شروط فدراسیون هندبال به نفع لژیونر ها است، بودجه برای جذب مربی خارجی کافی نیست

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، پروانه گفت: شروط فدراسیون هندبال به سود بازیکنان لژیونر است و آن ها نباید نگران قرارداد خود باشند.

شروط فدراسیون هندبال به نفع لژیونر ها است، بودجه برای جذب مربی خارجی کافی نیست

حسن پروانه کارشناس و پیشکسوت هندبال در گفت و گو با ، گفت: فدراسیون هندبال قرار است در هیئت رئیسه شرایطی را برای لژیونر ها در نظر بگیرد که هنوز به تصویب نرسیده است. بعضی از بازیکنان زیر 23 سال هندبال به لیگ پرتغال و لهستان می فرایند. متاسفانه هندبال پرتغال و لهستان اصلا مطرح نیست، اما بازیکنان با هزار دلار به آنجا می فرایند و آواره می شوند. در کمیته فنی مطرح شد که با بازیکن قراردادی با شرایط درست بسته گردد. قطعا این شرایط به نفع بازیکنان هندبال ایران خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.

او در ادامه گفت: باید تیم های باشگاهی با بازیکنان جوان قرارداد 5 ساله ببند، اما در داخل ایران با بازیکنان فصلی قرارداد بسته می گردد. در بیشتر لیگ های جهان با بازیکنان جوان قرارداد های بلند مدت بسته می گردد که باعث بازیکن سازی و درآمدزایی می گردد. به غیر از تعدادی از بازیکنان لژیونر باقی بازیکنان درآمد بالایی ندارند. سعید حیدری راد که بهترین دروازه بان لیگ رومانی شد در ماه بین 10 تا 12 هزار یورو حقوق دریافت می نماید و باقی بازیکنان بعید می دانم چنین مبلغی دریافت نمایند. اگر بازیکن اصولی لژیونر گردد می تواند علاوه بر درآمد خوب، بازیکن شناخته شده ای هم بگردد. حیدری راد عملکردش به قدری خوب بوده که دروازه بان اول تیم خود شده است و گاهی به او استراحت می دهند.

پروانه اظهار کرد: قرار است مسابقات داخلی ما براساس اروپا آغاز گردد تا تیم ملی بازیکنان لژیونر را در اختیار داشته باشد. اگر قانون آغاز بازی ها بر اساس سال میلادی باشد می توان از بازیکنان لژیونر هم استفاده کرد. مسابقات لیگ بدون تماشاگر در شهر هایی که شرایط سفید دارند برگزار می گردد.

کارشناس هندنبال گفت: فدراسیون هندبال در مهرماه میزبانی رقابت های قهرمانی آسیا جوانان را برعهده گرفته است. ما اگر بخواهیم در آینده بازیکنان خود را لژیونر کنیم باید در این رقابت مهم روی سکو قرار بگیریم تا سهمیه جهانی را کسب کنیم. بعضی بازیکنان فقط با هزار دلار خواستار لژیونر می شوند که این خواسته شرایط تیم ملی ما را به خطر می اندازد. با هزار دلار در اروپا یک زندگی معمولی هم نمی توان داشت، پس باید خود را به درجه ای برسانند که در تیم های شاخصی بازی نمایند.

پیشکسوت هندبال گفت: اگر نتوانیم در بخش جوانان سهمیه کسب کنیم تا 4 سال آینده فدراسیون هندبال دیگر نمی تواند میزبانی برعهده بگیرد. باید برای اثبات خودمان زحمت زیادی بکشیم. تیم کره جنوبی در بازی های آسیایی کویت تیم جوانان خود را به رقابت آورد و طی این سال ها تیم قدرتمندی را تشکیل داده است. در تیم های آسیایی شرقی 20 نفر برای تیم ملی انتخاب می گردد و نفرات مشخصی در مسابقات شرکت می نمایند. شاکله اصلی تیم های مثل بحرین و کره جنوبی یکسان است و حدود 8 سال در کنار هم بازی می نمایند.

او اظهار کرد: با توجه به سرمایه گذاری فدراسیون هندبال روی تیم های پایه، می توانیم در هر رده سنی چند تیم ملی تشکیل بدهیم. قطعا برای رقابت های قهرمانی آسیا در مهرماه که میزبانی ایران است می توانیم از بازیکنان سرمایه گذاری شده استفاده کنیم. البته برای پوست اندازی تیم ملی جوانان نباید به یکباره تمام بازیکنان را تغییر دهیم.

پروانه گفت: در جلسه کمیته فنی قرار شده است که تیم ملی امید تشکیل گردد که البته باید برای تیم های پایه یک مربی خارجی خوب به ایران بیاوریم. در ورزش هندبال اگر بخواهیم از اروپا مربی خوبی به ایران بیاوریم باید ماهیانه 50 هزار دلار پرداخت کنیم. بودجه فدراسیون اجازه نمی دهد که بتوانیم برای مربی خارجی هزینه زیادی بکنیم. بودجه فدراسیون افزایش داشته که قرار است 850 میلیون تومان پرداخت گردد. با این بودجه تیم ملی را تا تریکه هم نمی توان اعزام کرد چرا که هزینه سفر حدود یک میلیارد تومان می گردد.

او درباره شرایط تیم ملی جوانان هندبال گفت: گروه خوبی رهبری تیم ملی جوانان را بر عهده دارد و از نظر فنی در شرایط نسبتا خوبی قرار داریم. متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا تمرینات در تمام جهان تعطیل است و همه تیم ها شرایط یکسانی دارند. نگاه تیم ملی جوانان باید به سکو باشد و نباید توقع بیشتر از حضور در سکوی سوم داشته باشیم. با کسب مقام سوم می توانیم سهمیه رقابت های جهانی را کسب کنیم.

کارشناس هندبال اظهار کرد: فدراسیون هندبال بودجه پرداخت حقوق یک مربی خارجی را ندارد. یکی از مربیان خوب داخلی حبیبی بود که متاسفانه در شرایط خاص نتوانست قدرت خود را به نمایش بگذارد و تیم ما را نجات دهد. تیم ملی در تمام نیمه های اول مقابل حریف خود به پیروزی رسید.

او درباره نیمکت تیم ملی هندبال گفت: به نظر من نیمکت تیم ملی بزرگسالان هندبال خالی بود و حبیبی سرمربی تیم ملی فکر می کرد با حضور خودش و کادری که خود انتخاب نموده است پیروز می گردد. حبیبی سرمربی تیم ملی می توانست یاریی های خوبی را کنار خود داشته باشد، اما تمام کار ها بر عهده خودش بود. در بین مربیان داخلی نفراتی هستند که بتوانند به تیم ملی یاری نمایند، اما باید در چینش کادرفنی بسیار دقت کرد. مربیان داخلی خوبی برای راهنمایی تیم ملی بزرگسالان داریم چرا که دانش فنی ما بسیار خوب است. البته باید در نظر داشت که حضور سرمربی ایرانی باعث کسب نتیجه خاص نمی گردد چرا که توقعات از مربی بالا است.

پروانه در خاتمه اظهار کرد: مربی باید بتواند بازی را کنترل کند تا نتیجه خوبی کسب کند. برای هندبال متاسفم چرا که می توانستیم در بازی های آسیایی کویت روی سکو قرار بگیریم. تیم کره جنوبی در نتیجه از ما عقب تر بود، اما به یکباره نتیجه عکس شد. ما تا اشتباه نکنیم بازی را از دست نمی دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروط فدراسیون هندبال به نفع لژیونر ها است، بودجه برای جذب مربی خارجی کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط فدراسیون هندبال به نفع لژیونر ها است، بودجه برای جذب مربی خارجی کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید