جزئیات ممنوعیت واردات واکسن های خارجی کرونا

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، خبر ممنوعیت واردات واکسن های خارجی را ابتدا بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد. او گفته بود که هیچ گونه واردات واکسن از خارج کشور نداریم در حال حاضر به واکسن ایرانی متکی هستیم؛ بنابراین فراوری داخل کفاف احتیاج ما از جمله دوز سوم واکسن کرونا را خواهد داد.

جزئیات ممنوعیت واردات واکسن های خارجی کرونا

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت قرار است که از این پس واکسیناسیون تنها با واکسن برکت و پاستوکووک انجام گردد. او آنالیز مدارک علمی را زمانبر خوانده و ابراز امیدواری نموده که تاییدیه های بین المللی واکسن های داخلی به زودی دریافت گردد.

براساس برنامه ریزی وزارت بهداشت قرار است که فراوری نمایندگان واکسن داخلی همانند برکت و پاستور در ماه 15 میلیون دوز واکسن کرونا فراوری نمایند تا احتیاج داخلی رفع گردد.

وزیر بهداشت نیز معتقد است که واکسن نورا نیز تا ماه آینده به سبد واکسیناسیون ایران اضافه نموده خواهد شد.

با این اوصاف بعضی از افرادی که واکسن سینوفارم و آسترازنکا را در نوبت دوم دریافت نموده اند، حالا با این ابهام روبرو شده اند که با ممنوعیت واردات واکسن های خارجی، برای دوز سوم باید چه واکسنی دریافت نمایند. بعضی از فعالان رسانه ای نیز اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو درباره ممنوعیت واردات واکسن را مبهم توصیف نموده اند.

ممنوعیت واردات واکسن های خارجی مصوبه ستاد ملی کرونا است

دکتر کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبادل نظر با وبلاگ تجهیزات شبکه خبر ممنوعیت واردات واکسن را تایید کرد و گفت: واکسن های داخلی اثربخشی مناسبی از خودشان نشان دادند و در حال حاضر با توجه به فراوری بالای واکسن های داخلی دیگر احتیاجی به واردات واکسن های خارجی نمی بینیم.

او با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات واکسن های خارجی مصوبه ستاد ملی کرونا است، اضافه نمود: این تصمیم در راستای حمایت از فراوریات و محصولات داخلی اتخاذ شده و حالا در قالب مصوبه ستاد ملی کرونا اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت به این نکته هم اشاره نمود که از واکسن های خارجی همانند سینوفارم و دیگر واکسن ها که پیشتر به کشور وارد شده و تا آنجایی که موجودی داشته باشیم، برای دوز دوم و سوم استفاده خواهیم کرد. اما در صورت تمام شدن واکسن های خارجی دیگر وارداتی صورت نخواهد گرفت و واکسن های داخلی جای آن ها را خواهد گرفت.

حیدری در خصوص دوز سوم کرونا و واکسن جایگزین آسترازنکا نیز گفت: افرادی که دوز اول و دوم را واکسن آسترازنکا تزریق نموده اند، می توانند برای نوبت سوم از واکسن پاستوکووک استفاده نمایند.

منبع: فرارو

به "جزئیات ممنوعیت واردات واکسن های خارجی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ممنوعیت واردات واکسن های خارجی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید