جاذبه های دیدنی شهر زیبای سپیدان فارس، تصاویر

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، یکی از جذابیت های استان فارس مکان های دیدنی شهر سپیدان است که از تنوع خوبی برخوردارند و حسابی شما را سر ذوق می آورند. اگر بلیط هواپیما شیراز را گرفته اید و می خواهید به دل طبیعت بکر این منطقه بروید، ما در این مقاله بهترین ها را به شما معرفی می کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

جاذبه های دیدنی شهر زیبای سپیدان فارس، تصاویر

سپیدان کجاست؟

شهرستان سپیدان در شمال غربی استان فارس و در 85 کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است. تاریخچه این دیار به زمان هخامنشیان برمی شود و طبق باور عده ای آخرین محل اقامت اسکندر مقدونی قبل از حمله به تخت جمشید است.

سپیدان در دل دره ای در میان کوه های زاگرس واقع شده و زمستان هایی سرد و تابستان هایی خنک دارد. آنچه که این منطقه را محبوب گردشگران کرده آبشارها و تنگه های مختلف آن است که هرکدام با ویژگی های خاص خود طبیعت گردان را به چالش می کشانند.

پیست اسکی پولاد کف

اگر شیفته تفریحات زمستانی و برف بازی هستید، پیست اسکی پولاد کف در سیپدان را به شما معرفی می کنیم. این پیست یکی از بزرگ ترین پیست های اسکی ایران شناخته می شود که حدود 500 هکتار مساحت دارد و در بیشتر فصول سال به گردشگران سرویس دهی می کند. تجربه یک تفریح مهیج و اسکی کردن بر روی برف های تازه چیزی است که حسابی شما را سر ذوق می آورد و لحظاتی فراموش نشدنی را برایتان رقم می زند.

شما در پیست اسکی پولادکف می توانید اسکی کرایه کرده و با کسب آموزش های ابتدایی از مربیان آنجا تجربه ای نو را رقم بزنید. همچنین می توانید از تله کابین، تله اسکی، موتور برفی و قایق های پدالو آنجا استفاده کرده و حسابی خوش گذرانی کنید. از دیگر امکانات این پیست می توان به رستوران، کافی شاپ و مهمان سرا اشاره کرد که با قیمت های مناسب در اختیار گردشگران قرار می گیرند. همچنین هتل 4ستاره پولاد کف با بهترین امکانات آماده است تا از شما پذیرایی کند. لذا در هنگام سفر به پیست اسکی پولادکف نگران محل اسکان خود نباشید.

برج خلار

یکی از مکان های دیدنی در سپیدان برج خلار نام دارد که جز آثار تاریخی این منطقه محسوب می شود. این برج متعلق به دوران صفویه است و بر روی ارتفاعات گلبهاری واقع شده است. برج خلار پس از حمله افغان ها ساخته شد و کاربری نظامی داشت. از جمله ویژگی های آن می توان به شکل چهار گوش اشاره کرد که با ارتفاع 4 متر و قطر 3 متر طراحی شده است. از طبقه اول برج خلار برای تامین مهمات و خوراکی ها استفاده می شد و در طبقه دوم آن نیروهای کمکی تفنگ دار اقامت می کردند. طبقه سوم برج هم آتش خانه بود و در آن آتش نگهداری می کردند. امروزه برج خلار با سادگی و زیبایی خاص خود مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد و هرساله افراد زیادی از آن بازدید می کنند.

چله گاه

مگر می شود به سیپدان سفر کرد و چله گاه را ندید؟ این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا یکی ازبهترین جاهای دیدنی سپیدان است که هوش از سرتان می برد. در این ناحیه چشمه ها، رودخانه های پرآب، آبشارهای فصلی، باغ های دلفریب و کوچه باغ هایی پر از درخت چنار واقع شده است که حسابی شما را به وجد می آورد. اگر دنبال جایی بکر برای فرار از هیاهوی شهر هستید، چله گاه جایی مناسب این کار است. اگر روزی بخت با شما یار شد و به این منطقه سفر کردید، حتما دوربین عکاسیتان را همراه ببرید و عکس های رنگارنگ بگیرید.

تنگه گمبیل

از دیگر جاهای دیدنی سپیدان فارس می توان تنگه گمبیل را نام برد که همچون فردوس برین شما را شیفته خود می کند. این تنگه در نزدیکی روستای ساران بهشت مکان واقع شده است و پس از گذر از علفزارهای بکر و درختان سیب به آن می رسید. تنگه گمبیل با آب جاری، درختان گردو، بوته های تمشک وحشی و چشم انداز رویایی خود شما را افسون می کند. اگر شیفته این هستید که خود را به چالش بکشید و تجربه ای خارق العاده رقم بزنید، تنگه گمبیل انتخابی عالی است. خوب است بدانید که این تنگه غار و بنایی خشتی هم در خود جای داده که چشم انداز ای منحصر به فرد برای عکاسی ایجاد کرده اند.

تنگه تیزآب

اگر 28 کیلومتر به سمت شمال غرب سیپدان بروید به تنگه ای به نام تیزآب می رسید که رودخانه ای با آب زلال در آن جریان دارد. این رودخانه دائمی که تامین کننده آب شرب منطقه است، مکانی مناسب شنا و تفریحات تابستانی محسوب می شود و برای فرار از گرما آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

بد نیست بدانید که تنگه تیزآب با جنگلی پر از درختان بلوط، بادام و گردو احاطه شده و پس از یک شنای مفرح می توانید در آن کمپ بزنید. البته امکانات قابل قبولی هم مانند آلاچیق، سوپرمارکت و سکوهای استراحت در آنجا تعبیه شده که مورد استفاده ماجراجویان قرار می گیرد. اگر دوست دارید تا به تنگه گمبیل سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که فصل های بهار و تابستان را برای این کار در نظر بگیرید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

تنگه رودشیر

از دیگر مکان های دیدنی شهر سپیدان می توان به تنگه رودشیر اشاره کرد که در حوالی روستایی به همین نام قرار گرفته است. این تنگه حدود 1کیلومتر طول دارد و در راستا رسیدن به آن از 3 آبشار زیبا عبور می کنید که خستگی راهپیمایی را برایتان کم می کنند. یکی از این آبشارها حدود 15 بلندی دارد و در کنار آن می توانید حسابی به آبتنی مشغول شوید. از دیگر زیبایی های راستا تنگه رودشیر می توان به چشمه های متعدد و چشم انداز ها دلپذیر اشاره کرد که حسابی شما را سرحال می کند و لحظاتی فراموش نشدنی تقدیمتان می کند.

تنگه غوره دان

اگر بلیط هواپیمای خود را گرفته اید و می خواهید به استان فارس سفر کنید، دیدن تنگه غوره دان را از قلم نیندازید. این تنگه یکی از زیباترین جاهای دیدنی سپیدان است که که در نزدیکی روستای امام زاده ناماعیل قرار گرفته است.

در دل این تنگه مجذوب کننده رودخانه ای به طول 10 کیلومتر جاری است که فضایی آرامش بخش و دلپذیر ایجاد کرده و جان می دهد برای ریلکس کردن! همچنین در میان تنگه غوره دان درختان بادام، ارژن و بنه واقع شده است که می توانید در سایه آن ها نشسته و تجدید قوا کنید. اگر در این فکر هستید که در روزهای گرم تابستان کجا را برای تفریح و کمپ زدن انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم که از تنگه غوره دان غافل نشوید.

آبشار مورزیان

آبشار مورزیان از آن دسته جاهای دیدنی سپیدان است که در فصل زمستان با قندیل های یخی اش شما را به یاد داستان های افسانه ای می اندازد. این آبشار که در حومه روستای مورزیان واقع شده است، حدود 2300 از سطح دریا فاصله دارد و آب آن به رودخانه کر می ریزد. در سفر به این منطقه فراموش نکنید که با کفش و لباس مناسب راهی شوید و دوربین عکاسیتان را هم همراه ببرید. آبشار مورزیان چشم اندازی زیبایی در اطراف خود دارد و پیشنهاد می کنیم که حتما آن را در برنامه سفر خود بگنجانید.

آبشار چیکان (چیکون)

آبشار چیکان از دیگر جاهای دیدنی سپیدان استان فارس است که در فاصله نه چندان زیادی از آبشار مارگون و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است. این آبشار زیبا هم مانند دیگر آبشارهای ذکر شده چشم انداز ها مجذوب کنندهی دارد و آرامش را تقدیمتان می کند. همچنین در فصل زمستان شاهد قندیل های یخی هستیم که چشم انداز رویایی ایجاد می کنند و وسوسه می شوید که در کنار آن ها عکس یادگاری بگیرید. به همین دلیل فراموش نکنید که گشت و گذار در کنار آبشار چیکان را هم در برنامه سفر خود قرار دهید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

آبشار مارگون

رسیدیم به گل سرسبد آبشارهای سپیدان! آبشار مارگون با قرار گرفتن در مرزهای مشترک استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد محبوبیت فراوانی دارد. این آبشار منحصر به فرد حدود 70 متر ارتفاع و 100 متر عرض دارد و به نام یکی از بلندترین آبشارهای ایران شناخته می شود. آب این آبشار از چشمه ای در دل کوه تامین می شود و تمام جنگل های اطراف را آبیاری می کند.

در حوالی آبشار مارگون درخت های سیب، زالزالک و بوته های زرشک واقع شده است که می توانید در سایه آن ها نشسته و استراحت کنید. همچنین در سال های اخیر امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، سکو و پارکینگ در این منطقه ساخته شده که مورد استفاده گردشگران قرار می گیرد. به دلیل وجود خدمات قابل قبول هرساله طبیعت گردهای زیادی در قالب تورهای گروهی راهی سپیدان و آبشار مارگون می شوند.

دیگر دیدنی های سپیدان

جاهای دیدنی نزدیک سپیدان کم نیستند و از بقیه آن ها می توان به دریاچه برم فیروز اشاره کرد که با چمنزارها و چشم انداز ها دلربای خود هر گردشگری را شگفت زده می کند. همچنین برج گلبهاری، برج رکن الدین، تپه ملیان، چشمه شش پیر، آسیاب علی آباد، تل چغا، بقعه امام زاده سلطان شهبازی، امام زاده پیر مراد از دیگر جاذبه های سپیدان شمرده می شوند که با وجود معروفیت نه چندان زیاد همچنان مورد بازدید قرار می گیرند.

کلام آخر

جاهای دیدنی سپیدان فارس همگی زیبا و رویایی اند و طبیعت گردهای زیادی را به سمت خود جذب می کنند. اگر قصد سفر به این سرزمین را دارید، تنها کافیست با تهیه بلیط هواپیما خود را به شیراز برسانید و با تورهای گردشگری همراه شوید. همچنین این امکان وجود دارد تا با ماشین شخصی راهی سفر شوید و خود را به مقصد برسانید. فراموش نکنید که قبل از عزیمت اطلاعات کافی درباره راستا و جاذبه مذکور کسب کرده و با آگاهی کامل به سفر بروید.

منبع: گردشبان

به "جاذبه های دیدنی شهر زیبای سپیدان فارس، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی شهر زیبای سپیدان فارس، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید