مسدود شدن چند اپلیکیشن محبوب در هند

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، هفته ها پس از درگیری های مرگبار بین هند و چین در مرز بین این دو کشور، دولت هند اظهار داشت ده ها اپلیکیشن موبایلی از جمله اپلیکیشین های محبوب مربوط به چین را مسدود نموده است.

مسدود شدن چند اپلیکیشن محبوب در هند

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه صادره از وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند آمده است: با توجه به ماهیت ظاهری تهدیدها، وزارت فناوری اطلاعات تصمیم گرفته است 59 اپلیکیشن را مسدود کند؛ زیرا آن ها بنا بر اطلاعات موجود، درگیر در فعالیت هایی هستند که برای حق حاکمیت و تمامیت هند، دفاع از هند، امنیت دولت و نظم عمومی زیان رسان هستند.

این بیانیه همچنین اذعان نموده که نگرانی های فزاینده ای در بخش های مربوط به امنیت داده و حفاظت از حریم شخصی 10 میلیون هندی وجود دارد و اضافه کرد که اخیراً مطرح شده چنین نگرانی هایی همچنین تهدیدی برای حق حاکمیت و امنیت کشورمان به حساب می آیند.

وزارت فناوری اطلاعات هند، شکایات بسیاری از منابع متعدد، از جمله چندین گزارش درباره سوء استفاده بعضی اپلیکیشن های موبایلی موجود در بسترهای اندروید و آی اواس در راستای دزدیدن و انتقال محرمانه و بدون مجوز داده های کاربران به سرورهایی در خارج از هند، دریافت نموده است.

این بیانیه می افزاید: جمع آوری این داده ها، استخراج و پروفایل بندی آن ها توسط عناصری که با امنیت ملی و دفاع هند دشمنی دارند، که در نهایت نسبت به حاکمیت و تمامیت هند تخطی خواهند کرد، مسئله یک نگرانی عمیق و فوری است که نیازمند اقدامات فوری است.

بنا بر اعلام دولت هند، همنوایی قدرتمندی در فضای عمومی مبنی بر انجام اقدام جدی علیه اپلیکیشن هایی که به حق حاکمیت هند و حریم شخصی شهروندان آسیب می رساند، وجود دارد.

در بیانیه فوق آمده، بر پایه این موارد و نیز دریافت داده های موثق مبنی بر آنکه چنین اپلیکیشن هایی تهدیدی برای حق حاکمیت و تمامیت هند به حساب می آیند، دولت این کشور تصمیم گرفته اجازه ندهد این اپلیکیشن های مشخص قابل استفاده در دستگاه های دارای اینترنت موبایل و غیر آن، مورد استفاده قرار گیرد.

در همین رابطه، رسانه های محلی گزارش کردند که دولت 59 اپلیکیشن مربوط به چین، شامل اپلیکیشن بسیار محبوب تیک تاک و مرورگر یو. سی را مسدود نموده است. شیر ایت و وی چت هم در بین اپلیکیشن های مسدود شده هستند.

هند و چین شاهد درگیری فزاینده ای در مرز- که با عنوان خط واقعی کنترل شناخته می شود- در منطقه لداخ جامو و کشمیر هستند. اوایل این ماه طی درگیری بین نیروهای هندی و چینی، 20 سرباز هندی کشته شدند. درگیری مرزی بین دو کشور بیش از 70 سال سابقه دارد.

چین مدعی قلمرو در شمال شرقی هند است، در حالی که دهلی نو، پکن را به اشغال قلمرواش در فلات اقصی چن در هیمالیا متهم می نماید، که شامل بخشی از منطقه لداخ نیز هست.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مسدود شدن چند اپلیکیشن محبوب در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدود شدن چند اپلیکیشن محبوب در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید