آخرین شرایط امدادونجات سیل در 17 استان، آماده باش مدیریت تهران

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، در هفته گذشته شاهد وقوع سیل در بسیاری از شهر های ایران بودیم. شدیدترین آن ها وقوع سیل در استهبان فارس در اول مرداد بود که در این حادثه 22 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

آخرین شرایط امدادونجات سیل در 17 استان، آماده باش مدیریت تهران

به گزارش چهارشنبه 5 مرداد سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن آب در مسیل ها در استان تهران خبر داد و انتها صبح پنجشنبه 6 مرداد مردم تهران شاهد بارش سیل آسا در نقاط مختلف استان بودند که منجر به جان باختن 8 نفر در امام زاده داود (ع) شد.

تصویری از امامزاده داوود (ع) تهران پس از سیل مرگبار پنجشنبه

حالا مهدی ولیپور در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین شرایط امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در کشور گفته است: در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران را در چهار استان جنوبی و همچنین برخی دیگر از استان ها که احتمال سیل در آن پیش بینی شده بود به حالت آماده باش درآورد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در 62 شهرستان از 17 استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختکمک و مرکزی عملیات های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه طی این مدت به بیش از 14 هزار نفر امدادرسانی شده است، گفت: 1220 نفر به منطقه ها امن منتقل شده اند و 150 دستگاه خودرو نیز رها شده است. همچنین 2239 نفر شامل 1803 نفر در سیستان و بلوچستان، 149 نفر در قم و 336 نفر در استان فارس اسکان اضطراری داده شدند. 11 مصدوم نیز در سه اشتان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولیپور بامداد امروز درباره شمار جانباختگان سیل در کشور نیز گفت: متاسفانه در جریان این سیل ها 14 نفر جان خود را از دست داده اند که شامل پنج مورد فوتی در استان سیستان و بلوچستان، هشت مورد فوتی در تهران و یک نفر در استان مرکزی است. 11 نفر شامل هفت نفر در تهران و چهار نفر در چهارمحال و بختکمک نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آن ها ادامه دارد.

پدیده اقلیمی مونسن چقدر کشور را تهدید می کند؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با فارس با اشاره به خطر توده های بارشی در کشور، خاطرنشان نموده است: سه توده رطوبتی وارد کشور ما شده است، این توده ها از شمال اقیانوس هند به کشور آمده و استان های سیستان و بلوچستان،کرمان، یزد، بوشهر و جنوب و شرق فارس را درگیر می کند، اما توده ای دیگر وارد شده که از طریق دریای مدیرترانه وارد شده است.

محمد حسن نامی اضافه نموده است: توده رطوبتی دیگری هم موسوم به شمال و جنوب در حال حاضر در کشور فعالیت دارد که این توده های رطوبتی زمانی که با هم برخورد می کنند می توانند بارندگی بسیار شدیدی به همراه داشته باشد، در این باره از مردم خواهش می کنم به هیچ وجه به رودخانه ها و اطراف دره ها و محل های خطرناک نزدیک نشوند.

آماده باش 3 روزه مدیریت بحران در تهران

در پی بارش های سیل آسای اخیر رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز از آماده باش کامل دستگاه های امدادی درپی پیش بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل تا سه روز آینده خبر داد.

نصیری در تشریح جزییات جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفته است: نگرانی هایی در مورد احتمال آبگرفتگی در پنج ایستگاه مترو شامل ایستگاه های تجریش، قائم، نوبنیاد و ... وجود داشت که بنا شد طی دو سه روز آینده از کیسه های شن در اطراف ورودی این ایستگاه ها استفاده شود. همچنین بنا شد تا پمپ های آب نیز در این ایستگاه ها و همچنین برخی دیگر از کارگاه های در حال ساخت پیش بینی شود. البته خوشبختانه تا به امروز مسئله ای در این زمینه نداشتیم.

وی درباره فعالیت برخی از اماکن تفریحی و واحد های صنفی در حاشیه روددره های مرکز مانند دربند، درکه، فرحزاد و ... نیز اظهار کرد: در هماهنگی اجرا شده با پلیس مقرر شد که در شرایط ریسک و احتمال جاری شدن سیلاب راستا های رفت به این منطقه ها مسدود شود.

افزایش آمار کشته شدگان و مفقودان؛ 9 کشته، 16 مفقودی و 12 مصدوم در سیل فیروزکوه

استاندار تهران گفت: در سیل شب گذشته فیروزکوه 9 نفر کشته، 16 نفر مفقود و 12 نفر مصدوم شدند.

محسن منصوری در گفتگو با تسنیم، با اشاره به وقوع سیل در این شهرستان و خسارات وارده گفت: سیل شب گذشته در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه در روستا های زرین دشت، مرزداران و آتشان، 9 کشته، 16 مفقودی و 12 مصدوم داشت.

وی افزود: خوشبختانه 10 نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند و 2 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

استاندار تهران در ادامه گفت: علت تأخیر امداد رسانی در این منطقه ها بسته شدن راه های دسترسی و ترافیک جاده ای بود که پس از عادی شدن شرایط نیرو های کمک رسان و دستگاه های امدادی پیروز به خدمات رسانی شدند.

منبع: فرارو

به "آخرین شرایط امدادونجات سیل در 17 استان، آماده باش مدیریت تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط امدادونجات سیل در 17 استان، آماده باش مدیریت تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید