جایگزین نیسان آبی فراوری شد ، این خودرو جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، فراوری نمونه اولیه وانت صحرا به وسیله شرکت زامیاد تأیید شد. مشخصات فنی و امکانات رفاهی این پیکاپ دو کابین چیست و چه زمانی فراوری انبوه خواهد شد؟

جایگزین نیسان آبی فراوری شد ، این خودرو جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از گجت نیوز، شرکت زامیاد به عنوان یکی از خودروسازان زیرمجموعه سایپا سال هاست که فعالیت می نماید و عمده فراوری محصولات وی در حوزه وانت، کامیون، مینی بوس و اتوبوس است. چند ماه پیش آگاه شدیم که این شرکت میخواهد به زودی از خودروی وانت دو کابین خود با نام صحرا رونمایی به عمل آورد.

فراوری نمونه اولیه وانت صحرا تأیید شد

به ادعای خود شرکت زامیاد، صحرا اولین خودروی وانتی است که بر روی پلتفرم اختصاصی این شرکت سوار شده و پلتفرم مورد اشاره با بهره گیری از نقطه نظرات مشتریان در خصوص وانت Z24 و برطرف ایرادهای اساسی پلتفرم قبلی طراحی شده است. اگر به اطلاعیه های شرکت زامیاد دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که وانت صحرا جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است، زیرا این شرکت مدام از وانت نیسان با عنوان پلتفرم قبلی یاد می نماید.

مدتی پیش زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا از پلتفرمی اختصاصی با عنوان زامیاد Z1V1 رونمایی کرد و هم اکنون اولین محصول بر پایه این خودرو معرفی و فراوری شده است. این وانت دو کابین که خارجی ها به آن پیکاپ می گویند، صحرا نام دارد. خبر شوکه کننده این که همین چند ماه قبل یک نسخه از وانت دو کابین زامیاد وارد خطوط مونتاژ شده و فراوری گشته است.

جالب اینجاست که طبق آخرین صحبت های مدیران شرکت زامیاد، قرار بود اولین نسخه این پیکاپ دو کابین اواخر سال 1401 وارد بازار گردد. در حال حاضر تنها کاری که از دستمان بر می آید صبر است تا ببینیم آیا این شرکت به وعده های خود عمل می نماید یا خیر. اگرچه تصویر رسمی از این خودرو هنوز به بیرون درز نکرده اما گفته می گردد مشخصات فنی و امکانات رفاهی آن در سطح بالاتری نسبت به وانت دو کابین کارون واقع شده است.

البته نمی دانیم که آپشن ها و امکانات رفاهی این خودرو در چه سطحی است، ولی در خصوص مشخصات فنی می توان گفت وانت صحرا مجهز به پیشرانه ارتقا یافته ام 24 پلاس است که اطلاعاتی در خصوص خروجی های این موتور منتشر نشده است. پیشرانه M24 می توانست نهایتا 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

پلتفرم Z1V1 چیست؟

هدف شرکت زامیاد از فراوری و طراحی پلتفرم نو زد 1 وی 1 فراوری شاسی محرک عریض با مجموعه های نو از جمله سیستم تعلیق جلو، سیستم فرمان، ترمز و دیفرانسیل جلوی نو بوده است؛ ولی باید اعلام نمود که ساخت چنین پلتفرمی صرفا برای یک پیکاپ نبوده است.

شرکت زامیاد میخواهد در آینده ای نزدیک از این پلتفرم برای دیگر محصولات خود نظیر ون 13 به اضافه یک نفر استفاده نماید. خودروی ون زامیاد نیز قرار است همزمان با وانت دو کابین مذکور وارد بازار ایران گردد.

  • پراید، تیبا، دنا، تارا و انواع پژو چند؟ | 206 تیپ پنج 364 میلیون تومان شد

منبع: همشهری آنلاین

به "جایگزین نیسان آبی فراوری شد ، این خودرو جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین نیسان آبی فراوری شد ، این خودرو جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید