تب استفاده از ChatGpt به محل های کار در آمریکا رسیده است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، یک نظرسنجی نو نشان می دهد بسیاری از کارکنان در بخش های متفاوت در امریکا برای انجام کارهای پایه ای شان به چت جی پی تی (ChatGPT) روی آورده اند

تب استفاده از ChatGpt به محل های کار در آمریکا رسیده است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از رویترز شرکت ها در سراسر دنیا در حال آنالیز برای برترین استفاده از ChatGPT، برنامه چت باتی که از هوش مصنوعی(AI) مولد (generative) برای برقراری مکالمه با کاربران و پاسخ دادن به مجموعه ای از پرامپت های (یا پیغام واره های) آنها استفاده می نماید. اما شرکت های امنیت سایبری نگران هستند که چنین روندی می تواند به نقض مالکیت فکری و درز کردن راهبردهای تجاری شرکت ها بینجامد.

نمونه های موردی استفاده های افراد از چت جی پی تی یاری گرفتن برای انجام کارهای روزانه ای مانند آماده کردن پیش نویس ای میل ها، خلاصه کردن اسناد و انجام پژوهش های مقدماتی است.

حدود 28 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی آنلاین رویترز-ایپسوس در خصوص هوش مصنوعی در فاصله 11 تا 17 ژوئیه گفتند که به طور مرتب در محل کارشان از چت جی پی تی استفاده می نمایند، و در مقابل فقط 22 درصد آنها گفتند که مدیرانشان به طور واضح اجازه استفاده از چنین ابزارهای خارجی را به آنها داده اند.

این نظرسنجی که از 26365 نفر در سراسر آمریکا صورت گرفته است، فاصله اعتبار ؟(یک معیار دقت) حدود 2 درصد داشته است.

حدود 10 درصد افراد مورد پرسش قرار گرفته گفتند که روسایشان به طور صریح استفاده از ابرازهای خارجی هوش مصنوعی را برایشان ممنوع نموده اند، در حالیکه حدود 25 درصد گفتند که نمی دانند آییا شرکتشان اجازه استفاده از این فناوری را به آنها داده است یا نه.

چت جی پی تی پس از ارائه شدنش در ماه نوامبر (آذر ماه گذشته) به یکی از اپلیکیشن های با سریع ترین رشد در تاریخ بدل شده است. این چت بات هم باعث ایجاد هیجان و هم اعلام هشدار شده است و سازنده آن شرکتاوپن ای آی (OpenAI) را به خصوص در اروپا در تعارض با مقامات ناظر قرار داده است، چرا که گرداوری توده ای داده ها بوسیله این شرکت انتقاد سازمان های حامی حریم خصوصی را برانگیخته است.

بازبین های انسانی از سایر شرکت ها ممکن است هر کدام از چت های تولیدشده را بخوانند و پژهشگران دریافته اند که هوش مصنوعی با خصوصیات مشابه می تواند داده های جذب نموده در جریان تعلیم ش را بازتولید کند و به این ترتیب خطر افشای اطلاعات تجاری بوجود می آید.

شرکت OpenAI از پاسخ به این پرسش که پیغامدهای استفاده کارمندان از چت جی پی تی چیست، خودداری نموده است، اما به یک پست اخیر وبلاگ این شرکت اشاره نموده است که به طرف های تجاری اش اطمینان می دهد داده هایشان برای آموزش دادن بیشتر این چت بات مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، مگر اینکه اجازه صریحی در این مورد داده شده باشد.

هنگام استفاده از ابزار هوش مصنوعی شرکت گوگل، یعنی بارد (bard) نیز داده هایی مانند متن، محل و سایر اطلاعات کاربری گردآوری می گردد. اما گوگل به کاربرانش اجازه می دهد فعالیت های گذشته شان را از حسابشان پاک نمایند و تقاضا نمایند که محتوای خورانده شده به AI حذف گردد.

مایکروسافت تا به حال در این باره اظهارنظری ننموده است.

واکنش های متفاوت شرکت ها

شرکت های گوناگون واکنش های متفاوتی به این گرایش به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بوسیله کارکنانش نشان داده اند. یکی از مدیران شرکت تیندر مستقر در آمریکا می گوید کارکنان از چت جی پی ت برای کارهای بی ضرری مانند نوشتن ای میل استفاده می نمایند، گرچه این شرکت به طور رسمی اجازه این کار را نداده است.

شرکت سامسونگ نیز در ماه مه (اردیبهشت) پس از آنکه کشف کرد یکی از کارکناکش کدهای حساس را به این پلتفرم وارد نموده است، کارکنانش را در سراسر دنیا از استفاده از چت جی پی تی و ابزارهای مشابه هوش مصنوعی ممنوع نمود

شرکت آلفابت صاحب گوگل نیز درباره چگونگی استفاده از چت بات هایی از جمله بارد که خود گوگل صاحب آن است، به کارکنانش هشدار داده است. گوگل گفته است که گرچه بارد ممکن است پیشنهادهای نامطلوبی در کدنویسی بدهد، به برنامه نویس ها یاری می نماید.

بعضی از شرکت های دیگر هم می گویند از چت جی پی تی و پلتفرم های مشابه استقبال می نمایند، اما امنیت را هم در نظردارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تب استفاده از ChatGpt به محل های کار در آمریکا رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب استفاده از ChatGpt به محل های کار در آمریکا رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید