خودروی تازه بنز از جنس پسماند غذا و قارچ رونمایی شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه به نقل از دیلی میل، هر چند خودرو در حال حاضر فقط طرح اولیه است اما رکورد بیشترین مسافت به ازای هر شارژ باتری را دارد. این درحالی است که یک بار شارژ خودروی برقی لوسید برای طی مسافت 520 مایل و تسلا برای طی 402 مایل کافی است.

خودروی تازه بنز از جنس پسماند غذا و قارچ رونمایی شد

VISION EQXX به طور مجازی در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی 2022(CES)رونمایی شده است. مرسدس بنز یکی از شرکت های متعددی است که از حضور فیزیکی در این نمایشگاه انصراف دادند.

خودروی مذکور با نیروی خورشید کار می نماید و با مواد حافظ محیط زیست و بازیافتی از جمله فیبرهای فراوری شده از قارچ و زباله هایی مانند پسماند غذا فراوری می گردد. هرچند خودرو هنوز وارد جاده نشده اما مرسدس بنز مسافتی که خودرو به ازای هربار شارژ را طی می نماید را براساس تست شبیه سازی شده اعلام نموده است.

VISION EQXX کارآمدترین خودروی مرسدس بنز به شمار میرود و مصرف انرژی آن کمتر از 10 کیلووات ساعت به ازای هر 100 کیلومتر است. چنین رقمی تقریباً 3 برابر بیشتر از تسلا مدلSلانگ رنج است. بعلاوه شکل آن آئرودینامیک است و فضای داخلی نمایشگری یکپارچه 47.5 اینچی دارد که در کل داشبورد امتداد یافته و مجهز به هوش مصنوعی است. به این ترتیب هنگام حرکت در خیابان، برترین مسیرها را به راننده نشان می دهد. داخل خودرو نیز از مواد حافظ محیط زیست ساخته شده و چرم به کار رفته در آن از یک بخش ریشه مانند قارچ است. بعلاوه کفپوش های آن نیز از فیبر بامبو ساخته شده اند.

علاوه برآن مرسدس بنز مشغول همکاری با شرکتی به نام ناویس اتوموتیو سیستمز است تا نخستین سیستم ناوربر سه بعدی واقعی برای نمایشگری با ابعاد گفته شده را بسازد.

VISION EQXX مجهز به 117 پنل خورشیدی خواهد بود که روی سقف آن نصب می شوند و می توانند در یک روز و درشرایط ایده آل مسافت طی شده به ازای هر شارژ را تا 15 مایل افزایش دهند.

این شرکت تصمیم دارد در بهار امسال میلادی خودرو را به طور واقعی در جاده آزمایش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خودروی تازه بنز از جنس پسماند غذا و قارچ رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی تازه بنز از جنس پسماند غذا و قارچ رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید