خشم و اضطراب در کاخ سفید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، خبرنگاران- در پی کاهش مستمر و کم سابقه محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در نظرسنجی های ملی در هفته های گذشته، نگرانی دونالد ترامپ و بعضی اعضای ستاد انتخاباتی وی از شکست نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر افزایش یافته است.

خشم و اضطراب در کاخ سفید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، کاخ سفید و برخی اعضای حزب جمهوریخواه از احتمال شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا نگران شده اند. برخی از اعضای این حزب حتی احتمال کناره گیری ترامپ از انتخابات را مطرح نموده اند.

شبکه خبری فاکس نیوز، روز دوشنبه طی گزارشی با اشاره به کاهش میزان رضایت از ترامپ در نظرسنجی ها، گفت که برخی از جمهوریخواهان احتمال خروج ترامپ از رقابت های انتخاباتی را مطرح نموده اند. یک مبنع جمهوریخواه به فاکس نیوز گفت: هنوز خیلی زود است، اما اگر نظرسنجی ها همچنان بد باقی بمانند، ممکن است سناریویی را ببینید که در آن او [ترامپ]از [انتخابات]کنار بکشد. یک منبع دیگر گفت: صحبت ها در این خصوص را شنیده ام، اما شک دارم که درست باشد. نظر من این است که او اگر ببیند که راهی برای پیروزی نداشته باشد، کنار خواهد کشید.

در هفته های اخیر، میزان رضایت از ترامپ در نظرسنجی های متعدد محلی و ملی در آمریکا به شدت سقوط نموده است به نحوی که فاصله بین ترامپ و جو بایدن، نامزد حزب دمکرات، به بیش از 10 درصد رسیده است. این در حالی است که بایدن به خاطر شیوع بیماری کرونا، عملا در زیرزمین منزل خود باقی مانده و فعالیت انتخاباتی قابل توجهی انجام نمی دهد. کاهش محبوبیت ترامپ به خاطر دلایل گوناگون بود. آمریکا در چند ماه گذشته درگیر بحران بیماری کرونا بود. بحرانی که علاوه بر دریافت جان بیش از 120 هزار شهروند آمریکایی، اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده و به بیکاری میلیون ها آمریکایی منجر شده است. در بحبوحه بحران کرونا، ترامپ با موجی از اعتراضات نژادی روبرو شد. در پی قتل شهروند سیاه پوستی به نام جورج فلوید به دست یک افسر پلیس سفیدپوست در ایالت مینه سوتا، بسیاری از شهر های آمریکا صحنه آشوب و اعتراض شد که به خشونت کشیده شد. ترامپ به شدت از معترضان انتقاد نموده و آن ها را به برخورد نظامی تهدید نموده است. امری که طبق نظرسنجی های معتبر به محبوبیت ترامپ آسیب زد.

ترامپ و اعضای ستاد انتخاباتی اش، تا به امروز صحت و اعتبار این نظرسنجی ها را زیرسوال برده و گفته اند که این نظرسنجی ها نمی توانند واقعیت را منعکس نمایند. علاوه بر این، از دیدگاه برخی ناظران، تا انتخابات ریاست جمهور آمریکا حدود چهار ماه دیگر باقی مانده است. بنابراین، ترامپ ممکن است در این مدت بتواند وجهه سیاسی خود را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:

شروع سرانجام دونالد ترامپ

پاشنه آشیل ترامپ

اما با وجود این تحلیل های خوشبینانه، برخی از محافل جمهوریخواه و مشاوران سابق ترامپ درباره سرنوشت انتخابات سوم نوامبر ابراز نگرانی می نمایند. شش تن از نزدیکان ترامپ در مصاحبه با نشریه آمریکایی پالتیکو اعلام نموده اند که ترامپ احتیاج به هدایت دارد و عدم تمرکز او بر امور اساسی، شانس پیروزی او را کمتر می نماید. سام نانبرگ، مشاور سابق ترامپ گفت: با توجه به راستا فعلی، رئیس جمهور ترامپ در آستانه یکی از بدترین شکست های انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری معاصر و از نظر تاریخی بدترین شکست رئیس جمهور فعلی واقع شده است. نانبرگ، که هنوز از ترامپ حمایت می نماید، به نظرسنجی اخیر سی ان بی سی و نیویورک تایمز/سیینا اشاره نمود که نشان می دهد محبوبیت ترامپ در مقابل بایدن به زیر 40 درصد سقوط نموده است. نانبرگ اضافه نمود اگر محبوبیت ترامپ در دو هفته آینده به 35 درصد برسد او در واقع بیش از 400 رأی الکترال از دست خواهد داد که در این حالت، ترامپ قویا احتیاج دارد که مجددا ارزیابی کند که آیا او می خواهد به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات شرکت کند یا نه.

ترامپ متوجه شده که در حال شکست خوردن است و حتی این موضوع را در محافل خصوصی بیان نموده است. پالتیکو این نکته را از قول افراد نزدیک به ترامپ نقل کرد و به نقل از سه منبع مطلع نوشت: پشت پرده، ترامپ و تیم اش اقداماتی برای تصحیح اوضاع انجام می دهند. در هفته های بعد از گردهمایی تالسا، رئیس جمهور با اکراه تصدیق نموده که او عقب است. هفته گذشته ترامپ برای نخستین بار بعد از شیوع بیماری کرونا در شهر تالسا در ایالت اوکلاهوما یک تجمع انتخاباتی برگزار کرد. این تجمع به یک رسوایی برای ترامپ تبدیل شد. بسیاری از جایگاه های سالن، خالی ماندند. افزون بر این، تعدادی از اعضای ستاد به کرونا مبتلا شدند. در نتیجه، ترامپ نتوانست در تجمع تالسا تصویر مثبتی از خود و ستادش ارائه کند.

این تحولات در کنار کاهش چشمگیر مجبوبیت ترامپ، موجب شده که ترامپ علنا از احتمال شکست خوردن در انتخابات سخن بگوید. ترامپ اخیرا در مصاحبهیی با شبکه فاکس نیوز گفت: شاید او رئیس جمهور شما خواهد بود، چون برخی از مردم من را دوست ندارند. نگرانی ترامپ از احتمال شکست خوردن در انتخابات باعث خشم او شد. در پی انتشار نتایج نظرسنجی ها درباره کاهش محبوبیت ترامپ، بین رئیس جمهور آمریکا و مدیر ستاد انتخاباتی وی، تنش لفظی بوجود آمد. ترامپ در یک تماس تلفنی با اعضای ستادش با براد پارسکیل، مدیر ستاد خود، به تندی صحبت و حتی تهدید نموده که از او شکایت کند.

منبع: فرارو

به "خشم و اضطراب در کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم و اضطراب در کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید