نمونه آزمایشی هلی کوپتر X2 با سرعت 463 کیلومتر بر ساعت

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، طی سال های اخیرهواپیماهای جنگی و مسافربری به لطف فناوری های الکترونیکی مختلف، پیشرفت های چشم گیری نموده اند. اما هلیکوپترها هنوز براساس طراحی های ده های 60 و 70 میلادی ساخته می شوند. بدلیل احتیاج به هلیکوپترهای سریعتر و توانا تر در کاربردهای نظامی، کوشش های بسیاری برای خلق و طراحی هلیکوپترهای نو اجرا شده است.

نمونه آزمایشی هلی کوپتر X2 با سرعت 463 کیلومتر بر ساعت

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از زومیت، یکی از مجذوب نماینده ترین طراحی های صورت گرفته در این راستا به وسیله Sikrosky صورت گرفته و فناوری X2 نام گذاری شده است. نمونه آزمایشی کوچک ساخته شده به وسیله سیکروسکی دارای خصوصیات متفاوتی است در این هلی کوپتر دو تیغه یا ملخ که بر خلاف یکدیگر حرکت می نمایند روی یکدیگر قرار گرفته اند و یک ملخ هم در پشت هلی کوپتر وجود دارد ترکیب حرکت ملخ ها در فناوری x2 باعث شده که این هلی کوپتر بسیار سریعتر از هلی کوپترهای امروزی حرکت کند.

سیستم نو کنترل اطلاعات پرواز که سرعت موتورها، چرخش ملخ های و تیغه ها را به نحوی کنترل می نماید که نسبت به هلی کوپترهای فعلی بازده و دقت بسیار بالاتری دارد. کنترل کامل به تعداد دور بر دقیقه ملخ ها در کل زمان پرواز، کنترل گر لرزش هم از دیگر قابلیت های این فناوری نو است.

سیکروسکی گفت که سرعت هلی کوپترهای X2 تا 463 کیلومتر در ساعت می رسد.

سیکروسکی در خصوص جایگزین X2 با نسل فعلی هلی کوپترهای نظامی امریکا گفت:

ما به طراحی و فناوری X2 ایمان داریم و کاملا مطمئن هستیم که می توانیم این فناوری را پخته تر کنیم تا در ارتش آمریکا از آن استفاده گردد. در حال حاضر طراحی هلی کوپتر سبک نظامی S-97 و نمونه آزمایشی دو هلیکوپتر جنگنده X2 آماده شده است تا ارتش هوایی از جهات مختلف آن را ارزیابی کند.

در نمونه آزمایشی ساخته شد دو کابین برای خلبانان و محلی برای سوخت اضافی وجود دارد، بدنه هلی کوپتر قادر است 6 موشک را بر روی خود جای دهد. زاویه چرخش در این نمونه بسیار کمتر از هلی کوپترهای فعلی است. حرکت در طول و عرض جغرافیایی بسیار دقیق تر صورت می پذیرد. از دیگر مزایای این نمونه می توان به سر و صدای بسیار کمتر، قابلیت حمل بار سنگین تر، پرواز در مدت زمان طولانی تر و پرواز در ارتفاع و دمای بالاتر اشاره نمود.

منبع: جام جم آنلاین

به "نمونه آزمایشی هلی کوپتر X2 با سرعت 463 کیلومتر بر ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه آزمایشی هلی کوپتر X2 با سرعت 463 کیلومتر بر ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید