بارش برف همه را غافلگیر کرد ، چترهای کرجی به جای باران زیر برف گسترده شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، در حالی که روزهای پایانی سال را سپری می کنیم و خانه ها و مردمان شهر مهیای سال نو هستند؛ به یکباره بارش های برف همه را غافلگیر کرد. این بارش ها فریادی از دل اسفند ماه بود که هنوز زمستان کوله بارش را جمع نکرده است و چه مهیا شده اید که ننه سرما هنوز قصد سفر ندارد.

بارش برف همه را غافلگیر کرد ، چترهای کرجی به جای باران زیر برف گسترده شد

صبح امروز وقتی پنجره ها را گشودیم؛ دامنه های ستبر البرز که سراسر سپید پوش شده بود حال و هوای بهاری مان را به زمستانی سرد تبدیل کرد.

ننه سرما شب گذشته برای خانه تکانی هم که شده لحاف هایش را پنبه زد و بر سر ساکنان زمین فرو ریخت؛ تا امروز صبح همه را غافلگیر کند.

درحالی که کمتر از دو هفته به آغاز سال نو باقی مانده خیابان های شهر کرج با بارش 10 سانتی متر رختی سفید برتن کرده اند؛ کلاغ ها از فراز کاج ها با صدای قارقارشان خوشحالی می کنند و مژده آمدن بهار را می دهند،گنجشک ها هم زیر بارش پراکنده برف در ترانه خوانی سمفونی بهار همنوایی دارند.

کرجی ها هم طعم آدم برفی بودن را چشیدند

در این بین چه درخت هایی که این روزها به شوق آمدن بهار شکوفه نزده بودند و از خواب زمستانی بیدار نشده بودند که امروز تمامی شکوفه هایشان زیر برف یخ زد. اما این فقط شکوفه های بهاری نبودند که زیر برف یخ زدند؛ عابران و ساکنان شهر کرج هم امروز طعم آدم برفی بودن را در خیابانهایی از کوران برف گرفته تجربه کردند.

مردم شهر کرج امروز با خیابان هایی مملو از برف و آبگرفتگی معابر غافلگیر شدند؛ داستان تکراری ماندن در زیر برف و ترافیک باز هم برای ساکنان شهر کرج تکرار شد. در حالی پیش بینی های هواشناسی کرج حاکی از بارش پراکنده باران بهاری بود ناگهان برف شهر کرج را در نوردید و مسائل عمده ای را برای شهفرایندانی که از آغازین دقایق امروز قدم به خیابانهای شهر کرج می گذاشتند ایجاد کرد.

بارش پراکنده برف امروز فرایند عبور و مرور را در اغلب نقاط مواصلاتی شهر با مشکل ایجاد کرد و به نظر می رسد مسئولان شهری هم از این پیش بینی آب و هوا غافلگیر شده اند.

از سویی عدم آمادگی مدیریت شهری و غافلگیری آن در فصولی که بیش از هر زمانی به آن نیازمند است؛ ماهیت خدمت رسانی به شهفرایندان را که می تواند با ایجاد سهولت در تردد و رفت و آمدها که تنها محدود به روزهایی خاص از سال است را زیر سوال می برد.

پل آزادگان کرج باران که می بارد تو میگریی

اما اشک ساکنان کرج تنها امروز با بارش پراکنده برف در نیامد؛ پل چند ساله آزدگان هم سالهاست که هر وقت باران می بارد شیون و گریه سر می دهد؛ این را عابران گذری که از زیرپل رد می شوند نظاره گرند.

پل آزاگان کرج به دلیل زیر ساخت های نامناسب هنگامه بارش ها همچون آبشار نیاگارا و رودی خروشان بر سر شهفرایندان و ساکنان شهر کرج فرو می ریزد و انگار نه انگار که جرزها و ترک های این پل نیاز به ترمیم دارد؛ فرو ریختن این پل و سایر عواقب دیگر آن نیز جای خود دارد.

همه چیز آرومه معابر و شریانهای اصلی کرج باز است

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: برغم بارش شدید برف، معابر و شریان های اصلی شهر کرج باز است و مشکل خاصی در خصوص تردد وسایل نقلیه وجود ندارد.

سعید صفری با اعلام آماده باش کامل نیروهای خدماتی مبنی بر خدمات دهی مطلوب به شهفرایندان از شب گذشته و از اولین ساعات بارش برف، اظهارداشت: تحت تاثیر اقدامات اجرا شده توسط نیروهای خدمات شهری در حال حاضر کلیه معابر اصلی و فرعی سطح شهر باز و تردد در حال انجام است.

وی، آماده باش نیروهای خدمات شهری به ویژه در روزهای ویژه و خاص را مهم ارزیابی کرد و افزود: معاونت خدمات شهری کرج براساس اعلام سازمان هوا شناسی و همچنین رصد سایت های بین المللی پیش بینی هوا، به منظور کنترل مسائل احتمالی ناشی از بارش برف نسبت به آماده باش کامل نیروهای انسانی و فراهم آوردن تجهیزات و امکانات لازم در این زمینه اقدام کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اهتمام نیروهای خدمات شهری برای مهار مسائل ناشی از بارش برف، مطرح کرد: با هدف افزایش راندمان سطح خدمات رسانی به شهفرایندان و فراهم آورن شرایط مساعد برای ترددهای روزانه شهفرایندان و عبور و مرور وسایل نقلیه، نیروهای خدمات شهری از شب گذشته آماده خدمات رسانی و رصد مسائل احتمالی ناشی از بارش برف شدند.

صفری گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده تمام نیروها در مناطق 12گانه اعم از معاونین خدمات شهری، مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان های موتوری همچنین کارگران زحمتکش حوزه خدمات شهری شهرداری برای پوشش و جلوگیری از بحران های احتمالی ناشی از بارش برف آماده شدند.

وی شرح داد: با توجه به اقدامات اجرا شده، درحال حاضر در سطح شهرمشکل حاد و خاصی در ارتباط با انسداد جهت عبور و مرور و تردد شهفرایندان و جود ندارد.

این مسئول به فعالیت نیروهای کنترل و نظارت خدمات شهری در سطح شهر اشاره کرد و افزود: به منظور رصد کامل و پیشگیری از اتفاقات احتمالی ناشی از بارش برف، نیروهای گشت به طور مستمر نسبت به گشت زنی و بررسی شرایط شهر اقدام می کنند.

صفری با بیان اینکه، در حال حاضر مشکل خاص و گره ترافیکی در سطح شهر وجود ندارد، بیان نمود: برای کاهش مسائل و پیشگیری از بروز حوادث روز برفی لازم است شهفرایندان با احتیاط بیشتری در سطح شهر تردد کنند.

وی با بیان اینکه، طبق پیش بینی سازمان هوا شناسی بارش برف در کرج تا ظهر ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: برای کاهش مسائل احتمالی لازم است شهفرایندان از انجام سفر های غیر ضروری اجتناب کنند.

بهار نزدیک است اما زمستان هنوز رفتنی نیست و جدال بین بهار و زمستان برای آمدن و رفتن پیش بینی های هواشناسی شهر کرج هم تحت تاثیر خودش قرار داده است.

طبق پیش بینی های هواشناسی قرار بود امروز البرزی ها چترهایشان را زیر باران باز کنند اما بارش برف سقف تمام چترهای شهر را هم همچون بام ها سفید پوش کرد.هواشناسی اینگونه پیش بینی کرده است فردا جمعه هوای استان البرز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

هر چند اکنون خورشید در تقلای طلوع دوباره از پس ابرها است اما ساکنان شهر کرج با دمای دو درجه زیر صفر هنوز شاهد بارش های ریز ریز برف هستند و حال و هوای این شهر هم مانند سایر نقاط کشور کاملاً زمستانی شده است.

سپیده غفاری

منبع: خبرگزاری مهر

به "بارش برف همه را غافلگیر کرد ، چترهای کرجی به جای باران زیر برف گسترده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف همه را غافلگیر کرد ، چترهای کرجی به جای باران زیر برف گسترده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید