تاخیر خودخواسته یک شرکت هواپیمایی برای این که مسافران خورشیدگرفتگی را ببینند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، خورشید گرفتگی یکی از اتفاقاتی است که اغلب مورد توجه بسیاری از افراد در گوشه و کنار دنیا قرار می گیرد، به ویژه آن دسته که شانس تماشای آن را دارند. به نظر نمی رسد که فقط این بچه ها و دانشمندان باشند که در خصوص این رویداد خاص غرق هیجان و لذت می شوند.

تاخیر خودخواسته یک شرکت هواپیمایی برای این که مسافران خورشیدگرفتگی را ببینند

این بار خطوط هوایی آلاسکا نیز دست به کار شده و مسافران خود را با یک خبر خاص و جالب توجه، غافلگیر نموده است. پرواز 870 این خطوط هوایی که بین ، آلاسکا و هونولولو در هاوایی در رفت و آمد است، 25 دقیقه تأخیر خواهد داشت. تأخیری که مطمئنا این بار با رضایت خاطر مسافران همراه است، چرا که آنها قرار است در ارتفاع 37 هزار پایی، شاهد رویدادی شگفت انگیز باشند. بله مسافران خوش شانس این پرواز خورشید گرفتگی را در آسمان دیدن خواهند کرد. راستا این پرواز درست از نقطه ای عبور می نماید که دیدی خوب به این خورشیدگرفتگی کامل دارد.

تصمیم گیری در این مورد به عهده این مدیران شرکت بوده است اما البته آنها از یاری و هدایت افراد خبره نیز استفاده کردند. در باب این تصمیم گیری آنها با جو رائو یک ستاره شناس شاغل در آسمان نمای (افلاک نمای) هیدن در شهر نیویورک مشورت کردند.

او یک سال قبل متوجه همزمانی این رویداد و عبور پرواز 870 از همان نزدیکی شد و به همین خاطر با مسئولان این شرکت هواپیمایی تماس گرفته و ایده خود را با آنها عنوان نمود. مشکل تنها زمان برخاستن این هواپیما از فرودگاه بود، چرا که 25 دقیقه زودتر از موعد مقرر فرودگاه را ترک نموده و با این حساب در زمان مناسب، در محل مورد نظر حضور نداشت.

به همین علت این شرکت تصمیم گرفت هواپیمای فوق با تأخیری اندک به پرواز در آمده و در عوض مسافران شاهد شگفتی از شگفتی های دنیا هستی باشند. شاید به همین خاطر است که اتفاقا بسیاری از اخترشناسان مشتاق نیز جز مسافران امروز این پرواز هستند. به عنوان مثال مایک کنتریاناکیس مدیر پروژه خورشید گرفتگی در انجمن اخترشناسی آمریکا نیز که قرار است در جایگاه 6F این هواپیما بنشیند با اشتیاق در این باره می گوید:

این شرکت نه تنها امروز مسافران را بین دو مقصد جابجا می نماید، بلکه به آنها فرصت تجربه یک پرواز فراموش نشدنی و منحصر بفرد را نیز می دهد.

زمان این خورشید گرفتگی بین روزهای سه شنبه 8 مارس تا چهارشنبه 9 مارس پیش بینی شده است. خوش به حال این مسافران خوش شانس که چنین فرصت استثنایی را به دست آورده و کسوفی آسمانی را از زاویه ای متفاوت دیدن خواهند کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مایل بودید جایی را نیز در این پرواز به شما اختصاص دهند؟

منبع: کجارو / inhabitat.com

به "تاخیر خودخواسته یک شرکت هواپیمایی برای این که مسافران خورشیدگرفتگی را ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخیر خودخواسته یک شرکت هواپیمایی برای این که مسافران خورشیدگرفتگی را ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید