ماموریت های ناسا در مریخ دو هفته تعطیل می شود

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، تمام ماموریت های ناسا در مریخ به دلایل ایمنی مرتبط با موقعیت سیاره سرخ در فضا متوقف با دو هفته تعطیلی روبرو می شوند.

ماموریت های ناسا در مریخ دو هفته تعطیل می شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از دیلی میل، تمام ماموریت های ناسا در مریخ به دلایل ایمنی مرتبط با موقعیت سیاره سرخ در فضا متوقف با دو هفته تعطیلی روبرو می شوند.

در 7 اکتبر (15 مهر) مریخ به موقعیتی در مدار خود می رسد که با نام مقارنه خورشیدی (Solar Conjunction) شناخته می شود. در این موقعیت که هر دو سال یک بار روی می دهد، سیاره از منظر زمین در پشت خورشید حرکت می کند و درنتیجه همان طور که ناسا اشاره می کند: جو بیرونی داغ خورشید یا تاج آن که در خط دید مریخ واقع شده است، ممکن است ارتباطات میان سیاره ای را مختل کند.

کاوشگرهای استقامت و کنجکاوی، حتی هلی کوپتر نبوغ و سطح نشین اینسایت از جمله ماوریت های رباتیک ناسا هستند که به دلایل ایمنی از دوم تا 16 اکتبر متوقف می شوند.

سایر مأموریت های مریخی اروپا، چین و هند هم تحت تأثیر این دوره قرار خواهند گرفت، اما این سازمان های فضایی هنوز برنامه های خود را برای دوره مشترک اعلام نکرده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ماموریت های ناسا در مریخ دو هفته تعطیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت های ناسا در مریخ دو هفته تعطیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید