از اول هم معلوم بود محسن رضایی را کنار می گذارند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، محسن رضایی از ترکیب کمیسیون مالی دولت کنار گذاشته شد. محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری، علاوه بر محسن رضایی، معاون مالی رئیس جمهوری، صولت رضایی معاون اجرائی او را هم حذف نموده است.، اما این اتفاق از همان ابتدا قابل پیش بینی بود.

از اول هم معلوم بود محسن رضایی را کنار می گذارند

به گزارش شرق، بلافاصله پس از معرفی کابینه ابراهیم رئیسی بعضی رسانه ها و چهره های سیاسی به تفاوت دیدگاه های مالی محسن رضایی و کابینه رئیسی اشاره کردند و گفتند که این دودستگی در تصمیمات در نهایت دردسرساز می گردد و کسی حاضر نمی گردد مسئولیت مسائل ایجادشده را بر عهده بگیرد.

حالا پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام نموده است که معاون اول رئیس جمهوری مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرائی و مالی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون مالی دولت را ابلاغ کرد. براساس این گزارش هیئت وزیران در جلسه هفتم فروردین 1401، به استناد اصل (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب کرد معاونان اجرائی و مالی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون مالی دولت موضوع بند (1) ماده (6) اصلاحی آیین نامه داخلی هیئت دولت، حذف شوند و به این ترتیب محسن رضایی و سید صولت مرتضوی معاونان مالی و اجرائی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون مالی دولت حذف شدند.

البته علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توییتر اظهار داشت که حذف رضایی و مرتضوی بنا به خواسته خود آن ها بوده است.

با این حال اختلاف کابینه رئیسی با محسن رضایی خیلی زود علنی شد. اواخر پاییز سال گذشته محسن رضایی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که خبر خوشی در راه است و یارانه نقدی مردم از دی ماه دو برابر می گردد.

این خبر عجیب در حالی منتشر شد که دولت در بدترین شرایط مالی و کسری بودجه به سر می برد و خبر غافلگیرکننده محسن رضایی روز ها دستمایه گزارش و خبر و مصاحبه در رسانه های مختلف شد. اما ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد او، مقابل این خبر سکوت ننموده و به صراحت گفته های او را رد کردند و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، هم در واکنش به صحبت های معاون مالی خود گفت: مدیر و محور اقدامات و برنامه های مالی دولت شخص معاون اول رئیس جمهور است و هرگونه اطلاع رسانی درخصوص مباحث مالی باید با هماهنگی ایشان باشد.

اولتیماتوم رئیسی به معاون مالی خود در شرایطی رخ داد که پیش ازآن حضور رضایی و مخبر کنار یکدیگر، باعث شد که بسیاری این موضوع را سرمنشأ اختلافات در تیم مالی کابینه سیزدهم بدانند.

منبع: فرارو

به "از اول هم معلوم بود محسن رضایی را کنار می گذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اول هم معلوم بود محسن رضایی را کنار می گذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید