انیمیشن های صبا کتاب می شوند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، شمشیری گفت:بعضی از برنامه های رادیویی و تلویزیونی این ظرفیت را دارند که به صورت کتاب، تهیه شوند تا متن و محتوای آن ماندگار گردد.

انیمیشن های صبا کتاب می شوند

به گزارش ،ابراهیم شمشیری مدیرعامل انتشارات سروش گفت: قرنطینه، کاهش فعالیت های اجتماعی و فراغت تابستانی، احتیاج به مطالعه و اُنس بیشتر با کتاب را برای افراد فراهم می نماید و بخشی از تهدیدات ایام کرونایی را می تواند به فرصت تبدیل کند.

وی ادامه داد: بعضی از برنامه های رادیویی و تلویزیونی این ظرفیت را دارند که به صورت کتاب، مکتوب شوند تا علاوه بر ماندگاری متن و محتوای آن، قابلیت رجوع و رفرنس تحقیقاتی نیز داشته باشند. برای نمونه در ماه های آینده 4 کتاب مصّور به همراه متن شامل مجموعه های انیمیشن مرکز صبا از جمله پویانمایی های چیا، نقاش کوچولو، مثل نامه و کوچولو های کنجکاو برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان چاپ و منتشر خواهد شد. این راستا می تواند برعکس هم باشد یعنی بعضی رمان ها و متن های نمایشی در انتشارات سروش موجود است که با ارجاع آن ها به بخش های فراوریی می توان شاهد افزایش ساخت آثار رادیویی و تلویزیونی بود.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: بدون شک مرکز پویانمایی صبا عظیمترین بخش فراوری انیمیشن کشور است، اما باید توجه داشته باشیم که کمپانی های عظیم فراوری انیمیشن در دنیا تنها به ساخت صرف نقاشی متحرک و کارتون اکتفا نمی نمایند بلکه فعالیت عظیمی در حوزه فراوریات جانبی انیمیشن مانند پوشاک، کیف، لوازم التحریر، اسباب بازی و بسیاری دیگر با استفاده از چهره ها و کاراکتر های انیمیشنی می نمایند و در سراسر دنیا توزیع و علاوه بر فرهنگسازی، درآمد سرشاری نیز کسب می نمایند. یکی از هدف های همکاری انتشارات سروش و مرکز صبا نیز ورود به امر تجاری سازی آثار، درآمدزایی، فرهنگسازی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: در آخرین شماره ماهنامه های کودک و خردسال سروش شاهد اقبال و استقبال مخاطبان از این ماهنامه ها بودیم. یکی از دلایل این استقبال مخاطب، استفاده از چهره های انیمیشنی آشنا و کاراکتر های ایرانی فراوری شده در مرکز صبا بود که باعث زیبایی و جلوه گری این مجلات شده است.

وی ادامه داد: انتشارات سروش عملکردی فرهنگی دارد و چندین نسل است که مردم عزیز ایران، مخاطب محصولات سروش به خصوص مجلات و ماهنامه های آن بوده و هستند. می توان این ادعا را داشت که سروش یکی از قدیمی ترین و صمیمی ترین رسانه مکتوب کشور با رویکرد هنر، ادبیات و رسانه است و اعتبار خود را وامدار اعتماد مخاطبان بسیار خود در سراسر کشور می داند.

شمشیری توضیح داد: قشر کودک و نوجوان ما به طور مستقیم مورد توجه جنگ نرم بیگانگان است و سرمایه کلانی را برای همراه کردن این قشر آینده ساز انقلاب با سیاست های خود هزینه می نماید. در تمام مغازه ها و سوپرمارکت ها شاهدیم که سی دی کارتون های خارجی به وفور یافت می گردد. لباس و کیف و وسایل بچه ها با تصاویر کارتون های خارجی فراوری می گردد. این کثرت چهره های بیگانه با فرهنگ خودی کم کم اثر تخریبی خود را در ذهن و گرایش فرزندان ما می گذارد از این رو برای مقابله با این حجم زیاد ادبیات و هنر غیر ایرانی، احتیاج به وجود یک هم افزایی و فهم مشترک میان بخش های فرهنگی و مالی کشور احساس می گردد تا چشم و ذهن نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات، هنر، سبک زندگی و فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انیمیشن های صبا کتاب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن های صبا کتاب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید