اعمال محدودیت های جدید کرونایی از فردا در استان کرمان

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، خبرنگاران/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: اعمال محدودیت ها از فردا در استان آغاز می شود و استمرار آن بستگی به رنگ بندی طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

اعمال محدودیت های جدید کرونایی از فردا در استان کرمان

دکترمحمدصادق بصیری در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کروناویروس استان کرمان با اشاره به الزامات قانونی طرح جامع هوشمند محدودیت ها در شرایط قرمز، نارنجی و زرد اظهار کرد: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، شهرستان های شهربابک، سیرجان، بافت، رفسنجان، زرند، کوهبنان، کرمان و بم در شرایط قرمز قرار دارند.

وی اضافه نمود: همچنین شهرستان های نرماشیر، عنبرآباد، رودبار جنوب، جیرفت، بردسیر، انار و منوجان در شرایط نارنجی و شهرستان های فهرج، ریگان، قلعه گنج، کهنوج، فاریاب، ارزوئیه، رابر و راور در شرایط زرد قرار دارند.

بصیری خاطرنشان کرد: این رنگ بندی شرایط فعلی استان است و احتمال تغییر آن با توجه به سیر صعودی بالای ویروس جهش یافته وجود دارد، اما امیدواریم با کنترل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان بتوانیم شرایط را تا حدی کنترل کنیم.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: طبق طرح جامع هوشمند محدودیت ها، دورکاری کارمندان در شرایط قرمز در اداراتی با ارائه خدمات ضروری به صورت یک دوم و در سایر ادارات دو سوم اعمال می شود.

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، وی با بیان اینکه بخشداری ها و فرمانداری ها با توجه به برگزاری فرآیند انتخابات جزو دستگاه های ضروری تعیین شده اند، اضافه نمود: در زمینه فعالیت کسبه و بازاریان در شرایط قرمز تنها گروه شغلی یک می توانند فعالیت داشته باشند، ضمن آنکه فعالیت های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی در این شهرها تعطیل بوده و پلاک های شخصی غیربومی نمی توانند به شهرستان های قرمز و نارنجی ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در شرایط نارنجی دورکاری کارمندان در ادارات ضروری یک سوم و دیگر ادارات یک دوم بوده و تنها فعالیت گروه های شغلی یک و دو امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی نیز در مناطق نارنجی ممنوع است.

بصیری گفت: در شهرستان های زرد، شرایط کاری کارمندان در ادارات ضروری به صورت کامل و دیگر ادارات یک سوم دورکاری است و تنها مشاغل گروه چهار در این شهرها تعطیل خواهند بود.

وی گفت: مسائل آموزشی نیز تنها حضور پایه های اول و دوم دروس کارگاهی در مدارس به صورت اختیاری و با 10 نفر می تواند اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: برگزاری مراسمات فرهنگی اجتماعی و نمازهای جماعت یومیه با ظرفیت 50 درصد و ترددها در این مناطق زرد بلامانع خواهد بود.

بصیری با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 بامداد در تمام مناطق استان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای شخصیِ ممنوع به شهرهای قرمز هر 24 ساعت یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه دارد و برای منع تردد شبانه 200 هزار تومان جریمه دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت ها از فردا آغاز می شود و استمرار آن بستگی به رنگ بندی طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعمال محدودیت های جدید کرونایی از فردا در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت های جدید کرونایی از فردا در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید