دیدنی های توکیو که نباید از دست داد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، نمی گردد با تور ژاپن به کشور آفتاب تابان سفر کرد و از دیدنی های توکیو بازدید نکرد. توکیو (Tokyo) مرکز ژاپن و پرجمعیت ترین شهر دنیا است و در سرتاسر این شهر می توانید انواع مختلفی از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و مدرن را پیدا کنید.

دیدنی های توکیو که نباید از دست داد

توکیو محل زندگی امپراتور ژاپن و مقر دولت و مجلس ژاپن است و از مدرن ترین شهرهای دنیا به شمار می رود. این شهر برای تبدیل شدن به پرجمعیت ترین و مدرن ترین شهر دنیا، را پر پیچ و خمی را طی نموده و چندین بار به آغاز کردن از صفر مجبور شده است.

اما توکیو توانسته است ضمناً حرکت به سمت مدرنیته، فرهنگ خود را نیز حفظ کند و امروزه سنت و مدرنیته به شکلی استثنایی در این شهر در کنار هم دیده می شوند؛ در کنار آسمانخراش های سر به فلک کشیده و مراکز خرید پیشرفته، هنوز رستوران های سنتی وجود دارند که برای صرف غذا باید روی زمین بنشینید. همین ویژگی استثنایی به تنهایی یک از جاذبه های گردشگری توکیو به شمار می رود.

اگرچه بازدید و درک زیبایی تمام جاذبه های گردشگری توکیو به ده ها روز زمان احتیاج دارد، اما در این مقاله کوشش کردیم تعدادی از مشهورترین و برترین دیدنی های توکیو به همراه عکس های توکیو مرکز ژاپن را برای شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

قصر سلطنتی توکیو

همانگونه که گفتیم، توکیو مرکز ژاپن و محل زندگی امپراتور این کشور است. پس بعید نیست که یکی از مهمترین دیدنی های توکیو ژاپن، قصر سلطنتی توکیو و محل زندگی امپراتور باشد. این مجموعه مهمترین جاذبه گردشگری توکیو در منطقه مارونوچی (Marunouchi) است و از ساختمان ها و باغ های بازمانده از قرن هفدهم میلادی تشکیل می گردد که با دیوارهای ستبر و خندق محاصره شده اند.

قصر سلطنتی توکیو در محل قلعه ادو (نام قدیم توکیو) ساخته شده که هسته مرکزی این شهر در سال 1457 میلادی بوده است. زمانی که در سال 1869 امپراتور میجی (Meiji) تصمیم گرفت مرکز ژاپن را از شهر کیوتو (Kyoto) به توکیو منتقل کند، این محدوده را به عنوان قصر سلطنتی و محل زندگی خود و خاندان سلطنتی انتخاب کرد.

اگرچه امروزه هنوز خاندان سلطنتی ژاپن در این قصر زندگی می نمایند، اما با اینحال یکی از جاذبه های گردشگری توکیو است و می توانید بخش هایی از آن را بازدید کنید.

محله گینزا (Ginza)

اگر از آندسته افرادی هستید که به خرید و بازارگردی علاقه دارید و دوست دارید در کنار بازدید از جاذبه های توکیو، به یک مرکز خرید نیز سر بزنید، پیشنهاد می کنیم حتما به محله گینزا بروید تا با یک تیر دو نشان بزنید.

محله گینزا را شاید بتوان شلوغ ترین مرکز خرید توکیو دانست که برای قرن ها، مرکز تجاری ژاپن بوده و پنج جاده اصلی ژاپن در گذشته به این محل منتهی می شدند و امروزه به یکی از دیدنی های توکیو تبدیل شده است. در این منطقه فروشگاه های مختلفی وجود دارند که می توانید انواع محصولات سنتی و سوغات ژاپن را بخرید.

اما همانطور که گفتیم، محله گینزا علاوه بر مرکز خرید بینظیر، یکی از جاذبه های دیدنی توکیو نیز به شمار می رود و گشت و گذار در آن لذتی وصف ناشدنی دارد. به عنوان مثال می وانید در یکی از کافه ها یا رستوران های سنتی این محله بنشینید و علاوه بر خوردن یک وعده غذای خوشمزه، با فرهنگ و سبک زندگی روزمره مردم ژاپن نیز آشنا شوید.

بعلاوه می توانید با مراجعه به سالن نمایش کابوکی-زا (Kabuki-za)، نمایش های سنتی ژاپن که به نام کابوکی شناخته می گردد را دیدن کنید.

محله گینزا را شاید بتوان شلوغ ترین مرکز خرید توکیو دانست که برای قرن ها، مرکز تجاری ژاپن بوده و پنج جاده اصلی ژاپن در گذشته به این محل منتهی می شدند

معبد سنسو-جی (Sensō-ji)

یکی دیگر از دیدنی های توکیو که حتما در تور توکیو باید به آن سر بزنید، معبد سنسو-جی است. این معبد نه تنها از مهمترین جاهای دیدنی توکیو است، یکی از برترین دیدنی های ژاپن نیز به شمار می رود که گردشگران بسیاری برای دیدنی هنر معماری و تزئینات زیبای آن و بعلاوه درک فرهنگ مذهبی ژاپن به آن سفر می نمایند.

معبد سنسو-جی، مشهورترین معبد ژاپن است که اولین بار در سال 645 میلادی و برای کانن (Kannon)، الهی بخشندگی بودایی، ساخته شده است. اگرچه بنای این معبد چندین بار تخریب و بازسازی شده است، اما همچنان با همان سر و شکل اولیه خود میزبان زیارت نمایندگان و گردشگران است.

بعلاوه بیرون این معبد یک بازار نسبتا بزرگ وجود دارد که در آن محصولات سنتی و سوغات مختلفی از قبیل ماسک، شانه و وسایل دکوری چوبی و یا ساخته شده از عاج فیل، کیمونو (لباس سنتی ژاپن) و … را بخرید.

پارک اوئنو (Ueno) و باغ وحش توکیو

اگرچه ساختمان های تاریخی و محله های پر رفت و آمد از مهمترین جاذبه های گردشگری توکیو ژاپن هستند، اما برخی اوقات برای استراح به یک محیط آرام احتیاج داریم. در این صورت پیشنهاد می کنیم پارک اوئنو را حتما در برنامه خود قرار دهید.

این پارک که شبیه به یک بهشت زیبا در مرکز شلوغ شهر توکیو واقع شده، بزرگترین فضای سبز این شهر است و با دریاچه ای در شهر توکیو، محل مناسبی برای فرار از شلوغی سرسام آور این شهر است. جالب است بدانید که بسیاری از عکس های دیدنی از شهر توکیو که در اینترنت وجود دارد و شکوفه های زیبای گیلاس را نشان می دهد، در این پارک گرفته شده است.

اما علاوه بر محیط زیبا و آرامشبخش، این پارک ترکیبی از جاذبه های دیدنی توکیو را همزمان گردهم آورده است. علاوه بر چندین موزه و معبد مختلف، باغ وحش دیدنی توکیو که در سال 1882 میلادی افتتاح شده نیز در این پارک نهاده شده است. بعلاوه در کنار این باغ وحش، یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیا واقع شده و بدین ترتیب می توانید اوقات بسیار جذابی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

برج توکیو اسکای تری (Skytree)

پیشتر گفتیم که توکیو سنت و مدرنیته را با یکدیگر ترکیب نموده است و این ویژگی را در جاذبه های گردشگری توکیو نیز مشاهده خواهید کرد. بعید است به شهر توکیو سفر کنید اما برج توکیو اسکای تری را مشاهده نکنید. این برج مخابراتی با 634 متر، در آسمان محله میناتو (Minato) خودنمایی می نماید.

برج اسکای تری که در سال 2012 به عنوان بلندترین ساختمان ژاپن افتتاح شد، دومین بنای بلند دنیا پس از برج خلیفه دبی است. با توجه به اهمیت این برج و بعلاوه چشم انداز 360 درجه شهر توکیو از بالای این برج، برج توکیو اسکای تری به سرعت مورد استقبال گردشگران نهاده شد و امروزه یکی از مهمترین و پربازدیدترین دیدنی های توکیو به شمار می رود.

منبع: ققنوس

به "دیدنی های توکیو که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های توکیو که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید