مرگ جورج فلوید؛ دادگاه مصالحه 27 میلیون دلاری را تایید نکرد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده درک شووین، پلیسی که باعث مرگ جورج فلوید شد، تکذیب کرد که دادگاه پنهانی به مسئولان شهر اجازه داده که 27 میلیون دلار بابت مصالحه به خانواده فلوید بپردازند. وکلای چاوین استدلال می نمایند که زمان این مصالحه یعنی در میانه انتخاب هیئت منصفه، باعث پیشداوری در رسیدگی خواهد شد.

مرگ جورج فلوید؛ دادگاه مصالحه 27 میلیون دلاری را تایید نکرد

به نقل از ایندیپندنت، قاضی پیتر ای. کیهیل از دادگاه منطقه ای شهرستان هنپین روز سه شنبه در دادگاه گفت: در نهایت، این کیفرخواستی فدرال است. این دادگاه در آن دخالتی نداشته است.

او اضافه نمود: به نظر من مسئولان شهر می خواهند از مسئولیت شان شانه خالی نمایند و آن را به گردن دادگاه بیندازند که مسئولیتی در این زمینه ندارد.

پیشتر واشنگتن پست گزارش داده بود که مسئولان شهر مینیاپولیس با قاضی منطقه ای شهرستان هنپین، تادریک اس. بارنت، که با مصالحه موافقت کرد مشاوره نموده اند. این بالاترین مبلغ مصالحه در تاریخ این شهر و یکی از بالاترین ارقام در پرونده های مربوط به مرگ کسی در ارتباط با پلیس است.

ولی روز سه شنبه، قاضی کیهیل، همکار قاضی بارنت، که ریاست محاکمه را بر عهده دارد، توصیف او از رویدادها را رد کرد.

کیهیل گفت: یادم است که در مصاحبه با قاضی بارنت، پاسخ این بود: ما نمی توانیم به شما بگوییم چه کنید. و به نظر من او ابراز نگرانی کرد که باید چنین کاری در بحبوحه انتخاب هیئت منصفه انجام گردد. یعنی این دادگاه چنین مصالحه ای را تایید ننموده. ما در حال حاضر اختیاری در این زمینه نداریم.

روز آدینه، شهر مینیاپولیس مصالحه رکوردشکن بیست و هفت میلیون دلاری با خانواده جورج فلوید را تایید کرد. شووین متهم به قتل جورج فلوید با گذاشتن زانو بر گردن او به مدت چند دقیقه در حال بازداشت در ماه می گذشته است.

در آن موقع جیکاب فری، شهردار مینیاپولیس و خانواده فلوید از این تصمیم استقبال کردند و استدلالشان این بود که نقطه عطفی در برخورد با خشونت پلیس است.

بن کرامپ، وکیل حقوق مدنی که نمایندگی خانواده فلوید را به عهد دارد، در باره مصالحه گفت: برای آمریکا این کافی نیست که بگوییم جان سیاهان ارزش دارد. باید با اعمال خود نشان بدهیم که جان سیاهان ارزش دارد.

در پی این تصمیم، ایریک نلسون، وکیل شووین، گفت که زمان مصالحه به شدت باعث پیشداوری در باره نتیجه محاکمه خواهد شد، محاکمه ای که هنوز در مراحل ابتدایی است.

نلسون آن موقع در دادگاه گفت: بسیار نگرانم که خبری که روز آدینه در رابطه با مصالحه مدنی منتشر شد درست در بحبوحه انتخاب هیئت منصفه است. عالیجناب، من حیرت نموده ام.

نلسون درخواست کرد که محاکمه تا اواخر مارس به تعویق بیافتد، و پیشنهاد تغییر محل محاکمه به شهری دیگر را هم مطرح نمود. قاضی کیهیل گفت که روز چهارشنبه احتمالا درباره تعویق دادرسی حکم خواهد داد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مرگ جورج فلوید؛ دادگاه مصالحه 27 میلیون دلاری را تایید نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ جورج فلوید؛ دادگاه مصالحه 27 میلیون دلاری را تایید نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید