با برترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، غیر ممکن است که به شهر سنت پترزبورگ در روسیه سفر کرد و از غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ غافل شد. یکی از جذابیت های سفر امروز شکم گردی است. اصطلاحی تازه که در بین اهالی سفر رایج شده است. یادتان باشد امروزه بسیاری با هدف تجربه طعم های مختلف غذا سفر می فرایند تا آنجا که این روش به صنعت گردشگری غذا تبدیل شده است. در دنیای گردشگری این اقدام بسیار مورد توجه است زیرا با حفظ غذاهای محلی هر منطقه آداب و رسوم مربوط به طبخ هر غذا به طور غیر مستقیم حفظ می گردد و جامعه محلی هر منطقه نیز از اقتصاد پایداری بهره مند می گردد.

با برترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ آشنا شوید!

در این مقاله وبلاگ تجهیزات شبکه معروف ترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ را به شما معرفی می نماید تا اگر به این شهر سفر کردید طعم غذاهای خوشمزه روسی را بچشید و با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوید.

خیابان نوسکی

یکی از برترین خیابان های برای پیدا کردن غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ است. خیابان نوسکی که کافه ها و کیوسک های غذایی فراوانی دارد. در این خیابان سالن اپرا و پایکوبی باله قرار گرفته است و همواره شب ها مملو از شادی و نشاط ئر آن موج میزند. پس اگر می خواهید در وقت سفری خود صرفه جویی کنید و چندین غذای خوشمزه را تجربه کنید حتما سری به خیابان نوسکی بزنید. در خیابان نوسکی نه تنها غذاهای روسی بلکه غذاهای بین المللی را نیز پیدا می کنید . البته کافه های کنار میدان کاخ سنت پترزبورگ نیز بسیار معروف هستند و یکی دیگر از مکان این شهر برای یک شکم گردی حسابی است .

غذاهای خیابانی در شهر سنت پترزبورگ

غذاهای خیابانی این شهر فقط شامل غذاهای روسی نیست بلکه غذاهای آمریکایی، بلژیکی، وییتنامی و آسیای شرقی را نیز میتوانید تجربه کنید. در ادامه با تعدادی ایز این غذاهای خوشمزه آشنا شوید.

راشن پای | Russian Pie

یک غذای فست فودی مخصوص روسیه است که در شهر سنت پترزبورگ و در کیوسک های غذایی خیابان نوسکی به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. در غذای راشن پای یا پای روسی از مرغ و ماهی قزل آلا به همراه سیب زمینی، کلم، قارچ استفاده می گردد. نام دیگر این غذای روسی پیروگ(pirog) است. پیروگ از محبوب ترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ است. این غذا در روسیه قیمت بالایی ندارد و از غذاهای مقرون به صرفه محسوب می گردد. اگر به سنت پترزبورگ رفتید به راحتی می توانید در بسیاری از کافه و رستوران های فیت فودی پیروگ را سفارش دهید.

شاورما | shawarma

یکی دیگر از غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ شاورما است. شاورما یک نوع کباب روسی است که از گوشت گاو یا گوسفند تهیه می گردد. این غذا را به وفور در سنت پترزبورگ می بینید اما این نوع غذا بدون هیچ سس و یا ادویه به شما داده می گردد. شاید برای ایرانی های که علاقه به ادویه های خوش طعم در غذا دارند خوشمزه نباشد اما یکبار تجربه کردن آن هم می تواند پیشنهاد جالبی برای شما باشد.

پن کیک روسی به همراه نوشیدنی کواس | Russian Pancake & Kvas

اولین فردی که غذاهای فست فود در روسیه سرمایه گذاری آقای ترموک بود. ترموک با زنجیره ای از کیوسک های خیابانی فست فود های مختلفی را عرضه کرد و مجموعه اش دارای خلاقیت بود و یکی از فست فود های روسیه به نام بلینی (bliny) را به بازار عرضه کردند. این غذا از یک پنکیک روسی به همراه یک نوشابه روسی به نام کواس است. پیدا کردن بلینی در شهر سنت پترزبورگ بسیار آسان است و در تمام بود کورت های سنت پترزبورگ امکان پذیر است. این غذا جزو غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ است که یک غذای روسی می توانید نوش جان کنید.

شل سی فود | Shells seafood

در ساحل سنت پیت سنت پترزبورگ یک غذای خیابانی را به راحتی پیدا می نماید. صدف های ساحل سنت پیت یکی از غذاهای خیابانی ست پترزبورگ است که خوردن تجربه آن را از دست ندهید. البته اگر از غذاهای دریایی لذت می برید به این مکان بروید. قیمت های این غذا در گذشته مقرون به صرفه بوده است و امروزه تقریبا از غذاهای گران قیمت نیز به شمار میرود.

وافل |Waffle

وافل های یک غذای عالی در شهر سنت پترزبورگ است که از هر کافه و یا کیوسک غذایی در شهر می توانید سفارش دهید. ازپر طرفدارترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ هم به شمار میرود. این غذا برای صبحانه و نهار بسیار لذیذ است که با یک نوشیدنی نوش جان کنید. وافل ها غذاهای خوشمزه نروژی هستند اما امروز هر کشوری به فراوری وافل خود می پردازد تا آنجا که نام وافل آمریکایی را نیز شنیده اید. وافل های نروژی طعم شیرین ندارند و درون آن ها با انواع سالادها و گاهی ماهی نیز پر می گردد و یک وعده غذایی در صبحانه و نهار به حساب می آیند.

براس بورتوس | Bros Burritos

براس بورتوس یکی از کافه های شهر سنت پترزبورگ است که شما می توانید غذاهای گرم مکزیکی را پیدا کنید. معمولا کباب ها و یا غذاهای روسی ادویه تندی ندارند بنابراین اگر ذائقه شما یک غذا با طعم گرم می پسندد آن را ازدست ندهید. غذاهای مکزیکی از غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ به شمار میرود که در هوای سرد و یا خنگ شهر سنت پترزبورگ حسابی می چسبد.

هات داگ | Hot dog

در اوایل دهه نود میلادی هات داگ های آمریکایی و همبرگر های مک دونالد در کشور روسیه وارد شدند که بسیاری از مردمان روسیه برای خوردن این غذا صف های طولانی داشته اند. امروزه هم هات داگ ها از غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ که از کیوسک های غذا می توانید آن را بخرید. هات داگ های روسیه از سوسیس های با کیفیت با سس های بسیار خوشمزه هستند که بسیار از آن لذت خواهید برد.

جولی وو | Joly woo

غذاهای آسیای شرقی نیز در روسیه یافت می گردد. دلیل ورود چنین غذاهایی به خاطر حجم گسترده مسافران آسیای شرقی هست که به این کشور وارد می شوند و در بسیاری اوقات نیز دوست دارند غذایی متناسب با ذائقه خود پیدا نمایند. رستوران جولی وو غذاهای وییتنامی را عرضه می نماید. پان آسیایی، سالادفوبو، مرغ خامه ای و کاری آناناس، گاباجو با گوشت خوک به همراه برنج مارچوبه از غذاهای لذیذ این رستوران ویتنامی است که غذاهای بیرون بر زیادی نیز دارد و امروز به عنوان غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ نیز شناخته می گردد.

توکیوکی میسه | Takoyaki-mise

رستوران های محبوب ژاپنی ها Takoyaki-mise. است هر چند که خود روسی ها نیز به غذاهای ژاپنی تمایل زیادی دارند. یکی از برترین غذاها برای خوردن سوشی است و از غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ به شمار میرود که محبوبیت بالایی دارد. در این رستوران میسوکاتسو یک غذای بسیار خوشمزه است که با گوشت خوک سرخ شده به همراه نان و برنج و سس مخصوص مسیو پخته می گردد و بسیاری از روسی ها نیز تمایل به خوردن این غذا را دارند.

کیم اَند چی | Kim & chi

در رستوران کیم اند چی شما انواع برگرها، هات داگ ها و بسیاری از غذاهای دیگر را نیز نوش جان می کنید که کره سرخ می شوند. اگر غذاهایی با طعم کره دوست دارید به این مکان سر بزنید و از آن لذت ببرید. قابل توجه گیاه خوران این رستوران فقط غذاهای با فرآورده های گوشتی عرضه نمی نماید و یکی از برترین مکان ها برای گیاه خواری است که با خلاقیت و نوآوری بعضی از غذاهای گیاهی روسی را میپزد. نام یکی از آن ها Jungwon است که از سیب زمینی های توپکی سرخ شده با کلم پکن تند و پنیر توفو است. غذاهای این رستوران یکی از برترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ است که به دو گروه گیاه خوار و گوشت خوار غذا عرضه می نماید.

برگر | burger

برگرهای مک دونالد در دهه نود میلادی وارد شهرهایی روسی شدند و طولی نکشید که اهالی روسیه برای آن صف های عریض و طویلی بستند و حتی خود صاحبان کمپانی مک دونالد نیز فکر نمی کردند آنقدر استقبال بی شماری از غذاهای کمپانیشان بگردد. حدود سی و سه ساله است که یکی از غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ که هواداران زیادی دارد، برگرهای این شهر به همراه سیب زمینی هست. اگر سری به منطقه نوسکی و یا خیابان واسیلیفکسی بروید می توانید برگرهای بسیار خوشمزه ای را تجربه کنید.

بورش | Borscht

از دیگر غذاهای خیابانی روسیه سوپ بورش است که از چغندر و حبوبات تشکیل شده است و از غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ در فصل زمستان به شمار میرود. از بسیاری از کیوسک های غذا در شهر سنت پترزبورگ می توانید این غذا خوشمزه و لذیذ را تهیه کنید .

غذای قارچ جولیان | Mushroom Julienne

این غذا از تکه های برش خورده قارچ به همراه سس خامه است و در بین روس ها محبوبیت بالایی دارد . از غذاهای خیابانی شهر سنت پترزبورگ به شمار میرود که می توانید آن را نوش جان کنید. این غذا یک نوع میان وعده روسی نیز محسوب می گردد و بستگی دارد شما در چه ستیزی آن را سفارش دهید.

ماهی کبابی | Grilled fish

در شهر سنت پترزبورگ ماهی های کباب و سرخ شده ای است که شما در بسیاری از رستوران آن می توانید سفارش دهید. این غذا دریایی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در کافه رستوران نوسکی به وفور دیده می گردد و از محبوب ترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ نیز محسوب می شوند.

اگر به شهر سنت پترزبورگ رفتید تجربه شکم گردی را از دست ندهید و اگر رفته اید از طعم غذاهایی که چشید برای تیم وبلاگ تجهیزات شبکه بنویسید.

منبع: الی گشت

به "با برترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین غذاهای خیابانی سنت پترزبورگ آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید