پاسخ شرکت مخابرات ایران به قطعی اینترنت

اگرچه اتصال به اینترنت در بیشتر نقاط کشور مجددا برقرار شده است، اما بعضی افراد که از اینترنت مخابرات استفاده می نمایند، هنوز در دریافت خدمات دچار مشکل هستند و در تماس با پشتیبانی مخابرات (2020) نیز باید دقایق زیادی در انتظار باشند که بعضا اعلام شده که پشتیبانی هم جوابگو نیست.

پاسخ شرکت مخابرات ایران به قطعی اینترنت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب (25 آبان)، به دلیل ناآرامی های ایجادشده در پی اجرای طرح اصلاح و سهمیه بندی بنزین و به منظور جلوگیری از امکان سوءاستفاده های احتمالی از این ابزار ارتباطی قطع شد. پس از آن، اتصال اینترنت ثابت و خانگی، دانشگاه های بزرگ کشور و و بعضی شرکت های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی از روز پنج شنبه (30 آبان) شروع شد.

اتصال مجدد اینترنت به تدریج ادامه یافت تا به مرور در استان ها ارتباطات بین الملل دوباره از سر گرفته گردد؛ هرچند هنوز بعضی اخبار حاکی از قطعی اینترنت در بعضی از استان ها است. با وجود این به نظر می رسد بعضی از دریافت نمایندگان خدمات اینترنتی از شرکت مخابراتی، هنوز هم نتوانستند به اینترنت دست یابند و حتی شبکه ملی اطلاعات هم برایشان قطع است.

در این راستا محمدرضا بیدخام -سخنگوی شرکت مخابرات ایران- ضمن عذرخواهی از مشترکان به دلیل بالا رفتن مدت زمان انتظار 2020 اظهار کرد: عمده دلیل قطع اینترنت ثابت و همراه با توجه به شرایط موجود جامعه است که ما دخل و تصرفی در قطع و وصل آن نداشتیم اما به واسطه قطعی اینترنت، میزان تماس ها با ما 100 برابر افزایش داشته است.

وی اضافه نمود: افزایش ترافیک این تماس ها سه علت عمده دارد؛ یکی این که مردم سوال می نمایند چرا اینترنت قطع شده و چرا کیفیت و سرعت آن پایین آمده است؟ علت دوم این که تخفیف هایی که قرار داده شده را چطور می توانند دریافت نمایند؟ علت سوم نیز فروش اینترنت ثابت است؛ این سه علت موجب شده صف انتظار در نقاط کشور تا 100 برابر افزایش یابد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به اقدامات اجرا شده برای کاهش انتظار پاسخگویی به کاربران بیان نمود: ما در سامانه مخابرات یک IBR (سیستم پاسخگویی هوشمند) قرار دادیم که مردم را هدایت کند تا برای کاهش ماندن در صف انتظار چه کار نمایند. دوم این که ثبت مکانیزه را در بخش های مختلف 2020 اضافه کردیم. در سومین اقدام هم میزان پاسخگوها را افزایش دادیم و سیستم تیکتینگ اینترنتی را بر مبنای وب فعال کردیم.

بیدخام درباره قطعی ادامه دار اینترنت در بعضی نقاط شرح داد: دستور وصل اینترنت ثابت و همراه به وسیله شورای امنیت کشور است. برای مثال در تهران در بعضی از نقاط غربی هنوز دستور اتصال داده نشده است. اما این موضوع می تواند دلایلی از جمله بدهی، خرابی یا موارد دیگر داشته باشد. البته اتصال اینترنت به صورت کلی برقرار می گردد و به صورت موردی صورت نمی گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پاسخ شرکت مخابرات ایران به قطعی اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ شرکت مخابرات ایران به قطعی اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید