جوانانی که جنگیدن را خوب یاد گرفته اند، شروعی برای موفقیت آینده

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، آغاز به کار داود عزیزی در فدراسیون تنیس در بدترین شرایط موجود در کشور و در روزهای شیوع ویروس کرونا بود. روزهایی که حتی اندک فعالیت تنیسورها و تمرینشان در زمین های تنیس هم تا مدتها با وقفه و تعطیلی همراه بود با این وجود کوشش شبانه روزی منابع انسانی فدراسیون تنیس که در نوع خود بی سابقه بود باعث شد تا از دل همین شرایط خاص و ویژه و حتی با وجود کمترین امکانات تاریخ فدراسیون تنیس، به ویژه نداشتن زمین اختصاصی نتایجی در رده های سنی مختلف از پایه گرفته تا بزرگسالان کسب گردد که بتوان به تیم فعلی فدراسیون نمره قبولی داد.

جوانانی که جنگیدن را خوب یاد گرفته اند، شروعی برای موفقیت آینده

در اتفاقی مثبت تیم ملی تنیس بزرگسالان ایران پیروز شد دوباره به دسته 3 آسیا و اقیانوسیه بازگردد اتفاقی که شاید بعضی منتقدان آن را دور از انتظار ندانند و گاهاً حتی بسیار ساده بدانند اما واقعیت چیزی جز این است.

فرایند رسمی برنامه ریزی برای دیویس کاپ از اسفند سال گذشته آغاز شد و نخستین هدف صعود تیم ملی به دسته سه آسیا و اقیانوسیه بود چرا که همه معتقد بودند دسته چهار جای ملی پوشان توانمند ایرانی نیست. برای نخستین بار با این ظرفیت درهای تیم ملی به روی همه باز شد و هرکسی این شانس را داشت تا در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد تا انتها پس از برگزاری رقابتهای مستمر و دوره ای با حضور همه استعدادها در سراسر کشور و از همه استانها ترکیب نسبتاً سرانجامی تیم ملی معین گردد.

بعضی منتقدان فدراسیون حتی به این حضور پرتعداد تنیسورها هم اعتراض داشتند در حالی که اتفاقاً این می تواند به یکی از نقاط قوت عملکرد فدراسیون فعلی تبدیل گردد که این فرصت را به صورت یکسان به همه تنیسورهای کشور داد که می توانند با کوشش برای بهتر شدن خودشان جایی در ترکیب تیم ملی داشته باشند. دیگر دوران ثبات ترکیب تیم ملی، چینش سلیقه ای و بازیکن سالاری به سرانجام رسید، تیم ملی جایی برای برترین هاست.

نمونه شاخص این اتفاق امیرحسین بادی بود که پیروز نشده بود در این اردوها و انتخابی ها باشد و فدراسیون تفاوتی برای وی قائل نشد و تنها شانس مشترک برای بازیکنان این بود که در دو مسابقه جایزه بزرگ مردان فینالیست شوند تا در ترکیب قرار بگیرند که این اتفاق برای بادی افتاد.

طبق قانون یک ماه قبل از آغاز مسابقات دیویس کاپ ترکیب اولیه تیم ملی به فدراسیون جهانی ارسال شد بی خبر از اینکه چه مشکلاتی قرار است در صدور ویزای ملی پوشان پیش آید.

اگرچه صدور بدون مشکل ویزای همه شرکت نمایندگان جزو وظایف میزبان بود ولی تا روز قرعه کشی خبری از ویزای 3 ملی پوش دیگر ایران نبود. مسئولان فدراسیون به ناچار نام یک بازیکن دیگر را برای تکمیل تیم 4 نفره خود بیان کردند و یک فرصت از دو فرصت تغییر تیم ملی به علت بی توجهی و کم کاری میزبان سوخت شد.

در سرانجامی ترین لحظات روز قرعه کشی انتها اعلام شد ویزای سه ملی پوش دیگر ایران آماده است و تیم ملی تنها با یک فرصت تغییر ترکیب نهایی خود برای دیویس کاپ را بیان کرد. اگرچه این اتفاقات می توانست تمرکز تیم ملی را به هم بزند و به ویژه با فشار روحی بعضی منتقدان مبنی بر ضعیف بودن دسته چهار آسیا و اجبار صعود به دسته سه کار برای تیمی که در ترکیبش چند بازیکن برای نخستین بار حضور در دیویس کاپ را تجربه می کردند سخت بود اما شاگردان اکبر طاهری به خوبی پیروز شدند با اقتدار به دسته سه آسیا اقیانوسیه صعود نمایند.

یک سوال اساسی در این بین پیش می آید که چرا کشورمان با وجود دارا بودن پتانسیل فراوان و زمین های دارای استاندارد بالای تنیس پیروز نشد میزبانی این رقابتها را عهده دار گردد اما بحرین با آن امکانات کم و نحوه نامطلوب برگزاری رقابتها میزبان این رویداد مهم بود؛ درخواست میزبانی که از سوی فدراسیون تنیس اعلام شده بود ولی سرنوشت آن هرگز معین نشد. سرنوشتی که به ویژه افرادی که دارای کرسی بین المللی هستند می توانند در مورد آن شفاف سازی نمایند.

صعود به دسته سه آسیا اقیانوسیه تنها آغاز کار تنیس ایران است، شاگردان جوان طاهری سنت شکنی کردند و ترکیب تیم ملی را از چند نام تکراری و همیشگی به مجموعه ای از باتجربه ها و جوانان مستعد تغییر دادند.

برای تیمی که پوست اندازی نموده و برای فدراسیونی که بزرگترین حسنش پرهیز از قطبی کردن فدراسیون و انحصاری نبودنش در اختیار چند فرد و نام خاص است راه یابی به اهداف چندان سخت به نظر نمی رسد.

با این همه استعداد حتی دسته سه آسیا اقیانوسیه هم علاقه مندان به تنیس را راضی نمی کند چراکه صعود به دسته دو دست یافتنی است، تنیس ایران در حال یک پوست اندازی است تا نسل جوانی که هیچ چیز جلودار انگیزه شان نیست چهره جدیدی از تنیس کشورمان را به نمایش بگذارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جوانانی که جنگیدن را خوب یاد گرفته اند، شروعی برای موفقیت آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانانی که جنگیدن را خوب یاد گرفته اند، شروعی برای موفقیت آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید