مجذوب دیدنی های بارسلونا شوید!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، گشت و گذار در میان دیدنی های بارسلونا

بارسلونا فضایی قرون وسطایی ، باری گوتیک (Barri Gòtic) ، با محیطی تقریبا جادویی، متعلق به دنیای قدیم دارد و درعین حال معماری مدرنش نیز، بسیار مشهور است. آنتونی گائودی (Antoni Gaudí) با ساختمان های سوررئال پیشرو خود اثری ماندگار در این شهر به جا گذاشته است. بسیاری از این آثار در فهرست یونسکو قرار دارند. بعد از تمام این منظره ها، گردشگران تمایل دارند که به استراحت پرداخته و خودشان را غرق در اتمسفر شاد شهر نمایند، در لا رامبلا (La Rambla) قدم بزنند، جایی که افراد بومی به معاشرت می پردازند. به سواحل ماسه ای در نزدیکی بندر بروند و یا برای خوردن غذاهای لوکس در تراس های فضای باز، مدتی معطل شوند. بی هدف در شهر پرسه بزنند، گوشه های مخفی شهر را کشف نمایند، جایی که نوازندگان خیابان گرد با گیتارهای اسپانیایی شان آهنگ های زیبا می نوازند. شگفتی های دلپذیر فراوانی در این شهر، به چشم می خورند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مجذوب دیدنی های بارسلونا شوید!
  • کوآدرات دیور (Quadrat dOr)

کوآدرات دیور (چهارگوش طلا) بخشی از ناحیه اگزامپل می باشد که به خاطر معماری مدرنیته اش مشهور است. این منطقه از چهار طرف در همسایگی پلازا دِ کاتالونیا (Plaça de Catalunya) ، آوینگودا دِلا دیاگونل (Avinguda de la Diagonal)، پسیژ دِ سنت خوان (Passeig de Sant Joan) و کرر دِ مونتانر (Carrer de Muntaner) واقع شده است. ساختمان های سبک پیشروی این مکان، از کارهای گائودی الهام گرفته است و در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیست بنا شده است. راستا اصلی به این مکان پسیژ دِ گارسیا ست . معماران متفاوتی آثار خود را در اینجا رقم زده اند و نتیجه کار یک تنوع در سبک مدرنیته است. یک موزه خالص در فضایی باز که در هر قدم شگفتی به ارمغان می آورد. بازدیدنمایندگان جزئیات جذابی را از هنر سرامیک، شیشه های نقاشی شده، فرفورژه، نقش های برجسته تزئینی ، موزاییک وتندیس ها از نظر خواهند گذراند.

  • شهربازی و منظره ها فوق العاده تپه مونت ژوییچ(Montjuïc)

این ناحیه ستیغ ، در محل یک آرامگاه یهودی قرار گرفته است و به اسپانیایی به معنای کوهستان یهودی است که 213 متر بالاتر از سطح دریاست. دامنه این کوه، با قلعه ای پوشیده شده که از قله با شیب تندی به سمت دریای مدیترانه سرازیر می گردد. این منظره زیبا از شهر، بیشتر به خاطر شهربازی تیبیدابو (Tibidabo) معروفیت دارد، اما پارک طبیعی آن با منظره ها زیبا و موزه های فوق العاده هم بسیار محبوب است. موزه هنر ملی کاتالونیا، یک مجموعه بی نظیر از هنر کاتالان در قرن های ده تا بیست دارد که شامل آثار هنری در رشته های مجسمه سازی ، نقاشی ، طراحی ، حکاکی و عکاسی می گردد. از سایر مکان های مشهور در این ناحیه می توان به دهکده اسپانیایی ؛ پوبل اسپانیول (Poble Espanyol) نیز اشاره نمود . این دهکده مصنوعی زیبا در سال 1929 برای گالری دنیا ساخته شد. مونت ژوییچ مکان برگزاری المپیک تابستانی سال 1992 نیز بوده است و گردشگران می توانند از ورزشگاه محل برگزاری مسابقات بازدید نمایند.

  • مونستیر دِ پدرالبز (Monestir de Pedralbes)

نمونه فوق العاده دیگری از معماری گوتیک کاتالان، این صومعه است که در پارک کوچک زیبایی به نام ژاردینز رینا الیزندا (Jardines Reina Elisenda) واقع شده است. این باغ روستایی پر از درختچه ها، نخل های خرما، سرو و درختان سایه گستر بومی است. ملکه الیزندا دِ مونسادا (Elisenda de Montcada) این صومعه را در سال 1326 به دستور سنت کلر بنا نهاد. این مجموعه نمایان گر کلیسای گوتیک مجلل، یک صومعه سه طبقه و دیرهایی است که در آرامشی خاص به سر می برند. بازدیدنمایندگان می توانند در این سکوت ، آسوده خاطر، بنشینند و درباره کار و زندگی راهبه های قرن 14 بیاموزند. نقطه برجسته دیگر در این بازدید، موزه صومعه است که مجموعه ای فوق العاده از هنر قرون وسطی در قرن چهارده و همین طور آثار هنری مذهبی را که در قرن بیست خلق شده است ، به معرض نمایش می گذارد.

آدرس: بارسلونا، بایکسادادل مونستیر 9 (Baixada del Monestir)

  • کازا باتیو (Casa Batlló)

یک شاهکار دیگر از گائودی، کازا باتیو که در فهرست میراث دنیای هم هست، متمایزترین ساختمان مدرنیته در بارسلوناست. این عمارت فوق العاده به عنوان محل اقامت خصوصی تولیدنماینده پارچه، ژوزف باتیو کازانوواس (Josep Batlló i Casanovas) طراحی شد. با اشکالی که آزادنه در هوا تاب می خورند و نمای خارجی خیال انگیزش می توان گفت که این ساختمان رویایی ، بیشتر شبیه به قلعه های داستان پریان است. بیشتر جزئیات طراحی آن، کاملا از هر گونه معماری پیشینش مبراست. قاب پنجره ها در طبقه اول، با اشکال تاب خورده ای لبه گذاری شده است که بعضی از آنها شبیه گیاهان و بعضی دیگر شبیه به سردر ورودی غارهاست. نمای خارجی این عمارت، پر است از کاشی های لعابی تزئینی به رنگ های سبز، آبی و اخرایی که افسون آن را بیشتر می نماید. پشت بام آن مواج است و درست مثل کازا میلا، پر از دودکش های زیبا است. گائودی، خود طراحی داخلی این مکان را انجام داده است که می توان آن را در موزه خانه گائودی در پارک گوئل دید. برای کسانی که هوس یک خوراک عالی نموده اند، رستوران مجلل مومنتز (Moments) را پیشنهاد می کنیم که دوستاره میشلن دارد و در چند قدمی این مکان در پسیژ دِ گارسیا 38 (Passeig de Gràcia) قرار گرفته است.

آدرس : بارسلونا، پسیژ دِ گارسیا 43

  • کازا میلا (لا پدررا) (Casa Mila (La Pedrera))

در ناحیه اگزامپل (Eixample)، در بلوار زیبای پسژ دِ گارسیا (Passeig de Gràcia) ، کازا مالیا، مشهور ترین ساختمان غیر مذهبی آنتونی گائودی، خودنمایی می نماید. این ساختمان نیز جزو میراث دنیای یونسکو است. این ساختمان را لا پدررا نیز خطاب می نمایند، به معنی معدن سنگ؛ زیرا که به شکل یک معدن باز است. این منزل پر زرق و برق هنر پیشرو، ساخته شده در سالهای 1906 تا 1912، بیشتر شبیه به یک مجسمه زیباست. تمام خطوط در نمای سنگی این ساختمان، دارای انحناست، پنجره ها گرد و نرده های بالکن فلزی آن مثل گیاهان در هم پیچ خورده است. حتی پشت بامش ، شکل مواج داشته و دودکش هایی تزئینی آن را کامل نموده است.

منبع: الی گشت

به "مجذوب دیدنی های بارسلونا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجذوب دیدنی های بارسلونا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید