علم و تکنولوژی

افزایش طول عمر باتری موبایل اندرویدی با 14 ترفند اثبات شده

آیا باتری گوشی اندروید شما خیلی سریع خالی می گردد؟ در این مقاله با 14 نکته اثبات و آزمایش شده قصد داریم طول عمر باتری موبایل را تا حد امکان بیشتر کنیم.

21 مهر 1402

راهنمای خرید دانگل بلوتوث و معرفی 7 مدل برتر

امروزه دانگل بلوتوث به لطف هزینه پایین خرید، ویژگی ارتباطی بی سیم و سهولت دسترسی به دستگاه های پخش چندرسانه ای یکی از محبوب ترین و برترین سیستم های انتقال صوت و تصویر است.

4 مهر 1402

قدرتمندترین گوشی های اندرویدی از طریق بنچمارک آنتوتو مشخص شدند

آنتوتو که یکی از مشهورترین بنچمارک ها برای بررسی عملکرد گوشی های هوشمند محسوب می شود، هر ماه لیستی از قدرتمندترین گوشی های اندرویدی را منتشر می کند. حالا به تازگی این لیست برای ماه قبلی میلادی یعنی ماه آگوست منتشر شده است.

18 شهریور 1402

ثبت جزئیات بی نظیر گرداب فضایی با فناوری 10 میلیارد دلاری جیمز وب

تازه ترین عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب از کهکشان گرداب، جزئیات بی سابقه ای دارد. دانشمندان امیدوارند این بتواند آن ها را در درک بهتر فعل و انفعالات ستاره ای، کمک کند.

16 شهریور 1402

درختان ماه، روی زمین کاشته می شوند ، رشد بذرها در فضاپیمای اوریون!

ناسا میخواهد با یاری مراکز دانشگاهی و موسسات آموزشی یک جنگل از درختان منحصربه فرد با شجرنامه از بذرهایی که در ماه رشد نموده، ایجاد نمایند.

6 شهریور 1402

بازی کارتی مارول اسنپ به کامپیوتر آمد

بازی مارول اسنپ (Marvel Snap) هم اکنون روی استیم قابل دانلود و قابل بازی است. استودیو Second Dinner خاطرنشان کرد که بازی کارتی دیجیتالی رایگان مارول اسنپ روی کامپیوترهای شخصی از حالت دسترسی زودهنگام (Early Acces) خارج شده است.

3 شهریور 1402

سرعت این جنگنده 3186 کیلومتر بر ساعت است!

چابکی، فناوری و سیستم های تسلیحاتی اغلب برای میزان گیری قدرت یک جت جنگنده استفاده می گردد. با این حال، سرعت نیز بسیار مهم است. انواع مختلفی از هواپیماهای سریع وجود دارد، از جمله SR-71، که می تواند سرعت 3 ماخ را در ارتفاعات فوق العاده بالا تجربه کند.

1 شهریور 1402

تب استفاده از ChatGpt به محل های کار در آمریکا رسیده است

یک نظرسنجی نو نشان می دهد بسیاری از کارکنان در بخش های متفاوت در امریکا برای انجام کارهای پایه ای شان به چت جی پی تی (ChatGPT) روی آورده اند

20 مرداد 1402

برد یخچال چیست ؟

برد یخچال یک قطعه الکترونیکی است که عنوان مین برد یا برد اصلی در یخچال نیز شناخته می شود.

14 مرداد 1402

معرفی برج العرب دبی

برج العرب دبی برای بسیاری از اهالی سفر احتیاج به معرفی ندارد. رد پای این هتل 5 ستاره که نامش مترادف تجمل، عظمت و هر عجیب و دست نیافتنی ست در بسیاری از فیلم های محبوب دنیا و حتی کنسرت ها دیده می گردد. بدین ترتیب از برج العرب می توان به عنوان نماد شکوه دبی...

10 مرداد 1402

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه هنر شیراز

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، انعقاد تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه هنر شیراز صورت پذیرفت.

8 مرداد 1402

این گلکسی زد فولد 6 سامسونگ است!، عکس

زومیت نوشت: زمان کوتاهی پس از رونمایی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ، اولین تصاویر واقعی از گلکسی زد فولد 6 فاش شده است.

6 مرداد 1402

همبرگرتان را چاپ کنید

بیومیمیکری یا زیست تقلید روش کاری یک استارت آپ اسپانیایی برای چاپ سه بعدی گوشت است.

28 تیر 1402

الکترونیک آرتز از ساخت بازی UFC 5 اطلاع داد

کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) به تازگی با انتشار تیزری اعلام نموده است که بازی UFC 5 در حال توسعه است.

21 تیر 1402

آنالیز لپ تاپ هواوی میت بوک D15؛ مک بوک ایرِ چینی

معرفی پردازنده های M1 اپل، تحولی اساسی در جهانی لپ تاپ ها ایجاد کرد که شدت آن در بین الترابوک ها بیشتر احساس می شد. تا پیش از معرفی چیپست های M1، مک بوک ایرهای مجهز به پردازنده های اینتل، دستگاه هایی مناسب دانش آموزان و افرادی که تنها به انجام کارهای سبک...

21 تیر 1402

تردز رکورد زد؛ 100 میلیون کاربر در 5 روز

ایسنا: اپلیکیشن تردز اینستاگرام که مبتنی بر متن است، ظرف مدت پنج روز از زمان عرضه، پیروز شد 100 میلیون کاربر را جذب کند.

19 تیر 1402

کسب بالاترین ضریب تاثیر در بین نشریات ایرانی به وسیله یک نشریه نانویی

به گزارش خبرنگاران، گزارش استنادی نشریات در سال 2022 (JCR 2022)، به وسیله Web of Science، یکی از معتبرترین پایگاه های استنادی علمی دنیا منتشر شد. در این گزارش، از 21500 نشریه دارای ضریب تاثیر، 156 نشریه ایرانی حضور دارند که نشریه Journal of Nanostructure in Chemistry (JNSC) با کسب ضریب تاثیر...

17 تیر 1402

مسئولان شبکه اجتماعی چینی در ایران ، این پلتفرم برطرف فیلتر می گردد؟

متخصصان شرکت Anext، خدمات دهنده کسب وکار دوئین (TikTok) که یکی از شرکت های برتر تجارت الکترونیک در کشور چین است، با سفر به کشورمان، فردا، یکشنبه 11 تیرماه 1402 در اتاق بازرگانی تهران حاضر می شوند تا با فعالان مالی کشورمان ملاقات و گفت وگو نمایند.

10 تیر 1402

نسل نو تویوتا چه در آستین دارد؟، عکس

گجت نیوز نوشت: تویوتا رسماً از نسل نو کراس اوور C-HR پرده برداری کرد. شاسی بلند سی اچ آر مدل 2024 طراحی منحصر به فرد و پیشرانه پلاگین هیبرید پرتوانی دارد.

7 تیر 1402

جدایی مدیر ارشد ایرانی از اپل خبرساز شد؛ علی فرهادی کیست؟

زومیت نوشت: علی فرهادی، رهبر پروژه یادگیری ماشین اپل، از این شرکت جدا شد. یادگیری ماشین یکی از فناوری های مهم استفاده شده در بسیاری از محصولات اپل است.

1 تیر 1402
تعداد: (375)