بازدید از آثار تاریخی انزلی؛ تا اطلاع ثانوی ممنوع

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، خبرنگاران/گیلان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی با بیان اینکه اماکن تاریخی این شهرستان تعطیل هستند و بازید برای عموم نداریم، توضیح داد: این تعطیلی به دلیل امکان تجمع در این اماکن بود.

بازدید از آثار تاریخی انزلی؛ تا اطلاع ثانوی ممنوع

ابوالفضل گودرزوند چگینی در گفت وگو با وبلاگ تجهیزات شبکه اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد شاهد کاهش حضور مسافر در بندرانزلی بودیم که این مسئله تا حد زیادی باعث رکود فعالیت واحدهای اقامتی و پذیرایی در سطح شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انزلی در دسته بندی شهرها جزو گروه سه قرار گرفته است و به لحاظ فعالیت واحدهای اقامتی و پذیرایی محدودیت نداریم، اضافه نمود: 243 واحد اقامتی و پذیرایی در شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی تاکید نمود: با توجه به قوانین محدودیت تردد و منع عبور و مرور، ورود مسافر به انزلی نیز بسیار کاسته شده و در حال حاضر سطح اشغال واحدهای گردشگری و اقامتی پنج درصد است؛ در واقع می توان گفت سطح اشغال نداریم.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه 16 رستوران در انزلی فعالیت دارند، گفت: واحدهای پذیرایی و رستوران ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری دو متری می توانند به مراجعین خدمات لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اماکن تاریخی این شهرستان تعطیل هستند و بازید برای عموم نداریم، توضیح داد: این تعطیلی به دلیل امکان تجمع در این اماکن بود که امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه، به زودی شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 24 اثر تاریخی در شهرستان بندر انزلی به ثبت رسیده است، افزود: پل غازیان، پل انزلی و ساختمان شیلات همچنین اداره نوغان از جمله میراث صنعتی بندر انزلی هستند.

گودرزوند چگینی در مورد اداره نوغان بندرانزلی نیز یادآور شد: ثبت این اثر سال گذشته ابلاغ شد و علیرغم تعطیلی دستگاه ها که تولید کرم و پیله ابریشم را انجام می دادند، توتستان این مجموعه پابرجاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازدید از آثار تاریخی انزلی؛ تا اطلاع ثانوی ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از آثار تاریخی انزلی؛ تا اطلاع ثانوی ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید