گیلان از استان های پیشرو در اجرای طرح سیماک است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان از استان های پیشرو در اجرای طرح سیماک است، گفت: دولت الکترونیک کاهش مراجعات حضوری، نظارت بیشتر، خود کنترلی و کاهش فساد اداری را به دنبال دارد.

گیلان از استان های پیشرو در اجرای طرح سیماک است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ارسلان زارع در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان، اظهار کرد: ارائه خدمات دولت الکترونیک یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهوری در راستای تحقق سلامت نظام اداری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بخش خدمات الکترونیک املاک (طرح سیماک) اجرا شده که بخشی از این اقدامات به صورت پایلوت است، گفت: گیلان از استان های پیشرو در اجرای طرح سیماک در سطح کشور است.

وی اضافه نمود:1329دهیاری، 220 دفتر پیشخوان دولت، 48 دفتر ICT و 35 شهرداری در اجرای پروژه سیماک فعال هستند که باید تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه زمین و املاک و نیز شهرداری ها در سامانه فعال تر شوند.

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت مشارکت ها، اصلاح فرآیندها و زیرساخت های دولت الکترونیک تأکید و توضیح داد: در این راستا تمامی فعالیت ها صرفا محدود به دستگاه های دولتی نمی گردد بلکه همه نهادهای عمومی غیر دولتی همچون شهرداری ها باید مشارکت و در جهت بهبود ارائه خدمات کوشش نمایند.

زارع توضیح داد: دولت الکترونیک کاهش مراجعات حضوری، نظارت بیشتر، خود کنترلی و کاهش فساد اداری را به دنبال دارد و زمینه ارزیابی عملکرد و سرعت عمل را بالا می برد و این موضوعات در شفاف سازی خدمات برای مردم دارای اهمیت است.

وی بر ضرورت پیگیری عقد تفاهم نامه فی مابین استانداری گیلان و سازمان فناوری اطلاعات کشور در مورد واگذاری مجوز بهره برداری از زیرساخت مرکز داده استان تأکید و اعلام کرد: در راستای توسعه زیرساخت SDI نیز تفاهم نامه ای با سازمان نقشه برداری کشور منعقد می گردد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه چهار شهر رشت، آستارا، انزلی و لاهیجان در حوزه شهر هوشمند در سطح استان به عنوان پایلوت معرفی شدند، اضافه نمود: فرمانداری و شهرداری های این چهار شهر باید برنامه های کوتاه مدت خود را در حوزه هوشمندسازی شهری با موضوع خدمات به کارگروه توسعه الکترونیک و هوشمندسازی ارائه نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر تسریع ثبت و یکپارچه سازی اموال غیرمنقول دستگاه ها در سامانه سادا، بیان نمود: تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به تکمیل اطلاعات املاک خود در این سامانه اقدام و ذیحسابان دستگاه ها نیز موظف به استفاده از ابزارهای قانونی در جهت تحقق حداکثری آن هستند.

استاندار گیلان به بارگذاری 55 درصد از املاک دستگاه های اجرایی در سامانه سادا اشاره نمود و گفت: اگرچه اقدامات خوبی در این خصوص اجرا شده اما قانع نماینده نیست که امیدوارم تا انتها سال اطلاعات املاک دستگاه ها به صورت کامل در سامانه ثبت شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گیلان از استان های پیشرو در اجرای طرح سیماک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان از استان های پیشرو در اجرای طرح سیماک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید