کسب بالاترین ضریب تاثیر در بین نشریات ایرانی به وسیله یک نشریه نانویی

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، گزارش استنادی نشریات در سال 2022 (JCR 2022)، به وسیله Web of Science، یکی از معتبرترین پایگاه های استنادی علمی دنیا منتشر شد. در این گزارش، از 21500 نشریه دارای ضریب تاثیر، 156 نشریه ایرانی حضور دارند که نشریه Journal of Nanostructure in Chemistry (JNSC) با کسب ضریب تاثیر 10.1 برای چهارمین سال پیاپی پیروز به کسب بالاترین IF در بین نشریات ایرانی شد.

کسب بالاترین ضریب تاثیر در بین نشریات ایرانی به وسیله یک نشریه نانویی

این نشریه که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس است در سه حوزه موضوعی WoS شاملChemistry, Materials Science ، Nanoscience and Nanotechnology واقع شده است و در هر سه حوزه موضوعی در چارک Q1 است.

بعلاوه نشریات حوزه فناوری نانو با عناوین زیر نیز برای اولین بار در گزارش استنادی 2022پیروز به کسب ضریب تاثیر شدند:

International Nano Letters: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه،IF= 3.7

International Journal of Nano Dimension: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، IF=1.5

Nanomedicine Journal: دانشگاه علوم پزشکی مشهد،IF=1.5

Journal of Nanostructures: دانشگاه کاشان،IF=1.4

گفتنی است که ستاد توسعه فناوری نانو از مهر ماه سال 1391، طرح حمایت از نشریات داخلی حوزه فناوری نانو را به منظور استاندارد سازی و کسب نمایه های معتبر ملی و بین المللی به وسیله آنها، اجرایی کرد. در قالب این طرح خدمات مختلفی از قبیل حمایت های تشویقی، آموزش، مشاوره و نمایه سازی برای نشریات نانویی در نظر گرفته شده است. در قالب این برنامه، در حال حاضر از بین 12 نشریه نانویی کشور، 5 نشریه پیروز به کسب ضریب تاثیر شدند و 5 نشریه نیز در اسکوپوس نمایه شده اند.

شایان ذکر است، براساس آیین نامه حمایت از انتشار مقاله در نشریات منتخب ستاد فناوری نانو، به نویسندگان مقالات فناوری نانوی چاپ شده در این مجلات حمایت تشویقی پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کسب بالاترین ضریب تاثیر در بین نشریات ایرانی به وسیله یک نشریه نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب بالاترین ضریب تاثیر در بین نشریات ایرانی به وسیله یک نشریه نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید