راهنمای خرید خودروی ژاپنی

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ماشین ژاپنی چی بخریم؟ اگر شما هم در پی پاسخ این سوال هستید، این مطلب شاید بتواند راهگشای کارتان باشد. ما در این راهنمای خرید خودروی ژاپنی کوشش کردیم تا برترین خودروهای ژاپنی بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید خودروی ژاپنی

ژاپنی ها در صنعت خودروسازی دنیا سری در سرها دارند. همین که عنوان پرفروش ترین خودروی دنیا از آن یک برند ژاپنی است (تویوتا کرولا)، نشان از نفوذ و توسعه صنعت خودروسازی این کشور در بازار دنیای دارد.

در کشور ما که به واسطه انواع و اقسام محدودیت ها و قوانین سختگیرانه، حضور بسیاری از برندها در بازار خودرومان در رویا هم قابل تصور نیست، خودروهای ژاپنی با سابقه طولانی حضور، همواره در بین برترین و مطمئن ترین انتخاب ها قرار داشته اند. در ایران، تویوتا، نیسان، مزدا، میتسوبیشی، لکسوس، سوزوکی و هوندا برندهای نام آشنای ژاپنی حاضر در بازارند. تا چند سال پیش کمتر موردی را از میان خودروهای ژاپنی می شد پیدا کرد که بحث و تردیدی پیرامون ارزش خرید آن باشد.

با این حال، در شرایط متلاطم و اسفناک مالی دو سال اخیر، ورق در بازار خودرو نیز به شدت برگشته است. با آنکه پیشتر قابل اطمینان بودن خودروهای ژاپنی در بازار بر سایر جنبه های مورد آنالیز برای خرید رجحان داشت، قیمت های سر به فلک کشیده ارزش خرید خودرو را به یکی از مهمترین معیارهای این روزهای معاملات تبدیل نموده است. هدف این مطلب واکاوی بیشتر در برندها و ارائه راهنمای خرید خودروی ژاپنی و معرفی خودروهایی با ارزش خرید بالاتر در میان آن هاست.

بیشتر بخوانید: برترین شاسی بلندهای موجود در بازار ایران

تویوتا و لکسوس؛ از قدرت تا ظرافت

چند سالی می گردد که تویوتا در جایگاه نخست ارزشمندترین برند خودروسازی دنیا و بالاتر از نام های بزرگی چون بنز و ب ام و واقع شده است. تویوتا سادگی و تمامیت را با هم دارد و سال هاست که در ایران هم به برندی تبدیل شده که می توان چشم بسته به خودروهایش اعتماد کرد و به سوال چه ماشینی بخرم؟، خودروهای تویوتا را معرفی کرد.

لندکروز، پرادو، راو 4، کمری، کرولا و … از آن خودروهای همواره محبوب در بازار کشورند. لکسوس اصلی ترین زیرمجموعه شرکت تویوتاست که وظیفه ساخت خودروهای لوکس این کمپانی را بر عهده دارد. لکسوس های مجذوب نماینده و لوکس، مانند کمپانی مادر خود به سرعت جایگاه خوبی در بازارهای دنیای دست و پا کردند.

در ایران خودروهای شاسی بلند و کراس اوور لکسوس مانند مدل های RX350، NX200 و NX300 بیشتر محبوب و معروف شدند. در این برند نسبت به خودروهای تویوتا، جزئیات فراوانی با ظرافت و زیبایی در طراحی خودروها لحاظ شده است. هم تویوتا و هم زیرمجموعه خاص و زیبایش لکسوس، خودروهای باارزشی در بازار کشور دارند.

در این میان تویوتا CHR و لکسوس NX300h دو کراس اوور مجذوب نمایندهی هستند که با وجود قیمت بسیار بالا، در شرایط فعلی هنوز هم ارزش خرید بالایی دارند و نه تنها جزو برترین خودروهای ژاپنی بازار ایران، بلکه از برترین خودروهای موجود در ایران محسوب می شوند.

تویوتا C-HR

اولین ماشینی که در راهنمای خرید خودروی ژاپنی به شما معرفی می کنیم، تویوتا C-HR است. C-HR بعد از پریوس نوعی ساختارشکنی در میان خودروهای تویوتا است.

طراحی این کراس اوور کامپکت ژاپنی اغراق آمیز، مهیج و شجاعانه است. عملکرد طراحان این خودرو به داخل کابین نیز امتداد یافته است. طراحی کارآمد و زیبا، فضای کاملا مناسب کابین با وجود کامپکت بودن خودرو و متریال باکیفیت به کار رفته در ساخت قطعات داخلی، از نکات ویژگیهای مثبت C-HR است.

این خودرو با دو موتور در بازار ایران عرضه شد. در اولین نسخه، قوای محرکه خودرو از یک موتور بنزینی با حجم 1.2 لیتر گرفته می گردد که توان فراوری 115 اسب بخار قدرت و 186 نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه دیگر C-HR از نوع خودروهای هیبریدی است که از یک موتور 1.8 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی بهره می برد که در مجموع می توانند 122 اسب بخار قدرت فراوری نمایند.

گیربکس این خودرو CVT و به سیستم AWD (چهار چرخ متحرک) مجهز است. از مهمترین محاسن این خودرو راندمان عالی هر پیشرانه در هر دو مدل است. تویوتا C-HR که 5 ستاره ایمنی از یوروانکپ دارد، علاوه بر طراحی زیبا، عملکرد فنی فوق العاده، فضای جادار کابین، کیفیت متریال و ساخت بسیار بالا، تجهیزات و امکانات رفاهی کاملی را نیز در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

در میان آنالیز ها، از معدود نارضایتی هایی که در مورد این خودرو بیان شده، دید محدود عقب خودرو است. جدای از شرایط فعلی حاکم بر بازار داخلی، این خودرو قیمت دنیای بالایی دارد که به عنوان یک ویژگی منفی برای آن شمرده میگردد. هر چند این کراس اوور با وجود رقبای سرسخت و قیمت بالا، در تمامی بازارهای عرضه شده آمار فروش فوق العاده ای برجای گذاشته است.

در آخر مجددا باید بگویین که تویوتا C-HR یکی از برترین ماشین های ژاپنی بازار ایران است که در حال حاضر می توانید بخرید. شما می توانید براش مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا C-HR به سایت وبلاگ تجهیزات شبکه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: برترین خودروهای فرانسوی بازار ایران

لکسوس NX300h

اگر شخصی پرسید ماشین ژاپنی چی بخریم؟ بد نیست که لکسوس NX300h را به او معرفی کنید. لکسوس در سری NX در بازار کشور ما غوغا به پا کرد و به پرفروش ترین شاسی بلند لوکس کشور بدل شد. طراحی تهاجمی، خشن و فوق العاده مجذوب نماینده این سری از خودروها از همان ابتدای واردات به کشور با استقبال چشمگیری روبرو شدند. ناگفته نماند که لکسوس با مدل NX300 هیبرید هم در ایران به فروش بسیار بالایی رسید.

قوای محرکه این خودرو از یک موتور الکتریکی و یک پیشرانه بنزینی 2.5 لیتری با تنفس طبیعی تامین می گردد. این مجموعه توان به فراوری 194 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو از طریق گیربکس CVT-E به هر چهار چرخ (AWD) منتقل می گردد.

NX300 پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ اخذ نموده و ایمنی بسیار بالایی دارد. طراحی جسورانه داخلی و خارجی، متریال و کیفیت ساخت فوق العاده، تجهیزات و امکانات رفاهی لوکس و مدرن، آپشن های بسیار متنوع، مصرف سوخت مالی (مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر)، عملکرد هماهنگ سیستم فنی و موتور پر بازده این خودرو از ویژگیهای مثبت و فضای کابین محدود و شتاب اولیه معمولی از معدود نقاط ضعف این خودرو است.

NX300 مجذوب نماینده نیز همچون همتای خود C-HR در این سگمنت، حتی در این روزهای بازار از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این خودرو در مدلهای 2015 تا 2017 در بازار موجود است و یکی از برترین خودروهای ژاپنی است که هم اکنون می توانید بخرید.

برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس NX300h به سایت وبلاگ تجهیزات شبکه مراجعه کنید.

هوندا؛ دوم در ژاپن و پنجم در دنیا

شرکت هوندا یکی دیگر از شرکت های ژاپنی است که بیشتر به علت فراوری موتورسیکلت در دنیا معروفیت دارد، اما جالب است بدانید که هوندا پنجمین برند فراورینماینده خودرو در دنیا و پس از تویوتا، در جایگاه دوم فراوری خودرو در ژاپن واقع شده است.

برخلاف سایر بازارهای دنیای، محصولات هوندا در بازار ایران تنوع و فراوانی بسیار محدودی دارند. مدلهای سیویک، آکورد و CV-R تنها خودروهای موجود از برند هوندا در بازار کشورمان هستند. محصولات هوندا، خودروهای خوبی هستند که می توانید در پاسخ به سوال ماشین ژاپنی چی بخریم؟ به دیگران معرفی شوند.

هوندا CR-V

CR-V کراس اوور برند هونداست که برای اولین نسل آن در سال 1995 روی خط فراوری نهاده شد و اکنون در نسل پنجم فراوری و عرضه میگردد. نسل چهارم این خودرو در سال 2011 فراوری شد و اولین فیس لیفت آن در سال 2015 عرضه شد. در همان سال و سال بعد این خودرو به صورت محدودی از طریق شرکت گلرنگ موتور وارد بازار کشور شد و اکنون یکی از برترین خودروهای ژاپنی بازار ایران به شمار می آید.

هوندا CR-V در بازارهای دنیای با موتورهای متفاوتی عرضه می گردد. مدل عرضه شده در کشور ما، مجهز به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر است که میتواند 185 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. قدرت فراوریی از طریق این موتور از طریق گیربکس CVT به هر چهار چرخ منتقل میگردد. کشش پیشرانه این خودرو فوق العاده است و راندمان بالایی دارد.

عملکرد گیربکس و سیستم AWD بی نقص و عالیست. سواری بی نظیر، مصرف سوخت مناسب، سیستم تعلیق فوق العاده، ایمنی بالا و عملکرد مطلوب سیستم ترمز این خودرو از دیگر ویژگی های مثبت این خودروست.

کابین CR-V کاملا مناسب و جادار و به لطف کیفیت ساخت بسیار بالا، یک کابین کاملا آکوستیک و بی صدا است. این خودرو هزینه تعمیر و نگهداری معقول تری نسبت سایر هموطنان خود دارد و تنها می توان طراحی ساده کابین را به عنوان نقطه ضعفش معرفی کرد. همه این نکات باعث شد تا ما هوندا C-RV را در این راهنمای خرید خودروی ژاپنی به شما معرفی کنیم.

شما می توانید برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هوندا CR-VR به سایت وبلاگ تجهیزات شبکه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: با یک و نیم میلیارد تومان چه خودرویی بخریم؟

نیسان؛ قدرتی که از درون می آید

نیسان یکی دیگر از قدرتمندان ژاپنی در صنعت خودروسازی دنیا است که در راهنمای خرید خودروی ژاپنی هم حضور دارد. نیسان که در بیش از 20 کشور دنیا فراوری می گردد، به علت ارائه خودروهای باکیفیت و همراهی تکنولوژی و نوآوری در فراوریاتش معروفیت دارد.

این شرکت نیز مانند دیگر شرکت های هموطنش در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن دارد. قدرت از درون می آید شعاری است که سرلوحه کار در شرکت نیسان است.

در ایران، نیسان با مدل های بسیار محبوب و ماندگاری چون پاترول، ماکسیما، تیانا، مورانو و جوک همواره خوشنام، قابل اطمینان و پرقدرت در بازار معاملات حضور داشته است. خودرویی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم آخرین شاسی بلند حاضر در بازار کشورمان است که یکی از برترین ماشین های ژاپنی بازار ایران محسوب می گردد.

نیسان ایکس تریل

دنیا نوین آریا در سال 2016 نسل سوم نیسان ایکس تریل را به بازار کشور عرضه کرد. این شاسی بلند سایز میانه که در دنیا با نام روگ شناخته میگردد، تا سال 2018 و به صورت محدود به کشور وارد شد. X Trail در چندین کشور مختلف نظیر کره جنوبی، آمریکا، تایوان، چین و … فراوری می گردد، عنوان پرفروشترین محصول شرکت نیسان را به خود اختصاص داده است.

این خودرو مجهز به یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر است که می تواند 171 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی محرکه فراوری شده از طریق این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT ایکس ترونیک به هر چهار چرخ منتقل می نماید.

طراحی زیبا خصوصا در فیس لیفت آخر که در بازار ایران حاضر است، کیفیت سواری بسیار فوق العاده، عملکرد بی نقص و راندمان بالای سیستم فنی، سیستم ایمنی قوی، تجهیزات رفاهی کامل و کیفیت مطلوب متریال و ساخت از نقاط قوت این خودرو ارزنده است.

متاسفانه این خودرو با وجود شایستگی کامل، خدمات پس از فروش محدودی دارد که از سوی شرکت وارد نماینده ارائه می گردد. این خودرو در بازار داخلی در زمینه تعمیر و نگهداری، ممکن است مالک خود را به دردسر بیندازد.

اگر در پی برترین خودروهای ژاپنی بازار ایران هستید، شاید بد نباشد نگاهی به نیسان ایکس تریل داشته باشید. شما می توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش نیسان ایکس تریل به سایت وبلاگ تجهیزات شبکه مراجعه کنید.

میتسوبیشی؛ یکی از برترین خودروهای ژاپنی بازار ایران

کمپانی میتسوبیشی که از قدیمی ترین شرکت های ژاپنی است، در ابتدا به علت آنکه موسس آن مالک سه کشتی بود، با هدف توسعه حمل و نقل دریایی به دنیا آمد. این کمپانی با گذر از فراز و نشیب های فراوان اکنون به یکی از بزرگترین خودروسازان در دنیا تبدیل شده است.

میتسوبیشی در بازار ایران با مدلهای پاجرو، میراژ، اوتلندر، لنسر و ASX حضور دارد. در ادامه معرفی مختصری از میتسوبیشی ASX خواهیم داشت.

میتسوبیشی ASX

اگر شخصی از ما بپرسد که ماشین ژاپنی چی بخریم؟ و یا حتی خودروی میتسوبیشی چی بخرم؟ قطعا یکی از گزینه هایی که به او معرفی خواهیم کرد، میتسوبیشی ASX است.

ASX یکی دیگر از شاسی بلندهای سایز میانه ژاپنی حاضر در بازار کشور است که از سال 2012 تا 2018 به بازار کشور عرضه شده است. این سال های نسبتا طولانی حضور در ایران را می توان یکی از نقاط قوت این خودرو برشمرد.

میتسوبیشی ASX را در بازارهای دنیای به مدل RVR و یا اوتلندر اسپرت می شناسند. این خودرو از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که توان فراوری 147 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این خودرو مجهز به سیستم AWD است و به همین جهات از توان آفرود قابل قبولی هم برخوردار است. تجهیزات ایمنی این خودرو مطلوب و از نظر امکانات رفاهی در سطح قابل قبولی واقع شده است. کیفیت ساخت بالا، سواری خوب، سیستم تعلیق و فرمان پذیری مطلوب به همراه طراحی مدرن و بهروز از ویژگی های مثبت این خودرو است. ابعاد این خودرو برای استفاده شهری بسیار مناسب است.

از نقاط ضعف میتسوبیشی ASX می توان به طراحی کابین ساده و عدم فضای مناسب برای سرنشینان اشاره نمود. روی هم رفته میتسوبیشی ASX خودروی قابل اطمینانی است که می تواند نیازها هر شخصی که در پی خرید خودروی ژاپنی است را بر طرف کند.

بیشتر بخوانید: مقرون به صرفه ترین ماشین های شاسی بلند بازار ایران

آخر ماشین ژاپنی چی بخریم؟

در سرانجام تاکید به این نکته لازم است که خودروهای ژاپنی از قابل اعتمادترین خودروهای موجود در بازار هستند. قابل اعتماد بودن خودروسازان ژاپنی نه تنها به ایرانی ها، بلکه به مردم دنیا هم ثابت شده است و به همین جهت است که خودروسازان ژاپنی همواره در صدر پرفروش ترین ها قرار دارند.

با این حال، در بیشتر برندهای حاضر در کشور به علت عدم پشتیبانی مناسب و ارائه خدمات پس از فروش ضعیف شرکت های وارد نماینده و بعلاوه، قیمت های بالاتر از حد دنیای، با اقبال کمتری نسبت به سایر کشورها موجه شده اند. متاسفانه، با آنالیز سامانه های خرید و فروش می بینیم که این موضوع به طبع بازار خرید و فروش دست دوم این خودروها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

دو شرکت مطرح دیگری که در بازار کشور حاضرند، مزدا و سوزوکی هستند که گل سرسبد محصولاتشان در ایران به ترتیب مزدا 3 و گرند ویتارا هستند.

در پاسخ به سوال ماشین ژاپنی چی بخریم؟ در راهنمای خرید خودروی ژاپنی سعی کردیم، خودروهایی را معرفی کنیم که با توجه به قیمت های بالای این روزها از ارزش خرید بالاتری برخوردارند. خودروهای معرفی شده در این مطلب از کلاس محبوب کراس اوور و شاسی بلند هستند که با کمترین نقاط ضعف و عملکرد فوق العاده، می توانند خریدی همراه با رضایت کامل را برای مشتریان فراهم نمایند.

مطمئنا خودروهای ژاپنی بسیار خوب دیگری نیز در بازار کشور وجود دارند که متاسفانه به علت محدود بودن عرضه شان در چند سال گذشته و یا بالا رفتن قیمت شان از این راهنمای خرید خارج شده اند. امیدواریم در آینده نزدیک، بازار خودروی کشور روزهای خوبی را ببینید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظرتان به این لیست چه خودروهای دیگری را نیز می توان اضافه نمود؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "راهنمای خرید خودروی ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودروی ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید