طرح تعویض خودروهای فرسوده به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، طرح تعویض خودروهای فرسوده یکی از مهم ترین تصمیاتی بود که می توانست شهر را از آلودگی هوا نجات دهد. این آیین نامه در سال 88 به تصویب رسید. اما در مرحله اجرایی با مشکل روبرو شد و مسئولان از اجرای آن باز ماندند.

طرح تعویض خودروهای فرسوده به کجا رسید؟

دولت برای عبور از اثرات تورمی اعطای تسهیلات، دو طرح تعویض خودرو فرسوده به صورت نقدی و جایگزین را ارائه کرده است.

در طرح نقدی، دولت باید از طریق مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، آنها را تحویل بگیرد و با توجه به ارزش لاشه خودرو، وجه آن را به متقاضی پرداخت کند.

طرح روی زمین مانده است

اما محمدحسین گودرزی، رئیس انجمن مراکز صنفی اسقاط خودروی کشور در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ تجهیزات شبکه گفت: در مورد این طرح، کارگروه اسقاط در اتحادیه صنایع بازیافتی ایران، با ایران خودرو مذاکره و ایران خودرو نیز موافقت خود را نیز اعلام کرد.

او اضافه نمود: متاسفانه ستاد حمل ونقل در این زمینه کوتاهی کرد. این ستاد به جای اینکه به حوزه اسقاط رونق دهد، مانعی برای کار مراکز مربوطه شده است.

رئیس انجمن مراکز صنفی اسقاط خودروی کشور گفت: همچنان اسقاط تعطیل است و هیچ دستگاهی نظارت بر این امور را بر عهده ندارد. فعلا این طرح در مرحله اجرا متوقف شده است.

به گفته او، تا زمانی که نظارت بر امور اسقاط انجام نگیرد، این طرح همچنان در مرحله اجرایی متوقف می ماند.

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، این در حالی است که خودروهای فرسوده، هم به دلیل مصرف بالای انرژی و هم به دلیل آلاینده بودن، برای شهرها مضر هستند.

بر اساس برخی منابع، سن مجاز برای خودرو حدود 20 سال است و بالاتر از آن فرسوده محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های اسقاط خودروهای فرسوده و مراکز مجاز در این زمینه را اینجا بخوانید.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ تجهیزات شبکه بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "طرح تعویض خودروهای فرسوده به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تعویض خودروهای فرسوده به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید