شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید ، موتور تارا و گیربکس دنا برای شاهین

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، شاهین پلاس امروز با موتور نو ME16 گروه خودروسازی سایپا رونمایی شد. این موتور 16 سوپاپه قرار است قلب تپنده نوی برای نسخه پلاس سایپا شاهین باشد. فروش این محصول نو قرار است از اواخر تابستان سال جاری شروع گردد.

شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید ، موتور تارا و گیربکس دنا برای شاهین
فیلم موتور و گیربکس تازه شاهین

بیت ران - محمد فتح اللهی - شاهین قرار است با موتوری فراوری گردد که دیگر مسائل نسخه استاندارد را نداشته باشد. قوای محرکه تازه شاهین ME16 نام دارد و موتوری است که با آن غریبه نیستیم.

ME16 قرار است در گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو نقش پررنگی را ایفا نماید. این موتور امروز به عنوان قوای محرکه پارس خودرو کادیلا هم معرفی گردید.

موتور ME16 در حقیقت همان قوای محرکه ای است که پیش تر آن را با نام EC5 می شناختیم. EC5 محصول گروه پژو سیتروئن بود و این موتور حالا ایرانیزه شد و قرار است در خودروهای مختلفی از آن استفاده گردد.

شاهین پلاس یکی از خودروهایی است که سایپا میخواهد از این موتور برای به حرکت درآوردن آن استفاده کند. این موتور که در مگا موتور فراوری می گردد در بحث فن آوری ساخت به بیان سایپا با موتور TU5 پلاس ایران خودرو تفاوت هایی دارد.

از جمله تفاوت های موتور ME16 با TU5 پلاس می توان به ساختار متفاوت بلوک سیلند، اجزای سرسیلندر، رینگ ها و یاتاقان ها، پاشش سوخت و سیستم جرقه زنی اشاره نمود. در نتیجه این اختلاف ها سایپا مدعی است که این موتور توان بیشتر و مصرف سوخت کمتری نسبت به موتور ایران خودرو دارد.

مشخصات فنی سایپا شاهین پلاس

موتور ME16 سایپا شاهین پلاس

موتور ME16 این خودرو چهار سیلندر 16 سوپاپه است که 1.6 لیتر حجم دارد. این قوای محرکه که فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ ها را دارد توانست استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس کند.

موتور تازه شاهین پلاس با پمپ روغن و دینام تازه حالا 115 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه نیرو فراوری می نماید. گشتاور خروجی آن نیز به 147 نیوتن متر رسید که در دور 4200 از تمام پتانسیل آن می توان استفاده کرد.

سایپا برنامه دارد که این موتور را با گیربکس 5 سرعته دستی به مشتری ایرانی به فروشد. این گیربکس به وسیله آیسین مهندسی شد و با کد 5F18 شناخته می گردد.

البته سایپا اعلام نمود که نسخه اتوماتیک شاهین پلاس هم به زودی وارد بازار می گردد. شاهین پلاس اتوماتیک از گیربکس 6 سرعته ای بهره می برد که ساخت DAE است. شاهین پلاس سایپا مانند سایر نسخه های G و CVT این خودرو، تمامی نیروی موتور را به محور جلو منتقل می نماید.

امکانات سایپا شاهین پلاس

شاهین پلاس

پیش از هر چیز باید بیان کرد که نسخه پلاس شاهین داشبورد، رو دری ها و تریم داخلی متفاوتی خواهد داشت. سایپا امروز در زمان رونمایی از این خودرو اعلام نمود که این خودرو با امکانات ایمنی و رفاهی تازه در جایگاهی بالاتر از شاهین G و شاهین CVT قرار می گیرد.

از جمله امکانات نسخه پلاس شاهین می توان به سانروف، تریم چرم مصنوعی برای صندلی ها، نمایشگر لمسی داشبورد، ایرکاندیشن اتوماتیک، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور عقب، استارت دکمه ای، سنسورهای فشار باد تایرها و نور، سیستم کنترل پایداری و کنترل آغاز حرکت در سربالایی و آیینه های تاشو برقی اشاره نمود.

سایپا بیان کرد که مدل فول شاهین پلاس دارای ایربگ های جانبی، کروز کنترل، مانیتور لمسی تازه، شیشه های دودی عقب و… هم خواهد بود.

پارس خودرو کادیلا با اولین موتور 16 سوپاپ سایپا رونمایی شد / آنالیز تخصصی

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!

ماجرای مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه ای / ایران خودرو شرح داد

قیمت چانگان CS35 پلاس اعلام شد / سود 17 درصدی چانگان برای سایپا

منبع: بیت ران

به "شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید ، موتور تارا و گیربکس دنا برای شاهین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید ، موتور تارا و گیربکس دنا برای شاهین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید