خانه پدری جلال آل احمد مقصدی برای گردشگران فرهنگی و هنری می گردد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، خانه پدری جلال آل احمد مقصدی برای گردشگران فرهنگی و هنری می گردد.

خانه پدری جلال آل احمد مقصدی برای گردشگران فرهنگی و هنری می گردد

محبوبه کاظمی دولابی، طراح و کارآفرین گردشگری هنری درباره شرایط این خانه گفت: خانه تاریخی پدری جلال آل احمد در محله قدیمی سنگلج تهران به عنوان یک مکان مهم برای گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است. این خانه قرار است علاوه بر کاربری فرهنگی، هنری، آئینی و گردشگری که دارد، به عنوان محلی برای نمایش آثار هنری و فرهنگی شناخته گردد.

توسعه گر فرهنگی خانه پدری جلال آل احمد بیان نمود: این خانه 90 ساله پس از بازسازی، به عنوان یک گالری هنری، آثار هنرمندان معاصر و سنتی را به نمایش خواهد گذاشت تا فرصتی را برای تعامل با هنرمندان و بازدید از آثارشان فراهم کند.

وی ادامه داد: در واقع حفظ و بازسازی و احیای این خانه، علاوه بر حفظ تاریخ و فرهنگ ایران، به توسعه گردشگری هنری نیز یاری می نماید و باعث می گردد علاقمندان به هنر و فرهنگ ایران بتوانند در این پاتوق تاریخی تجربه متفاوتی داشته باشند، چرا که در کنار این فعالیت ها قرار است بخشی از زندگی صاحبان خانه از جمله جلال و پدرش نیز به همراه آثارشان به نمایش گذاشته گردد، چون این افراد هم از نظر فرهنگی، ادبی و تاریخی شخصیت های معروف و بزرگی بوده اند.

کاظمی دولابی توضیح داد: احیا و بازسازی این خانه تاریخی و تبدیل تمام بخش های آن به مرکزی برای برگزاری برنامه های هنری، انگیزه را برای گردشگران هنری ایجاد خواهد نمود تا یک پاتوق برای علاقمندی های خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: قرار است بزودی خانه پدری جلال آل احمد با پیشینه تاریخی، نوع معماری و طراحی منحصر بفرد و کاربری فرهنگی هنری که به خود می گیرد، به عنوان مقصد گردشگری هنری و نمادی از فرهنگ و هنر ایران شناخته گردد. بنابراین به زودی میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود که اکنون هم به تماشا جاذبه های تاریخی محله سنگلج در تهران قدیم می روند.

منبع: همگردی

به "خانه پدری جلال آل احمد مقصدی برای گردشگران فرهنگی و هنری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه پدری جلال آل احمد مقصدی برای گردشگران فرهنگی و هنری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید