آشنایی با بهترین نقاط گردشگری دنیا

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، چه عواملی موجب می گردد یک کشور برای گردشگران خارجی جذابیت داشته باشد؟ اقتصاد قوی، مجاورت با دیگر کشورهای مرفه و جاذبه های طبیعی و مصنوعیِ ساخت بشر از جمله این عوامل هستند. در ادامه بهترین مقاصد گردشگری دنیا را برایتان معرفی نموده ایم.

آشنایی با بهترین نقاط گردشگری دنیا

برترین مقاصد توریستی دنیا را بشناسید

جزیره کیش
امروزه با پیشرفت های چشمگیری و تاثیر گذاری که با فکر و درایت مسئولین اجرا شده تا به امروز به عنوان پیروز ترین شهر توریستی ایران از نظر جذب توریست داخلی و خارجی محسوب می گردد.

گفتنی است که افراد سر شناس و ثروتمند نیز با ساخت هتل های لوکس و مراکز خرید نقش مهمی در آباد سازی این جزیره تقریبا نوظهور داشته اند تا سبب شوند سالانه توریستان زیادی با تور کیش سفر نمایند. کیش که با بیش از 50 نوع سرگرمیات گوناگون و مجذوب کننده محل مناسبی برای سفر با خانواده و بعلاوه با دوستان است.

از زمان های خیلی قدیم این جزیره کوچک بسیار مهم و با اهمیت بوده به طور مثال در زمان هخامنشیان بازرگانان بسیاری برای صید ماهی و مروارید همواره در رفت و امد بوده اند. از شهر زیبای کیش چیزی جزء خرابه باقی نمانده است ولی همین خرابه نشانگر قدمت اصیل و کهن این جزیره افسانه ای می باشد.

نام جزیره کیش در زمان های مختلف به معنای گوناگونی مثل تیردان یا ترکش طبق نظریه های بی اساس نامیده شده است که در جای معتبری ثبت نشده است.

جزیره نیلگون کیش یک تکه خشکی کوچک در میان اب های گرم و شور خلیج فارس است.

درباره کیش فشار بخار آب جزیره در بیشتر ایام سال عموما این قدر بالا می باشد که رطوبت نسبی 55- 65 درصدی را به گونه ای ایجاد نموده که در هنگام ظهر شرجی و رطوبت هوا به صورت قطرات شبنم ظاهر شده است.

استانبول
بزرگترین شهر کشور همسایه ترکیه است که از نظر مالی قطب بزرگی در این کشور به شمار میرود. این شهر در سال 2010 به عنوان مرکز فرهنگ اروپا انتخاب شده است.

تور استانبول یکی از پر مخاطب ترین تورها در کشور می باشد و بعلاوه استانبول سومین رتبه توریستی را نیز از لحاظ تعداد توریستان به خود اختصاص داده است.

این شهر زیبا برای مسافرین تور استانبول دارای دو بافت معماری می باشد زیرا نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگر آن در قاره اروپا قرار گرفته است، همانطور که معلوم است بافت قسمت آسیایی آن بافت کهن و قدیمی می باشد و بافت شهری قسمت اروپایی آن بسیار جدیدتر و بروزتر می باشد.

علت استفاده از تور استانبول و یا تور ترکیه در کشور ما بیشترا خرید و واردات پوشاک به کشور می باشد زیرا یکی از صنعت های مهم در این شهر فراوری پوشاک می باشد.

شهر استانبول نیز همچون تمامی شهر های دیگر دارای هتل های 3 ستاره تا 5 ستاره می باشد، به عنوان یک مرجع توریستی به شما پیشنهاد می گردد از هتل های 4 ستاره و بالاتر این شهر برای سفر استفاده نمایید زیرا بیشتر هتل های مقرون به صرفه استانبول دارای کیفیت خوب و مطلوبی نمی باشند و مناسب خانواده های ایرانی نمی باشند.

تایلند
جزء یکی از معروف ترین مقصد های توریستی می باشد که سالانه توریست های فراوانی را به خود جذب می نماید بعلاوه با دارا بودن جاذبه های توریستی و اماکن سرگرمیی زیادی که در خود جای داده توانسته صنعت توریستی خود را رونق دهد و خود را در لیست محبوب ترین مقاصد سرگرمیی جای دهد.

از معروف ترین شهرهای تایلند می توان به بانکوک، پاتایا، ساموئی و کرابی اشاره نمود که هر کدام به نوبه خود مجذوب کنندهیت های منحصر به فردی دارند. مردم تایلند مردمانی بسیار، خونگرم، مهربان، خندان ومهمان نواز هستند.

دین بیشتر آنان بودایی و برخی نیز مسلمان هستند. بیشتر مردم این کشور تا حد قابل قبولی به انگلیسی صحبت کردن مسلط می باشند لذا در تور تایلند اگر کمی انگلیسی بدانیم می توانیم به راحتی از گشت وگذار و ماجراجویی انفرادی و به دور از تورهای داخل شهری خود در تایلند لذت ببریم.

از ماه می تا اکتبر (اردیبهشت تا اوایل مهرماه) که به فصل سبز در تایلند معروفیت دارد به علت بارندگی زیاد معمولا هتل ها و اقامتگاه ها برای توریستان تور تایلند ازران تر و سواحل خلوت تر می باشد که می توان گفت این فصل جزء برترین فصل های سفر به تایلند است.

با این حال تایلند در تمام فصول سال مملو از توریست بوده که نسبت به آب و هوا به سرگرمیات موجود در این کشور می پردازند.

از شلوغ ترین و محبوب ترین اماکن سرگرمیی آن می توان به سواحل سوزان اشاره نمود زیرا بیشترین سرگرمیات را در خود جای داده و هر آنچه که توریستان تور تایلند می خواهند را فراهم ساخته اند.

مالزی
چندین کشور در قاره اروپا وجود دارد که برای جذب توریست به یکدیگر در رقابتی تنگا تنگ قرار دارند. امروزه کشور مالزی ، این سرزمین افسانه ای و کهن توانسته توریستان تور مالزی زیادی را با بالا بردن کیفیت هتل ها، اماکن سرگرمیی، جاذبه های توریستی و … جذب کند.

کشور مالزی در قسمت جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و مرکز آن شهر زیبا و توریستی کوالالامپور می باشد. از شهرهای مهم این کشور که توانسته توریستان تور مالزی را به خود جذب کند جوهور، ملاکا، پنانگ و کوالالامپور می باشد.

این کشور به علت این که مسلمانان زیادی دارد و غذاهایی از گوشت حلال طبخ می گردد در بین ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته علاوه بر توریستان تور مالزی ، افراد زیادی از کشورهای همسایه برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می نمایند چون به نسبت کشورهای دیگر هم هزینه کمتری دارد و هم دانشگاه های معتبری که در سطح دنیا شناخته شده هستند ، وجود دارند.

مالزی کشوری گرمسیر با تابستان های بلند مناسب برای توریستان تور مالزی می باشد . تمامی این کشور از جنگل های انبوه، آبشارهای خروشان و کوه تشکیل شده است ، جنگل هایی بکر با قدمت 300 ساله.

آن دسته از توریستان عزیز تور مالزی که به شنا کردن، آفتاب گرفتن و سرگرمیات آبی علاقه دارند باید بدانند این کشور دارای بیش از 30 جزیره با ساحل های فق العاده شگفت انگیز می باشد که می توانید برترین تعطیلات را در این کشور به همراه خانواده خود سپری کنید.

کشور مالزی برای استقبال از توریستان تور مالزی با هر بودجه ای آمادگی دارد و می توانید از این کشور افسانه ای و جاذبه های کم نظیر آن لذت ببرید و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود و همراهتان رقم بزنید.

دبی
یکی از شهر های اصلی کشور امارات متحده عربی بوده که سالانه توریستان زیادی را به خود جذب می نماید. در تمام فصول سال تور دبی مورد استقبال قرار می گیرد تا توریست ها از این شهر رویایی تماشا نمایند.

شهر دبی در گذشته شهری معمولی بوده اما پس از چند سال متوالی پیشرفت بسیار زیاد و چشمگیری داشته است که آن را به یکی از شهرهای مهم دنیا تبدیل کرد. با ساخت مکان ها و منطقه ها سرگرمیی مصنوعی در شهر دبی زمینه توریستی خوبی برای امارات فراهم شد.

به گونه ای که هر فرد دوست دارد یک بار به دبی سفر کند و از این شهر رویایی بازدید به عمل آورد. درست است که دبی شهری باستانی نیست اما تاریخ مخصوص خود را دارد که آن را می توان در خانه های شیخ سعید، شیخ جوما و موزهای این شهر مشاهده کرد.

بعلاوه شهر دبی دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی می باشد که به خوبی می توان هر نوع سرگرمی را در شهر دبی تجربه کرد.

آب و هوای این شهر بیشترا گرم و خشک است که برای توریستان که علاقه به گرما دارند بسیار مناسب می باشد.

در طول سال بارش باران زیادی دیده نمیگردد و برخی سال ها نیز هیچ بارشی صورت نمی گیرد. شش ماه از سال دارای گرمای زیاد است که توریستان سعی می نمایند در این ماه سفر ننمایند، البته در شش ماه دیگر سال آب و هوای لذت بخش و مطلوبی دارد که بین توریستان تور دبی محبوب است.

منبع: سایت ایران ناز

منبع: راسخون

به "آشنایی با بهترین نقاط گردشگری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین نقاط گردشگری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید