معرفی برج العرب دبی

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، برج العرب دبی برای بسیاری از اهالی سفر احتیاج به معرفی ندارد. رد پای این هتل 5 ستاره که نامش مترادف تجمل، عظمت و هر عجیب و دست نیافتنی ست در بسیاری از فیلم های محبوب دنیا و حتی کنسرت ها دیده می گردد. بدین ترتیب از برج العرب می توان به عنوان نماد شکوه دبی نیز نام برد. این هتل که معماری شبیه به بادبان کشتی دارد بر روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده و می توان گفت به طور میانه میلیون ها نفر در سال بازدیدکننده دارد. تجمل گرایی در برج العرب رکورد زده و هیچ حد و مرزی ندارد. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا بازدید از این هتل 5 ستاره باید در برنامه سفر خود به دبی قرار دهید!

معرفی برج العرب دبی

آنچه در این مطلب می خوانید

  • برج العرب دبی: آشنایی و معرفی کامل
  • زیبایی های برج العرب دبی: نمادی از شهر و تجربه ای منحصربه فرد
  • رازهای برج العرب دبی: از جهانی شگفتی ها پرده بردارید
  • برج العرب دبی: برترین مکان های تماشای و تفریحی در شهر
  • کاوش در برج العرب دبی: جهانی مدرنیته و عرفان در یک بنا
  • راهنمای بازدید از برج العرب دبی: جاذبه ها و خدمات فراوان
  • برج العرب دبی: سفری به قلب فناوری و هنر معماری
  • تجربه زندگی لوکس در برج العرب دبی: منظرهی از جهانی پرافتخار
  • هدایت برای عکاسی در برج العرب دبی: برترین زوایا و نورپردازی
  • برترین رستوران ها در برج العرب دبی: غذاهایی که سرشار از لذت هستند
  • برج العرب دبی: آسمان خراشی بی مانند و مبهوت نماینده
  • راهنمای خرید بلیط و دسترسی به برج العرب دبی

برج العرب دبی: آشنایی و معرفی کامل

بدون شک برج العرب جمیرا یکی از مشهورترین نقاط تماشای و جاذبه های گردشگری دبی است. این هتل بیش از هر چیز به علت هفت ستاره بودن معروفیت دارد. سوئیت های مجلل و باشکوه، طیف وسیعی از رستوران های با غذاهای عالی و متنوع، سواحل باورنکردنی و تراس وسیع برج تنها بخشی از ویژگی های برج العرب دبی هستند.

از زمان افتتاح هتل یعنی سال 1999، برج العرب میزبان مهمانان مهم شامل افراد VIP و افراد مشهور از سراسر جهان بوده است. به جرات می توان گفت که این هتل نقشی تاثیرگذار در پیشرفت صنعت گردشگری در دبی ایفا نموده است. ساختمان هتل شبیه به بادبان کشتی طراحی شده و معمار آن تایم رایت معروف می باشد. اطراف برج العرب را جزیره ای مصنوعی و البته خصوصی احاطه نموده و با 321 متر ارتفاع منظره شگفت انگیز از ساحل و درختان نخل را در اختیار میهمانان هتل قرار می دهد.

اما این هتل مجلل چه امکانات و فعالیت هایی را به مهمانان و بازتماشامایندگان خود ارائه می دهد؟ در ادامه می خوانیم.

زیبایی های برج العرب دبی: نمادی از شهر و تجربه ای منحصربه فرد

تنها هتل 7 ستاره جهان عنوانی ست که برج العرب دبی به داشتن آن افتخار می نماید. این هتل بادبانی شکل خود به تنهایی نمادی از پیشرفت تکولوژی در دبی محسوب می گردد. حضور برج العرب باعث شده تا بسیاری از ثروتمندان و افراد معروف جهان دبی و اقامت در هتل را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب نمایند.

بیشتر افراد در سفر به دبی در پی اقامت در هتلی خاص هستند. اما آیا تا به حال به اقامت در هتلی که از لحظه ورود بسیار باشکوه به استقبال شما آمده و در طول مدت اقامت لوکس ترین امکانات را ارائه دهد فکر نموده اید؟ برج العرب دبی دقیقا همین است! هتلی که تجربه ای منحصربه فرد از اقامت در شیخ نشین لوکس دبی را برایتان رقم خواهد زد. این هتل در 280 متری از ساحل مصنوعی جمیرا قرار گرفته و بخ گونه ای طراحی شده که بسیار باشکوه به نظر می رسد.

در تمام قسمت های هتل از نمای بیرونی گرفته تا لابی و اتاق ها استفاده از فناوری و تکنولوژی به وضوح دیده می گردد.

رازهای برج العرب دبی: از جهانی شگفتی ها پرده بردارید

ساخت باشکوه ترین هتل جهان سختی های مخصوص به خود را دارد. در ادامه از حقایقی درباره هتل برج العرب دبی پرده برمی داریم:

  • برای تکمیل و تزیین هتل برترین مواد از سراسر جهان به دبی آورده شده اند به عنوان مثال فرش های برج العرب از آفریقای جنوبی و هند، سنگ مرمر از برزیل و ایتالیا هستند.
  • پروژه هتل برج العرب بیش از 650 میلیون دلار هزینه داشته است.
  • در بنای بیش از 70 هزار متر مکعب بتن و 9000 تن فولاد به کار برده شده است.
  • کارفرما جهت تکمیل ساختمان هتل از حدود 2000 کارگر به طور همزمان استفاده نموده است.
  • شاید باورنکردنی باشد اما بیش از 28 هزار تجهیزات روشنایی در برج العرب به کار برده شده است.
  • برای تزیین فضای داخلی هتل نزدیک به 1,790 متر مربع ورق طلای 24 عیار استفاده شده است. بی علت نیست که برج العرب به عنوان تنها هتل 7 ستاره جهان شناخته می گردد.
  • اتاق های هتل طبق سلیقه میهمانان گل آرایی می گردد. گل آرایی لابی نیز به وسیله 6 تیم اجرا شده و گل ها مستقیما از هلند، کنیا، آفریقای جنوبی و تایلند آورده می شوند. این کار حدود 8 ساعت زمان می برد.
  • سقف یکی از سالن های هتل مجهز به هزار کریستال سواروسکی به شکل راه شیری ست که بالغ بر 1.3 میلیون درهم ارزش دارد.
  • سنگ مرمر استفاده شده در دیوارها و کف پوش های هتل از جنس همان سنگی ست که به وسیله هنرمند ایتالیایی میکل آنژ برای خلق بسیاری از مشهورترین مجسمه هایش استفاده شده است.
  • دورتادور برج العرب را آب پوشانده است با این حال دسترسی به هتل از سه راه زمینی، دریایی و هوایی امکان پذیر است.

برج العرب دبی: برترین مکان های تماشای و تفریحی در شهر

تا چندی قبل برای تماشا شکوه برج العرب دبی باید در هتل اقامت داشتید یا کارت استفاده از امکانات آن را تهیه می کردید که البته هر دو گرینه هزینه بالایی داشت. اما خوشبختانه اخیرا تور بازدید از برج العرب به وسیله گروه جمیرا برگزار می گردد. بدین ترتیب می توانید از هتل به عنوان یکی از برترین مکان های تماشای دبی بازدید کنید.

این بازدید حدود 90 دقیقه است و در طول آن می توانید قسمت های مختلف از جمله لابی آتریوم، رویال سوئیت برج العرب، راهروها و حتی سالن نو UMA تماشا کنید. این سالن منظرهی خیره نماینده از غروب های خلیج فارس و برج های دبی را ارائه می دهد.

پیشنهاد می کنیم در سفر به دبی یک وعده نهار یا شام را در رستوران های برج العرب تجربه کنید. بدین ترتیب هم می توانید تجربه یک شام رمانتیک داشته و هم از نمای داخلی این هتل لوکس تماشا کنید.

سوق مدینه راه دیگر تماشا برج العرب از دور است. این مکان منظرهی بی نظیر از هتل فوق لوکس دبی را در اختیارتان قرار می دهد.

کاوش در برج العرب دبی: جهانی مدرنیته و عرفان در یک بنا

از همان ابتدا هدف ساختن هتل برج العرب دبی داشتن سازه ای بود که در جهانی گردشگری منحصر به فرد بوده و در عین لوکس بودن فرهنگ سنتی دبی را نیز معرفی کند. از آنجا که زرق و برق حرف اول را در تزیینات عربی می زند در برج العرب نیز این نکته کاملا مشهود است. استفاده لوکس ترین امکانات و تجهیزات نیز باعث شده این هتل مورد توجه معروف ترین افراد جهان قرار گیرد.

سازندگان هتل چالش های بسیاری برای ساخت آن پشت سر گذاشتند اما نهایتان برج العرب با یاری بلوک های مخصوص سنگی و 230 شمع فونداسیون در دسامبر 1999 کامل و دروازه های خود را به روی گردشگران باز کرد. این هتل از آن موقع تا کنون میزبان شناخته شده ترین افراد بوده و حتی سکانس های معروف سینمای هالیووود از جمله ماموریت غیرممکن و پروتکل شبح در آن فیلم برداری شده است.

برای تزیینات فضای داخلی هتل ازعناصر میراث عربی استفاده شده و حضور بورق های طلای 24 عیار و 86500 قطعه دستی به آن اعتبار بخشیده است. از این رو برج العرب علاوه بر ارزش مادی ارزش معنوی بسیاری برای عرب ها دارد.

مشاهده قیمت

راهنمای بازدید از برج العرب دبی: جاذبه ها و خدمات فراوان

تورهای بازدید از داخل برج العرب با راهنما برگزار می گردد. در این تورها شما با تماشا راهروهای طلاکاری شده تجمل گرایی محض را مقابل چشمان خود احساس خواهید کرد. سوئیت رویال و امکانات آن شگفت زده تان خواهد نمود و طراحی های کاملا منتحصر به فرد عقل از سرتان می پراند. در واقه هر چه درباره سرزمین عجایب شنیده اید در برج العرب با چشمانتان می بینید.

در ادامه راه راهنمای تور شما را به گشت و گذار در 20 طبقه هتل برده و در طول مسیر می توانید از تمام این زیبایی ها تصویر برداری کنید. بعلاوه این امکان را دارید که فروشگاه داخل برج العرب، سوغاتی های متنوع یا هر کالای مورد احتیاج دیگر را خریداری و با دستی پر به خانه برگردید. در ادامه با بخش های دیگر این ابر سازه آشنا می شویم:

تراس برج العرب

جالب است که بدانید تراس هتل در قالب 6 قطعه و به وسیله یک کشتی بزرگ از فنلاند به دبی آورده شده است. این تراس از فضای رو باز 10 هزار متری و دو استخر به همراه کلبه های کوچک یا کابانا تشکیل شده و سکوهای آفتابگیر آن تا دریا امتداد یافته اند. رستوران تراس به شیوه کاملا عربی از میهمانان پذیرایی می نماید.

استخرهای تراس برج العرب

10 میلیون کاشی طلایی و لاجوردی کاشی های استخرها را تزیین نموده اند. 126 تخت آفتابگیر و 24 تخت لوکس نیز امکان گرفتن حمام آفتاب را برای میهمانان محیا می نمایند. 4 جکوزی با منظرهی زیبا از ساحل از دیگر امکانات استخرهای تراس برج العرب دبی هستند.

خدمات اسپا

طبقه هجدهم هتل میزبان لوکس ترین سالن اسپا در جهان بوده و اوج شکوه و زیبایی را به تصویر می کشد. این سالن پیروز شد در سال 2014 و البته سال های بعد جایزه برترین اسپای هتلی را از آن خود کند. استخرهای سرپوشیده، وان آب گرم، اتاق های درمان مشرف به منظره خلیج فارس با نور طبیعی، سونا و اتاق بخار از امکانات سالن اسپای برج العرب هستند.

بعلاوه میهمانان می توانند از بین پکیج های فوق لوکس شنای رمانتیک در نور ماه، پکیج سفر عربی برج العرب، فیشال (سانداری رسترتیو فیشال، لا پریری گلد فیشال)، ماساژ (ماساژ مخصوص برج العرب، ماساژ سنگ داغ، ماساژ آروماتراپی و غیره) پکیج مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

هلی پد برج العرب

سکوی مخلوطی شکل است که به میهمانان این امکان را می دهد تا از طریف هلی کوپتر به برج العرب دبی دسترسی پیدا نمایند. در زمان هایی که هیچ هلیکوپتری قرار نیست در زمین فرود بیاید هلی پد تغییر کاربری داده و به زمین بلزی گلف یا تنیس با منظرهی منحصربه فرد از دبی تبدیل می گردد.

در سال 2013 دیوید کولتارد با ماسین مسابقه فرمول یک وارد زمین شده و حلقه های آن را دور زد. در نمنه دیگر دو ورزشکار معروف به نام های تایگر وودز و روری مک ایلروی در زمبن با هم به رقابت پرداختند. پرش با دوچرخه، چتر بازی و حتی میهمانی های خصوصی افراد معروف نیز بر روی هلی پد برج اجرا شده است.

برج العرب دبی: سفری به قلب فناوری و هنر معماری

اوج هنر، ذوق، سلیقه و حتی فناوری را می توان در برج العرب دبی دید. نمای بیرونی بنا شبیه به بادبان کشتی ست و مقاوت بسیاری زییادی در برابر باد یا هر رویداد زبیعی دیگر دارد. اما فضای داخلی هتل فاخر بودن آن بسیار هنرمندانه به رخ میهمانان می کشد.

خوان چو طراح داخلی چینی مسئولیت تزیینات فضای دروی هتل را بر عهده داشت. این طراح معروف برای فاخر نشان دادن فضا از چهار عنصر طبیعت یهنی باد، خاک، آب و آنتش الهام گرفت. عنصر آب در فواره های و آکواریوم، عنصر آتش در فواره ورودی، عنصر باد به نشانه هوا در فضاهای عمومی و خاک نیز در سنگ های مرمر سراسر هتل به کار برده شده است.

در تمام قسمت های هتل از منظره ها و فرهنگ عربی برای تزیینات استفاده شده است. میهمانان هنگام ورود با تماشا روحیه میهمان نوازی عرب و فضاهای رنگارنگ شگفت زده می شوند.

یک آتریوم بسیار زیبا در وسط طبقه همکف وجود دارد که به چندین فواره وصل شده است. اطراف آتریوم ستون هایی که با ورقه های طلای 24 عیار پوشانده شده اند دیده می شوند. استفاده از لوسترهای فاخر و فرش های دست بافت نیز معماری داخلی هتل را زیباتر جلوه می دهند.

تجربه زندگی لوکس در برج العرب دبی: منظرهی از جهانی پرافتخار

اقامت فوق لوکس دستاورد هتل برج العرب برای میهمانانش است. این هتل در مجموع 202 دارد که کوچکترین آن 170 متر مربع و بزرگترینش 780 متر مربع وسعت دارند. تمام سوئیت ها پنجره های یکسره داشته و نمایی خارق العاده از دبی و ساحل خلیج فارس را ارائه می دهند.

میهمانان هتل می توانند از امکاناتی مانند قهوه ساز و چای ساز، صبحانه روزانه برای دو نفر، روزنامه روزانه رایگان، محصولات حمام هرمس و داک آیپد، پیشخدمت و کانسیرج 24 ساعته، امکان چک این و چک اوت از داخل سوئیت، دسترسی به امکانات اسپا، تراس و ساحل خصوصی، حمام با جکوزی بزرگ و دوش باران استفاده نمایند. منو بالش نیز با 17 نوع تنوع برای خواب راحت به میهمانان ارائه می گردد.

سوئیت دولوکس مارینا، اسکای مارینا، سوئیت اسکای پالم، سوئیت دولوکس پالم، سوئیت کلاب یک خوابه، سوئیت دولوکس دو خوابه، سوئیت پانوراما، سوئیت پرزیدنشال و سوئیت رویال از برترین اقامتگاه ها در برج العرب دبی هستند.

هدایت برای عکاسی در برج العرب دبی: برترین زوایا و نورپردازی

حضور ده ها پروژکتور و نور روشن لامپ های هالوژن با ولتاژ پایین و استفاده از عناصر نقره و کریستال جذابیت برج العرب دبی را چند برابر نموده است. با بازدید از این هتل می توان عکس های خاطره انگیز و زیبایی را به ثبت رساند.

یکی از برترین زوایا برای عکاسی در برج العرب تراس این هتل است. این تراس منظره ها پاناروما از دبی د خلیج فارس را ارائه می دهد. آتریوم طبقه همکف برج نیز با ستون هایی از ورقه طلا و البته فواره بلند می تواند سوژه ای عالی برای عکاسی باشد.

اگر هم قصد عکاسی از نمای هتل را دارید رفتن به ام سقیم را به شما پیشنهاد می دهیم. این منطقه دسترسی عالی به هتل داشته و زاوایای بسیار زیبایی را برای عکاسی به ویژه هنگام غروف آفتاب در اختیارتان قرار می دهد.

سوق مدینه با کانال های بسیار زیبا از دیگر مناطقی ست که می تواند سوژه یک عکاسی هنرمندانه باشد. خیره نماینده ترین عکس ها از نمای بیرونی برج از سوق مدینه به ثبت رسیده است.

برترین رستوران ها در برج العرب دبی: غذاهایی که سرشار از لذت هستند

9 رستوران در برج العرب دبی حضور دارند و برترین غذاهای عربی و بین المللی را در محیطی کاملا لوکس ارائه می دهند. در ادامه معروفترین رستوران ها را معرفی می کنیم:

رستوران المهرا | Al Mahara

المهرا رستورانی بزرگ با آکواریومی سرتاسری ست. این رستوران در طبقه همکف برج قرار گرفته و آکواریوم وسیع آن حس سرو غذا در اعماق آب را تداعی می نماید. ضخامت شیشه آکواریوم 18 سانتی متر بوده و انواع ماهی های بزرگ و کوچک در آن زندگی می نمایند. غذاهای دریایی با ماهی های تازه و غذاهای اروپای شمالی در منو رستوران دیده می شوند. هزینه یک وعده غذا برای دو نفر در این رستوران حدود 1,300 درهم (354 دلار) است.

رستوران ال ایوان | Al Iwan

دیوارهای قرمز رنگ و دکوراسیون کاملا عربی اولین چیزی ست که در ال ایوان نظرها را به سوی خود جلب می نماید. منوی این رستوران مانند معماری داخلش عربی ست. از کباب بره تا سمبوسه گوشت و فتوش و غذاهای دیگر مانند مجبوس میگو و قوزی در منو رستوران دیده می گردد. هزینه غذا برای دو نفر درال ایوان حدود 1000 درهم (272 دلار) است.

رستوران اسکای ویو | SKYVIEW RESTAURANT

اسکای ویو در ارتفتع 200 متری از سطح دریا قرار گرفته و در برج العرب دبی بسیار محبوب می باشد. پنجره های از کف تا سقف رستوران این امکان را در اختیار میهمانان قرار می دهد تا هنگام صرف غذا از منظره بزج های دبی و ساحل نیز لذت ببرند. در این رستوران غذاهای متنوع بین المللی ارائه شده و هزینه هر وعده غذا برای دو نفر حدود 900 درهم (245 دلار) است.

رستوران المنتها | Al Mahara

المنتها لوکس ترین رستوران برج العرب است که مبلمان آبی شتری و سفق مواج دارد. این رستوران در طبقه بیست و هفتم قرار گرفته و برهترین سرآشپزان جهان را دارد. میهمانان با دو آسانسور پانورامای سریع با سرعت 6 متر بر ثانیه به سالن رستوران هدایت می شوند. غذاهای فرانسوی در المنتها حرف اول را می زنند. هزینه یک وعده غذا در المنتها با نمای سواحل دبی، مارینای دبی، نخل جمیرا و خط افق شهر حدود 1000 درهم، (272 دلار) است.

برج العرب دبی: آسمان خراشی بی مانند و مبهوت نماینده

با 321 متر ارتفاع از سطح دریا، فضای داخلی طلایی، سوئیت های مجلل و حضور برترین رستوران های دبی، جای تعجب نیست که برج العرب دبی در کنار بسیاری از هتل های پنج ستاره، در میان برترین مکان ها برای اقامت در دبی شناخته گردد.

میهمانان در طول مدت اقامت خود لوکسترین لحظات را تجربه می نمایند. بی علت نیست که اینجا را تنها هتل هفت ستاره جهان می دانند. شما می توانید یکی از رستوران های Ristorante LOlivo یا Al Mahara را برای سرو غذا انتخاب کنید. از دیگر امکانات تجملی برج العرب می توان به ناوگان خودروهای رولزرویس برای ترانسفر میهمانان و سکوی هلیکوپتر معروفی که میزبان افرادی مانند تایگر وودز، آنتونی جاشوا و راجر فدرر است اشاره نمود.

برای آرامش بیشتر میهمانان می توانند از فضای تراس برج العرب 10000 متر مربعی استفاده نمایند. پکیج استخر نیز شامل خدمات سونا، حمام آفتاب و غیره نیز آماده ارائه خدمات هستند. در این آسمان خراش بی مانند و مبهوت نماینده همه چیز برای یک اقامت لوکس مهیا است.

راهنمای خرید بلیط و دسترسی به برج العرب دبی

همانطور که در پاراگراف های قبل گفته شد بدون بلیط یا داشتن کارت رزرو رستوران نمی توان از برج العرب دبی بازدید کرد. اما در حال حاضر ثبت نام در تورهای گروه جمیرا بازدید از فضای داخلی برج العرب را برای گردشگران امکان پذیر نموده است. کارشناسان ما آماده اند تا هدایت های لازم را در این زمینه ارائه دهند.

راه های دسترسی به برج العرب

با اتوبوس : اتوبوس های 8، 81 و X28 همگی شما را به برج العرب می رسانند. این ایستگاه ها 9 دقیقه پیاده تا برج العرب فاصله دارند.

با مترو: نزدیکترین ایستگاه مترو به برج العرب، مترو 2-1 cancna است و 350 متر تا هتل فاصله دارد. بعلاوه می توانید با M1 به ایستگاه متروی الراس بروید که 8 دقیقه پیاده تا هتل فاصله دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از وبلاگ تجهیزات شبکه کلیک کنید.

خرید تور دبیمنبع: ستاره ونک

به "معرفی برج العرب دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برج العرب دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید