کارزاری برای بی حیثیت کردن یکدیگر!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، یکی دیگر از موضوعاتی که زمینه ساز حمله بی امان بایدن به ترامپ شد، موضوع تبانی وی با کشور هایی همچون روسیه و چین و استفاده از قدرت آمریکا در عرصه بین الملل برای منافع انتخاباتی بود.

کارزاری برای بی حیثیت کردن یکدیگر!

به گزارش گروه دیگر رسانه های وبلاگ تجهیزات شبکه، چند شب گذشته اولین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن برگزار گردید؛ مناظره ای که از اتهام معتاد بودن پسر بایدن تا گلف بازی در اوج شیوع کرونا در آمریکا در آن مطرح شد. این مناظره در دانشگاه کیس وسترن رزرو شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار گردید و مجری آن نیز کریس والاس از شبکه فاکس نیوز بود که همین موضوع در رسانه های دموکرات به عنوان زمینه سازی پیروزی ترامپ در اولین مناظره قلمداد شد. نکته اصلی در این مناظره این بود که سوالات و موضوعات مطرح شده درباره مسائل و موضوعات مهم داخلی آمریکا بود و مباحث مربوط به دنیا و سیاست خارجی در مناظرات بعدی مطرح خواهند شد.

مناظره ای برای باخت ترامپ؟

یکی از ویژگی های مناظره های سه گانه انتخاباتی در آمریکا این است که به دلیل نزدیکی به ایام انتخابات و عمومی بودن مباحث آن، تاثیر زیادی بر جهت گیری نهایی رای دهندگان آمریکایی دارد. به همین دلیل کاندیداها کوشش می نمایند ضمن اعتبارزدایی از طرف مقابل، برنامه ها و راهبردهای خود در زمینه مسائل داخلی و خارجی را به بهترین نحو تشریح نمایند. اما آنچه در این مناظره رخ داد، استفاده از حواشی زرد رسانه ای بایدن و ترامپ علیه یکدیگر بود.

دونالد ترامپ از سویی سعی کرد با هجمه مستقیم به شخص بایدن و خانواده وی، این گزاره را در اذهان آمریکایی ها رسوخ دهد که جو بایدن فردی بی اعتنا به عظمت و اصالت آمریکایی است. برای اثبات این گزاره، وی به دریافت 5/3 میلیون دلار از سوی پسر بایدن از همسر شهردار مسکو اشاره نمود و اعتیاد وی را برجسته کرد.

در سوی مقابل اما بایدن در کوشش برای کسب رای طبقات میانه و ضعیف این کشور، رفتار سرمایه دارانه ترامپ را مورد هدف قرار داد. وی با اشاره به انتشار فیلم گلف بازی ترامپ همزمان با شیوع کرونا در آمریکا، گفت که چنین رفتارهایی مصداق بی اعتنایی به فقر و شرایط وخیم مالی مردم آمریکا طی هفت ماه گذشته است.

در ادامه بایدن با یادآوری موضوع فرار مالیاتی ترامپ گفت: ترامپ فقط 750 دلار مالیات داده است و من اگر رئیس جمهور شوم، قوانین مالیات را اصلاح خواهم کرد. ترامپ از قانون مالیات به نفع خود استفاده نموده است. ترامپ مدارس را به دلیل هزینه بالا باز نکرد و برای کسب وکارهای کوچک کاری نکرد. ردیف های مالیاتی را که به ترامپ اجازه داده است که از یک معلم کمتر مالیات بدهد، لغو می نماید. ترامپ فکر می نماید که خیلی باهوش است. طرح مالی من 7 میلیون شغل بیشتر درست می نماید و هزار میلیارد دلار رشد مالی ایجاد می نماید.

یکی دریگر از موضوعاتی که زمینه ساز حمله بی امان بایدن به ترامپ شد، موضوع تبانی وی با کشورهایی همچون روسیه و چین و استفاده از قدرت آمریکا در عرصه بین الملل برای منافع انتخاباتی بود. مسئله ای که با سابقه ذهنی آمریکایی ها از تحقیقات اداره فدرال این کشور طی دو سال گذشته می تواند به تکرار ماجرای واترگیت برای ترامپ منجر گردد.

کوشش بایدن برای جذب جمهوری خواستار

مهم ترین نکته ای که در این مناظره جلب توجه می کرد، کوشش جو بایدن برای افزایش ظرفیت سبد رای خود بود. این نکته را باید متذکر شد که بایدن به عنوان کاندیدای دمئکرات ها، از سید رای خود میان سفیدپوستان، لاتین تباران، فیمنیست ها، همجنس بازان و اقلیت های دینی اطمینان دارد. از همین رو شاهد بودیم که در این مناظره وی با حمله به حیثیت آمریکایی ترامپ، سعی کرد وی را فردی بی اعتنا به عظمت آمریکا نشان دهد. همچنین وی با خطاب قرار دادن طرفداران جمهوری خواه گفت: اگر من رئیس جمهور شوم، رئیس جمهور جمهوری خواستار هم خواهم بود؛ سخنی که نشان می دهد تیم انتخاباتی دموکرات ها راهبرد لاغر کردن بدنه رای ترامپ را در پیش گرفته است. اگر بایدن بتواند طی دو مناظره پیش رو ترامپ را به عنوان فردی که هیچ علاقه ای به رویای آمریکایی ندارد، معرفی کند باید منتظر چرخش بخشی از آرای ترامپ به سبد کاندیدای دموکرات ها باشیم.

کشتی دریافت با خوک!

ضرب المثلی در زبان انگلیسی می گوید: هیچ وقت با یک خوک کشتی نگیر، چرا که تو لجن مال می شوی و او لذت می برد. این ضرب المثل شب گذشته مصداق عینی پیدا کرد؛ هرچه ترامپ و بایدن سعی می کردند یکدیگر اپرا بیشتر لجن مال نمایند، سطح تنش و فاحشی علیه یکدیگر نیز افزایش پیدا می کرد. به عنوان مثال وقتی ترامپ بحث رشوه دریافت پسر بایدن از روسیه و مسائل خانوادگی وی را مطرح ساخت، در مقابل بایدن چندین بار به ترامپ گفت (خفه شو) و حتی او را دلقک و عروسک خیمه شب بازی پوتین خواند!

این سطح از تنش در مناظرات انتخاباتی آمریکا نمونه دیگری ندارد ولی طرفین این انتخابات خوب می دانند که چاره ای دیگر برای پیروزی ندادرند و مجبور هستند با افزایش تنش و تشدید دوقطبی ها به پیروزی خود امیدوار باشند. با نگاهی به این مناظره، دوقطبی شدید سایه افکنده بر انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را می توان دید که انگار هر دو کاندیدا بی نهایت از همدیگر فاصله دارند و هیچ نقطه مشترک یا همسویی با هم ندارند. در واقع سخت است بیان داشت که برنده این مناظره بایدن بود یا ترامپ؟

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کارزاری برای بی حیثیت کردن یکدیگر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارزاری برای بی حیثیت کردن یکدیگر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید