دو تور آموزشی با عنوان گردشگری کودک بر مبنای آموزش و سفر در اراک برگزار گردید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، میراث آریا/ براساس خبرهای واصله، دو تور آموزشی با عنوان گردشگری کودک بر مبنای آموزش و سفر در اراک برگزار گردید.

دو تور آموزشی با عنوان گردشگری کودک بر مبنای آموزش و سفر در اراک برگزار گردید

حسن حسینی با تاکید بر شعار دنیای سال جاری برای روز دنیای گردشگری با عنوان بازاندیشی در گردشگری کودک گفت: دو تور آموزشی با عنوان گردشگری کودک بر مبنای آموزش و سفر به مناسبت گرامیداشت هفته دنیاگردی با همکاری موسسه آموزشی ساتراس برگزار گردید.

معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه اجرای این تور با موضوع آموزش و ملاقات بچه ها با خزندگان و رصد صور فلکی بود، اضافه نمود: در اجرای این تورها دو گروه 35 نفره کودک همراه با والدین خود حضور داشتند و راهنمایان ویژه گردشگری کودک، با زبانی قابل فهم و ساده بچه هاه، موضوعات و مفاهیم را داستان گونه و متناسب با گروه سنی بچه ها شرح دادند.

حسینی اضافه نمود: امروزه اهمیت آموزش غیر مستقیم برای بچه ها با استفاده از گردشگری، فرصت ارزشمندی را برای توسعه گردشگری در میان بچه ها و والدین آنها فراهم می نماید و برنامه ریزها و متولیان گردشگری با ایجاد شرایط مناسب در مقاصد گردشگری، بهبود زیرساخت ها و آموزش نیروی انسانی در جذب و ایجاد علاقمندی بچه ها به سفر نقش پررنگی را دارند.

او ادامه داد: در حالی که آموزش های غیر مستقیم و برقراری ارتباط موثر با کودک در طول سفر، در شکل گیری شخصیت کودک و تجربه سفر او موثر است، متاسفانه در بیشتر اردوها برای گروه سنی پایین از راهنمایان گردشگری تخصصی استفاده نمی گردد.

معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه گردشگری بچه ها در کشورهای مختلف دنیا نه تنها در قالب سفرها و اردوهای مدارس بلکه در قالب خدمات تورهای تخصصی کودک و نوجوان، به وسیله تورگردانان و آژانس های مسافرتی مختلف ارائه می گردد که راهنمایان، قصه گوها و طراحان بازی های گروهی و نمایشی، ویژه کودک و نوجوان این تورها را همراهی می نمایند، گفت: در گردشگری کودک، داشتن برنامه سفر معین، وجود راهنمای تخصصی در طول سفر، رعایت مسائل بهداشتی، توجه به ظرفیت تحمل کودک در طول راستا، طراحی بازی های بچه هاه در راستا سفر و یاری به ایجاد ارتباط موثر کودک با محیط باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: تا به امروز بطور فراگیر و جدی در این زمینه فعالیتی صورت نگرفته و عمده فعالیت های اجرا شده نیز از سوی بخش خصوصی نظیر موسسه های آموزشی طبیعتگردی بوده است.

حسینی درباره شیوه طراحی و اجرای این تورها گفت: تورهایی ویژه بچه ها باید به صورت هدفمند طراحی و در آنها کوشش می گردد مفاد درسی در قالب سفر و کاوش به دانش آموزان آموزش داده گردد.

منبع: همگردی

به "دو تور آموزشی با عنوان گردشگری کودک بر مبنای آموزش و سفر در اراک برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو تور آموزشی با عنوان گردشگری کودک بر مبنای آموزش و سفر در اراک برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید