درختان ماه، روی زمین کاشته می شوند ، رشد بذرها در فضاپیمای اوریون!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ناسا میخواهد با یاری مراکز دانشگاهی و موسسات آموزشی یک جنگل از درختان منحصربه فرد با شجرنامه از بذرهایی که در ماه رشد نموده، ایجاد نمایند.

درختان ماه، روی زمین کاشته می شوند ، رشد بذرها در فضاپیمای اوریون!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه و به نقل از اسپیس، آژانس فضایی ناسا و خدمات جنگلی وزارت کشاورزی ایالات متحده با الهام از ابتکار یک فضانورد از ماموریت قدیمی آپولو، در پی کاشت نهال هایی از بذرهای رشد نموده در ماموریت ماه هستند. بذر این نهال ها در ماموریت آرتمیس 1 ناسا در سال 2022 که به دور ماه پرواز نموده بودند، رشد نموده اند.

بیش از هزار بذر از 5 گونه مختلف درخت به عنوان بخشی از کیت رسمی در پرواز آزمایشی 26 روزه بدون خدمه به دور ماه چرخیده است. هدف برنامه آرتمیس ایجاد ابزاری پایدار برای بازگرداندن فضانوردان به ماه و سپس آمادگی برای حضور انسان در مریخ است. بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: سال گذشته، این دانه ها در ماموریت آرتمیس یک در فاصله 64375 کیلومتری فراتر از ماه پرواز کردند. با یاری سازمان کشاورزی، نسل نو درختان ماه، روح اکتشاف را در نسل ما به وجود می آورد و الهام بخش جوامع بعدی خواهد شد. به اعتقاد نلسون درختان ماه ماموریت آرتمیس ناسا در حال بازگرداندن علم و نبوغ اکتشافات فضایی به زمین هستند.

در سال 1971، استوارت روزا، خلبان ماژول فرماندهی ماموریت آپولو 14، صدها بذر را به عنوان بخشی از کیت ترجیحی شخصی خود به ماه حمل کرد. پس از بازگشت این ماموریت، سازمان جنگل ها، بذرهای جوانه زده را در سراسر کشور کاشت. اکنون، ناسا امیدوار است که نسل نوی از درختان ماه که ریشه دوانده را به عنوان میراث الهامی که بیش از 50 سال پیش ارائه شد، ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

  • بمب حیرت انگیزی که انسان های باستانی در کالیفرنیای امروزی منفجر کردند | از بین رفتن حیات منطقه برای 1000 سال

دانه هایی که در فضاپیمای اوریون آرتمیس یک بودند شامل چنار، صمغ شیرین، صنوبر داگلاس، کاج لوبلی و سکویاهای غول پیکر بودند. رندی مور، رئیس خدمات جنگلداری گفت: دانه هایی که در ماموریت آرتمیس پرواز کردند به زودی درختان ماه نام خواهند گرفت و با افتخار در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی در کشور برافراشته خواهند شد. این درختان به عنوان نمادی قدرتمند عمل می نمایند. آنها الهام بخش نسل های آینده دانشمندان خواهند بود تا بدانیم وقتی روی کاری تمرکز کنیم، هیچ چیزی غیرممکن نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "درختان ماه، روی زمین کاشته می شوند ، رشد بذرها در فضاپیمای اوریون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختان ماه، روی زمین کاشته می شوند ، رشد بذرها در فضاپیمای اوریون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید