اعتبار 300 میلیون تومانی برای حل مسائل تپه سوگله

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، یحیی خاکی در مصاحبه با خبرنگاران اضافه نمود: دفع فضولات انسانی باعث آسیب جدی به محیط زیست بخصوص سفره های آب زیرزمینی شده و احشامی که در اینجا تغذیه می نمایند باعث انتشار آلودگی و بیماری در جامعه می شوند که باید به سرعت این موضوع حل گردد.

اعتبار 300 میلیون تومانی برای حل مسائل تپه سوگله

فرماندار گرگان گفت: باتوجه به ظرفیت های محیط زیست و منابع طبیعی، این قابلیت در منطقه وجود دارد که این تپه به عنوان یک منطقه گردشگری و تفرجگاهی برای همشهریان، توریست ها و گردشگران تبدیل گردد و از طرفی با توجه به اینکه ما متولی سلامت مردم شهرستان هستیم این مکان باید به نوعی تدبیر گردد.

وی اضافه نمود: در این زمینه اخطارهایی به شهرداری داده شده است و از سوی استانداری و دستگاه های ذیربط برای حل این موضوع اعتباراتی اساسی باید دیده گردد.

اعتیاد اولین آسیب شهرستان گرگان است

خاکی اضافه نمود: اعتیاد اولین آسیب شهرستان است، سرقت، بچه ها کار، زنان بی سرپرست، خودکشی، خودسوزی و طلاق هم از دیگر آسیب های مهم شهرستان هستند.

فرماندار گرگان با بیان این که حاشیه 12 گانه شهر گرگان پراز آسیب است و همواره هم برخوردهای قهری جواب مطلوب نمی دهد، اظهار کرد: مناطقی مانند قلعه محمود، جوادیه، بخشی از اوزینه و قزاق محله نومل از محله های پر آسیب ما هستند و متاسفانه این مناطق از نظر فقر هم سرآمد و از حداقل امکانات رفاهی برخوردارند.

وی با بیان این که رویکرد ما در این مناطق اصلاحی است، گفت: این مناطق از نظر عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی نیازمند توجه ویژه هستند و مادامی که از امکاناتی چون خانه فرهنگ، کتابخانه، پارک و مجتمع های علمی و فرهنگی بی بهره باشند نمی توان انتظار معجزه از آنان داشت.

خاکی با اشاره به این که مناطق گرگان با هم فرقی ندارد و مساوی هستند، گفت: اولین فعالیت را برای اصلاح این مناطق آغاز نموده ایم، در گام اول دو منطقه قزاق محله نومل و قلعه محمود انتخاب و طرح عملیاتی آن نیز تدوین شده است.

وی اعلام کرد: برای آغاز طرح از نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی یاری گرفته ایم. مقابله با توزیع نمایندگان مواد مخدر در این محلات، مقابله با مصرف نمایندگان و استقرار این افراد در کمپ های مخصوص از جمله اقدامات ما بوده است.

فرماندار گرگان در ادامه با بیان این که سه کمپ ماده (16) مخصوص ترک اعتیاد اجباری در گرگان وجود دارد که هر کمپ بین 20 تا 60 نفر ظرفیت دارد، گفت: باید دستگاه های خدمات رسان مانند هلال احمر، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، سازمان تبلیغات، شورای شهر، شهرداری و ارشاد و غیره در این مساله به فرمانداری یاری نمایند و طرح های جدیدی برای کاهش این آسیب ها تعریف گردد.

وی اضافه نمود: در زمینه مالی در شهرستان فقر و بیکاری و درآمد کم شهروندان بسیار محسوس است و در یک نگاه این جامعه نیازمند آموزش و مهارت افزایی است که این موضوع هم در اولویت برنامه های فرمانداری است.

خاکی گفت: رویکرد ما در شهرستان اجتماعی است و در رویکرد اجتماعی کارها و برنامه های ما حول دو محور شناخت آسیب ها و اولویت بندی آن ها و نوع واکنش و مقابله با آن قرار گرفته است. رویکرد دوم ما توسعه مشارکت های اجتماعی است که همه فعالیت ها اعم از فرهنگی، مالی و اجتماعی و سیاسی باید در راستای توسعه مشارکت های اجتماعی باشد و آحاد مردم در آن دخیل باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعتبار 300 میلیون تومانی برای حل مسائل تپه سوگله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار 300 میلیون تومانی برای حل مسائل تپه سوگله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید