تاثیر قوی ترکیب داروی هپاتیت C و رمدسیویر در مقابله با کروناویروس

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، نتایج یک مطالعه نشان می دهد ترکیبی از داروی رمدسیویر و داروهای مورد استفاده برای ویروس هپاتیت سی، 10 برابر در مهار کروناویروس موثرتر است.

تاثیر قوی ترکیب داروی هپاتیت C و رمدسیویر در مقابله با کروناویروس

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، این درمان ترکیبی راهی برای درمان افراد واکسینه نشده که آلوده می شوند و همچنین افراد واکسینه شده که ایمنی شأن کاهش یافته است، نشان می دهد.

تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس و دانشکده پزشکی آیسان نیویورک در آنالیز های خود دریافتند چهار داروی هپاتیت C موسوم به سیمپراویر، وانیپرویر، پاریتاپرویر و گرازوپرویر، در ترکیب با رمدسیویر، موجب افزایش 10 برابری تأثیر رمدسیویر می شوند.

رمدسیویر طیف وسیعی از ویروس ها را هدف قرار می دهد و در اصل بیش از یک دهه قبل برای درمان هپاتیت C و ویروسی شبیه سرماخوردگی فراوری شده است. در طی شیوع ابولا، رمدسیویر در آزمایشات بالینی مورد آزمایش نهاده شد و برای بیماران بی خطر و مؤثر بود. در اوایل پاندمی، این دارو یک درمان خوب برای کووید 19 بود.

محققان معتقدند از آنجائیکه داروهای هپاتیت C تأیید شده و عوارض جانبی شأن تعیین هستند، این نوع درمان ترکیبی می تواند خیلی زودتر و فوری تر از داروی جدید بر روی انسان آزمایش گردد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "تاثیر قوی ترکیب داروی هپاتیت C و رمدسیویر در مقابله با کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر قوی ترکیب داروی هپاتیت C و رمدسیویر در مقابله با کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید