جشن بین المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده جشن بین المللی نوروزگاه با ترکمنستان و در مرز ایران با این کشور برگزار می گردد.

جشن بین المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر امروز یکشنبه 4 اسفندماه 1398 با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به مشترکات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکمنستان، برگزاری جشن نوروزگاه با هدف ایجاد وحدت بیشتر روز هشتم فروردین ماه سال آینده در مرکز مشترک دو کشور برگزار خواهد شد.

او یادآورشد: سال گذشته این جشن بین المللی به میزبانی ترکمنستانی برگزار گردید که تاثیر زیادی در توسعه روابط محبت آمیز بین این دو کشور همسایه داشته است.

مکرمی فر توضیح داد: جذب گردشگر از این کشور گام بعدی برنامه های مشترک حوزه گردشگری خراسان رضوی با ترکمنستان است.

آیین مردمی نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی از نوروز 1395 در ایران به اجرا در آمد. براساس تفاهم های اولیه قرار شد مردم هر شهر و هر نقطه از کشور برپا کننده نوروزگاه آن منطقه باشند و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم کننده بستر برای اجرای آن باشد.

در برگزاری نوروزگاه ها سعی می گردد به میراث ناملموس حوزه نوروز رسیدگی گردد، موارد مغفول و کمتر رسیدگی شده احیا، و آداب و رسومِ مردم بازشناسانده گردد.

منبع: میراث آریا

به "جشن بین المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن بین المللی نوروزگاه در مرز ایران و ترکمنستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید