وزیر دفاع آمریکا عراق را به حملات بیشتر تهدید کرد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن الحشد الشعبی به تحریک واشنگتن، گفت آمریکا ممکن است علیه عراق دست به حملات پیش دستانه بزند.

وزیر دفاع آمریکا عراق را به حملات بیشتر تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تجهیزات شبکه، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه با متهم کردن الحشد الشعبی به انجام اقدامات تحریک آمیز، عراق را به حملات نظامی بیشتر تهدید کرد.

اسپر که در ساختمان وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن در جمع وبلاگ تجهیزات شبکه صحبت می کرد، هدف از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا را ایجاد بازدارندگی در برابر ایران توصیف کرد و مدعی شد که حمله راکتی اخیر به یک پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک و همچنین اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد با سازماندهی و دستور ایران صورت گرفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی گفت: حمله به نیروهای ائتلاف، تازه ترین مورد تهاجمات ایران است. نیروهای ایالات متحده، برای تقویت امنیت [در سفارت] مستقر شده اند.

وی سپس گردان های حزب الله عراق را که اخیرا هدف حمله نظامی آمریکا قرار گرفته اند، به کوشش برای تحریک واشنگتن متهم کرد و گفت: فکر می کنم که گردان های حزب الله ممکن است در آینده رفتار تحریک آمیز تازه ای انجام دهد. اگر چنین کاری نمایند، بابت آن پشیمان خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه از این هم فراتر رفت و گفت ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه ای هم عراقی ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را پیش دستانه توصیف کرد. اسپر گفت: ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش دستانه انجام می دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال اجرا است.

او حمله نظامیان آمریکایی در کرکوک را عبور از خط [قرمز] واشنگتن توصیف کرد و گفت حمله به مواضع الحشد الشعبی، پاسخ قدرتمند آمریکا بود که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام گرفت.

وی همچنین به انتقاد از دولت عراق پرداخت و گفت: من اقدام کافی از جانب [دولت] عراق برای پرداختن به مسئله گروه های مورد حمایت ایران را شاهد نبوده ام. آن ها باید برای جوابگو کردن عاملان حمله به نیروهای آمریکایی اقدامات بیشتری انجام دهند.

اظهارات اسپر چند روز پس از آن انجام می گردد که جنگنده های آمریکایی مقرهای گردان های حزب الله در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله قرار دادند. در این حملات، نزدیک به 30 نفر شهید و ده ها تن زخمی شدند. در پی این حملات که نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می آید، هزاران نفر از مردم عراق روز سه شنبه در برابر سفارت آمریکا تجمع کردند.

وزیر دفاع آمریکا در خصوص این تجمع و کوشش بعضی از معترضان برای ورود به محوطه سفارت آمریکا، گفت کسی به محوطه اصلی سفارت دسترسی پیدا ننموده است. اسپر شرح داد: آن ها به مجموعه بیرونی که باید توسط نیروهای امنیتی عراقی مورد محافظت قرار می گرفت، دسترسی پیدا کردند.

به گفته وی، بعد از آنکه آمریکا ده ها نیروی نظامی در سفارت مستقر کرد، این مجموعه اکنون به خوبی امن است.

معترضان دیروز به درخواست دولت و الحشد الشعبی اطراف سفارت آمریکا را ترک کردند، اما گفته اند که از مجلس می خواهند طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کند. آمریکا اکنون به بهانه مبارزه با داعش، بیش از 5000 نیرو در عراق دارد. دولت عراق می گوید آمریکا با حمله به مواضع نیروهای عراقی، توافقات دوجانبه در خصوص استقرار نیرو در عراق را نقض نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر دفاع آمریکا عراق را به حملات بیشتر تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا عراق را به حملات بیشتر تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید