لمس قصه های بچگانه در موزه هانس کریستین اندرسن

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ایرنا/ این خبر پیرامون لمس قصه های بچگانه در موزه هانس کریستین اندرسن برای شما نوشته شده است.

لمس قصه های بچگانه در موزه هانس کریستین اندرسن

دانمارک تابستان سال جاری با افتتاح نسخه بازسازی شده موزه هانس کریستین اندرسن، از نویسنده داستان های معروفی چون پری دریایی کوچولو، دخترک کبریت فروش، جوجه اردک زشت و ملکه برفی تجلیل کرد.

موزه قدیمی هانس کریستین اندرسن که در سال 1930 در شهر اودنسه، زادگاه این نویسنده، تاسیس شد، یک موزه زندگینامه ای سنتی بود پر از متون و مصنوعات مربوطه، اما بازدیدنمایندگان در این موزه در پی قصه های پریان بودند زیرا اندرسن را با این قصه ها می شناختند. از همین رو یک بازسازی هفت ساله با نظارت مقامات شهر اودنسه در این موزه انجام شد. حالا بازدیدنمایندگان به محض ورود به موزه از کلبه محقری که اندرسون در اوایل دهه 1800 میلادی دوران کودکی خود را در آن گذراند، عبور می نمایند و سپس به فضایی زیرزمینی و وسیع وارد می شوند که به داستانهای این نویسنده اختصاص دارد و با استفاده از پخش انیمیشن و موسیقی و برگزاری نمایشگاه های تعاملی بازدیدنمایندگان را در فضای داستان غرق می نماید.

در نسخه تازه موزه اندرسن مصنوعات مربوط به این نویسنده از جمله مرکب دان وی و لیوانی که جنی لیند به او اهدا نموده بود نیز به نمایش گذاشته شده اند. لیند یک خواننده سوئدی بود که درخواست ازدواج اندرسون را رد کرد.

آرا هالیچی، جهانگرد اهل هلند که فقط برای بازدید از این موزه به اودنسه سفر نموده، در این باره می گوید: موزه تازه هانس کریستین اندرسن شما را به یک جهانی دیگر میبرد و به طرزی خارق العاده از مشغله های روزمره دورتان می نماید.

داستان زندگی اندرسن در تاروپود نمایشگاه های این موزه تنیده شده است، نویسنده ای که از مادری بی سواد و کفاشی فقیر به دنیا آمد. اندرسون در سال 1805 چشم به جهان گگردد و در یازده سالگی پدرش را از دست داد.

وی سه سال بعد با رویای بازیگر شدن اودنسه را به مقصد کوپنهاگ ترک کرد. این نویسنده معروف دانمارکی در سال 1875 از جهان رفت و تا آن موقع 158 قصه پریان و 800 شعر نوشته و به لطف محبوبیت داستان هایی چون لباس تازه امپراطور و بندانگشتی به موفقیت رسیده بود.

موزه تازه هانس کریستین اندرسن به وسیله کنگو کوما معمار ژاپنی که پشت طراحی و ساخت ورزشگاه المپیک تازه توکیو بود، ساخته شده است. کار بازسازی این موزه در سال 2014 شروع شد و 7 سال به طول انجامید. موزه تازه تابستان سال جاری بازگشایی شد اما کار ساخت آن اوایل ماه دسامبر کامل نشده بود.

کوما در ساخت این موزه از داستان تیندرباکس اندرسن الهام گرفته که در آن یک درخت توخالی دروازه ای به روی یک جهان زیرزمینی است. از همین رو دو سوم فضای نمایشگاهی این موزه تازه در زیر زمین ساخته شده است.

کوما پیشتر در این باره گفته بود: ایده پشت طرح این موزه شبیه به روش اندرسون است که در آن یک جهان کوچک بطور ناگهانی به جهانی بزرگ تبدیل می گردد.

موزه قدیمی هانس کریستین اندرسون که بیش از 90 سال پیش در خانه محل تولد این نویسنده تاسیس شد، اواخر سال 2017 تعطیل شد. این موزه سالانه 100 هزار بازدیدنماینده داشت که بیشتر آنها از جهانگردان خارجی بودند.

منبع: همگردی

به "لمس قصه های بچگانه در موزه هانس کریستین اندرسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لمس قصه های بچگانه در موزه هانس کریستین اندرسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید