در برنامه هفتم توسعه به صنایع دستی توجه شده است

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، در برنامه هفتم توسعه به صنایع دستی توجه شده است.

در برنامه هفتم توسعه به صنایع دستی توجه شده است

مریم جلالی در حاشیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در نشست خبری با وبلاگ تجهیزات شبکه اضافه کرد: همچنین در برنامه هفتم توسعه به زیست بومی صنایع دستی توجه شده تا بتوان زنجیره ارزش صنایع دستی را به پیش برد و صادرات نیز به نحو مناسبی انجام گیرد.

این مسئول ادامه داد: طبق قول رئیس جمهور 10 هزار هنرمند واجد شرایط در صورت تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بیمه یک مطالبه عمومی بوده و با توجه به شرایط ناترازی صندوق های بیمه ای قصوری بوجود آمد، ادامه داد: سناریوهای مختلفی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی از قبیل ایجاد صندوق های حمایتی و بیمه های تکمیلی، بیمه های سلامت و عشایری هم مدنظر قرار گرفته است.

جلالی با بیان اینکه سال گذشته 38 مهر اصالت ایران در شورای جهانی بین المللی ثبت شد، اضافه کرد: چند مورد به استان زنجان اختصاص داشت و سال آینده نیز تعدادی دیگر از شورای یاد شده ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهر اصالت ملی و بین المللی پرونده های شهرهای ملی و جهانی با استقبال روبرو شده است، اضافه کرد: جهانی شدن اتصال به توسعه، اشتغال، درآمد ناخالص ملی را به همراه دارد.

این مسئول با بیان اینکه با کارهای انجام گرفته کارگروه ویژه سوغات ملی در کنار معاونت دستی وزارتخانه شکل گرفته است، اضافه کرد: ساماندهی این بخش نمود سبک زندگی خواهد بود و ابتکار عمل در این جشنواره در زنجان وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی تجلی بخش های قتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، ادامه داد: 180 هنرمند اقصی نقاط در این استان حضور یافته اند و از ابعاد گوناگون آثار مثبتی در پی دارد.

جلالی با بیان اینکه در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور وام تشویق تقاضا داده شده که اقدام ارزشمندی محسوب می شود، اضافه کرد: طبق آمار ارائه شده به حدود 400 متقاضی وام برای خرید صنایع دستی داده شده که چرخه را تکمیل می کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار بخش دولتی 2 بال برای برگزاری چنین رخدادهایی هستند، اضافه کرد: دولت باید تسهیلگری کند تا بخش خصوصی قدرتمند تر و توانمند وارد عمل شود. همبستگی و همکارهای بین بخشی به برگزاری چنین رویدادهایی منجر می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه زنجان را میتوان به دلیل همگرایی به عنوان یک نگاه جهانی معرفی کرد، گفت: طبق اقدامات انجام گرفته، خواهر خواندگی بین زنجان و یک از شهرهای جهانی در شورای جهانی صنایع دستی اعلام خواهد شد.

منبع: همگردی

به "در برنامه هفتم توسعه به صنایع دستی توجه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در برنامه هفتم توسعه به صنایع دستی توجه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید