علاوه بر اینکه منبع درآمدی برای استان محسوب می شود.

عمر الوائلی رئیس کمیته گذرگاه های مرزی دولت عراق چهارشنبه هفته گذشته اعلام نمود که به زودی گذرگاه مرزی مندلی(سومار) در استان دیالی و گذرگاه زرباطیه(مهران) در استان واسط بازگشایی می شود.

او تاکید کرد که بازگشایی این گذرگاه ها صرفا برای مبادلات تجاری و نه سیاحتی زیارتی خواهد بود.

الوائلی درباره گذرگاه های منطقه کردستان عراق نیز گفت که این گذرگاه ها در مرز با ایران ارتباطی با دولت فدرال ندارند و از دولت منطقه کردستان دستور می گیرند.

گذرگاه های مرزی با ایران از قریب به دو ماه پیش و با شیوع ویروس کرونا در ایران بسته شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "درخواست استاندار دیالی برای بازگشایی گذرگاه مندلی در مرز با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست استاندار دیالی برای بازگشایی گذرگاه مندلی در مرز با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید