تخت روانچی: اقدامات قهریه یکجانبه، نقض حق زندگی است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اقدامات قهریه یکجانبه به ویژه در شرایط سخت همه گیری کرونا را نقض حق زندگی کشورهای هدف دانست و خواهان برداشته شدن فوری آنها شد.

تخت روانچی: اقدامات قهریه یکجانبه، نقض حق زندگی است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد اضافه نمود: همه گیری کووید-19 تأثیر عمیق و مخربی بر امنیت غذایی، تغذیه و سیستم های مراقبت های بهداشتی جوامع ما داشته است.

وی ادامه داد: عدم دسترسی به غذای مغذی ضروری، پیامدهای شدیدی در طول زندگی و سلامتی برای زنان، بچه ها و همچنین آسیب پذیرترین و کم درآمدترین خانواده ها خواهد داشت.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد اضافه نمود: بدون اقدام فوری جامعه بین المللی، صدها میلیون نفر دیگر با سطح سرسام آور فقر و گرسنگی روبرو خواهند شد. در شرایط سخت کنونی ناشی از کووید-19، اقدامات قهریه یکجانبه به طور جدی امنیت غذایی و تغذیه شهروندان عادی را در کشورهای هدف به خطر می اندازد.

تخت روانچی اظهار کرد: همچنین دسترسی آسان به اقلام و ملزومات پزشکی اساسی را با مشکل روبرو می نماید که زندگی و سلامتی افراد را در معرض خطر قرار می دهد. داروها، تجهیزات پزشکی و کالاهای بهداشتی به وسیله محدودیت شدید منابع ارزی هدف قرار گرفته اند که نقض حق سلامت و حق زندگی جمعیت کشورهای آسیب دیده است.

وی تاکید نمود: من به عنوان نماینده کشوری که مردم آن تحت بی رحمانه ترین و غیرقانونی ترین اقدامات یکجانبه قهریه قرار گرفته اند، می خواهم از این فرصت استفاده کنم و خواهان لغو کامل و فوری همه این اقدامات برای اطمینان از دستیابی کامل به اهداف توسعه مالی و اجتماعی و همچنین قادر ساختن کشورهای هدف شوم تا به طور موثر از مردم خود در مقابل کووید-19 محافظت و اقتصاد خود را ترمیم نمایند که رفاه مردمشان را در پسا همه گیری تضمین می نماید.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: برخلاف همه محدودیت ها و فشارهای ناشی از تحریم های غیرقانونی، جمهوری اسلامی ایران گام های مشخصی را برای اصلاح سیاست های موجود، بهبود پایداری کلی سیستم های غذایی و تأمین امنیت غذایی و همچنین تغذیه برای جمعیت های آسیب پذیر سراسر کشور برداشته است.

تخت روانچی به میزبانی ایران از بیش از سه میلیون پناهنده اشاره نمود و اضافه نمود: ایران همچنان به تعهدات بشردوستانه خود پایبند بوده و در کنار سایر خدمات، فرصت تحصیل در مدارس ایرانی را به بچه ها پناهندگان فاقد سند در ایران ارائه داده است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "تخت روانچی: اقدامات قهریه یکجانبه، نقض حق زندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: اقدامات قهریه یکجانبه، نقض حق زندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید