صف طولانی دریافت مجوز سفر در مقابل فرمانداری، شرایط دریافت مجوز سفر چیست؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، آنگونه که گزارش ها نشان می دهد در بعضی از موارد صدور مجوز بسیار ساده است و در مواردی با سختی و دشواری زیادی همراه است. در بعضی از موارد مدارک را اینترنتی می توان ارسال کرد و در مواردی برای کل فرایند باید ساعت ها در صف ایستاد و گاهی هم مجوزی به افراد داده نمی گردد.

صف طولانی دریافت مجوز سفر در مقابل فرمانداری، شرایط دریافت مجوز سفر چیست؟

صدور مجوز به چه مدارکی احتیاج دارد؟

اما صدور مجوز به چه مدارکی احتیاج دارد؟ مقامات وزارت کشور و فرمانداری عنوان نموده اند تردد میان شهرها ممنوع است و فقط افرادی می توانند در بین شهرها تردد نمایند که مدارک پزشکی یا برگه ماموریت کاری و اداری داشته باشند.

اما گویا این رویه آنگونه که فرمانداری عنوان می نماید همواره هم سخت هم نیست. بهتر است افراد هنگام مراجعه به فرمانداری سند و مدرکی برای اثبات ضرورت سفر خود داشته باشند، اما اگر سندی هم وجود نداشته باشد، مجوز سفر صادر می گردد.

پیگیری های وبلاگ تجهیزات شبکه نشان می دهد جز در آستانه شب یلدا، در دیگر موارد قرار بوده سخت گیری زیادی برای صدور مجوز سفر بین شهری وجود نداشته باشد و به هر فردی که برای سفر مراجعه کند، مجوز بدهند و همین گونه هم بوده است.

فرایند صدور مجوز در دیگر استان ها گویا راحت است. در بعضی از استان ها ابتدا باید به سایت فرمانداری مراجعه و مدارک پزشکی یا ماموریت کاری و اداری و مدارک ماشین را در سایت بارگذاری کرد. در این حالت کد پیگیری صادر می گردد و فرد می تواند با این کد به فرمانداری مراجعه کند و مجوز سفر را بگیرد.

اما در بعضی دیگر از استان ها این فرایند کاملا حضوری انجام می گردد. افراد مدارک ماشین را به فرمانداری می برند و مجوز سفر می گیرند. نهایتا یک تا دو ساعت زمان ضروری است.

ازدحام مردم برای دریافت مجوز خروج از تهران

مشکل صدور مجوز تردد در تهران

اما در تهران فرایند کار سختتر است و همین مساله نقدهای هم داشته است. هم صف دریافت مجوز طولانی است و هم در مواردی برخورد با مردم کاملا سلیقه ای است. مجوزها در دو جا صادر می گردد. به عبارتی محل صدور مجوز به سه استان گیلان، مازندران و گلستان در جنت آباد جنوبی است و دیگر شهرها در خیابان مطهری.

تجربه مراجعان برای دریافت مجوز تردد در تهران کاملا متفاوت است. یکی از مراجعان به وبلاگ تجهیزات شبکه می گوید گویا در تهران مجوز تردد برای کار شخصی بسیار سخت صادر می گردد. او می گوید بعد از چند بار مراجعه توانسته مدارک را به فرمانداری تحویل بدهد. آنها مدارک را به دقت آنالیز نموده اند و بعد از آن هم به او اعلام شده که باید از پلیس پیگیری کند که آیا امکان سفر دارد یا نه؟

مراجعه نماینده دیگری می گوید سه ساعت در نوبت تحویل مدارک بوده و مامور بدون توجه و آنالیز به مدارک مجوز سفر را در لحظه صادر نموده است.

فرد دیگری می گوید برای تردد دائم از شمال به تهران از طرف محل کارش برگه ماموریت کاری به فرمانداری تهران داده و کل دوره محدودیت تردد، توانسته بدون مشکل سفر کند. او می گوید بهترین مدرک برای دریافت مجوز تردد، داشتن ماموریت کاری است.

این نقدها در فضای مجازی هم وجود دارد. یکی از کاربران نوشته که مدارک پزشکی خود را آماده نموده اما هنگام مراجعه هیچ مدرکی از او نخواسته اند و فقط دو تا سه ساعت در یک صف شلوغ معطل شده است.

فرد دیگری نوشته که از ساعت 8 صبح در صف دریافت مجوز بوده و 800 نفر قبل از او شماره گرفته اند و باید ساعت ها در صف بماند.

مجوزها جدی است یا نه؟

یکی از مخاطبان به وبلاگ تجهیزات شبکه می گوید با مجوز درمانی از اصفهان به تهران آمده اما هم، زمان رفت و هم زمان برگشت در میان راه توسط پلیس متوقف و دو میلیون تومان جریمه شده و نشان دادن مجوز سفر هم مانع جریمه او نشده است و حالا باید با مراجعه به پلیس جریمه خود را صفر کند.

مخاطب دیگری می گوید به سادگی مجوز سفر از اراک به تهران برای حل یک مشکل خانوادگی را گرفته است. او می گوید در هنگام رفت و برگشت مسئله ای در راه نداشته اما در فرمانداری به او تاکید نموده اند که اگر دوربین پلاک او را جریمه کرد، بعد از سفر می تواند این جریمه را پاک کند.

منبع: تجارت نیوز

به "صف طولانی دریافت مجوز سفر در مقابل فرمانداری، شرایط دریافت مجوز سفر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف طولانی دریافت مجوز سفر در مقابل فرمانداری، شرایط دریافت مجوز سفر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید