مصرف کرن بری در دوران بارداری چه عوارضی است؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، آیا می دانستید مصرف کرن بری در بارداری ممکن است عوارضی بر روی جنین شما داشته باشد؟ درست است که این میوه خواص بی شماری دارد، ولی نباید خودسرانه به مصرف آن اقدام کرد، برای آگاهی بیشتر ادامه مقاله را از دست ندهید.

مصرف کرن بری در دوران بارداری چه عوارضی است؟

مصرف کرن بری در بارداری

با اینکه تا به حال درباره اثر کرن بری بر روی خانم های باردار و شیرده مطالعاتی صورت نگرفته است و نمی توان درباره عوارض آن به طور قطعی قضاوت کرد، ولی بهتر است جانب احتیاط رعایت گردد. چون ممکن است مصرف خودسرانه کرن بری در بارداری موجب بروز عوارض ناخواسته و ناشناخته ای بر روی شما یا جنین تان گردد.

مصرف کرن بری احتیاط دارد خصوصا اگر:

از دارو های رقیق نماینده خون مانند وارفارین بهره ببرید. چون این دارو به کرن بری و یا آب آن واکنش نشان می دهد. این میوه مقادیر زیادی اسید سالیسیلیک دارد که باعث رقیق شدن خون می گردد. رقیق شدن بیش از حد خون ممکن است خونریزی داخلی را به همراه داشته و جان انسان را در معرض خطر جدی قرار دهد. چه برسد که یک جنین آسیب پذیر هم بخواهد در معرض این عوارض قرار بگیرد.

حساس به آسپرین باشید. شما هم نباید از کرن بری بهره ببرید. به طور کل اندازه بالای اسید سالیسیک این میوه آن را تبدیل به یک میوه خطرناک برای این افراد می نماید.

مسائل کلیوی داشته باشید. کرن بری حاوی مقادیر بالای اگزالات است. اگزالات به کلیه ها فشار می آورد و باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد. به همین علت خیلی مهم است که اندازه مصرف کرن بری در افرادی که مسائل کلیوی دارند متعادل باشد و معین این که چقدر کرن بری کافی و خوب است کار مسئله ای است. خود بارداری هم به تنهایی به کلیه ها فشار می آورد بهتر است با مصرف کرن بری در بارداری این فشار را دوچندان نکنید.

مصرف اندازه زیاد چای کرن بری می تواند باعث اختلالات معده مانند اسهال و ناراحتی های دستگاه گوارش گردد و این اصلا برای یک خانم باردار خوب نیست، چون نباید بدنش آب زیادی از دست دهد. به علاوه او به غذای کافی برای رشد جنین نیاز دارد.

دانستنی هایی در خصوص کرن بریبا این وجود بد نیست در خصوص کرن بری این نکات را بدانید:

کرن بری حاوی مواد معدنی و ویتامین های متنوع مانند ویتامین C، K و E است.

نوشیدن دم نموده کرن بری به بهبود زخم ها و سایر بیماری های دهان مانند التهاب لثه یاری می نماید. به طور کل مصرف کرن بری و محصولات حاوی آن عفونت های باکتریایی در دهان، خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را کاهش می دهد و از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری می کند.

کرن بری به چربی سوزی با از بین بردن سموم بدن یاری می نماید. ارگانیک اسید های موجود در آن باعث کاهش وزن می شوند.

آنتی اکسیدان های کرن بری اکسیداسیون LDL را مهار می نماید و از خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی می کاهد.

مصرف میوه کرن بری برای درمان عفونت های مجاری ادراری مفید است.

از آنجا که کرن بری قادر به درمان عفونت مخصوص معده است و می توان آن را به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و به مدت حدود یک ماه استفاده کرد تا این عامل عفونت و باکتری مزاحم را از بین برود.گاهی این عفونت هر چند سالی یک بار شخص معالجه شده را دوباره بیمار می نماید، چون می تواند به آسانی انتقال یافته و رشد کند.

مصرف میوه کرن بری به تنظیم فشارخون، گردش خون و سطح لیپید خون یاری کند.

گیاه کرن بری به صورت درختچه های کوتاه و همواره سبز است که برگ های ریزی دارد، به طوری که میوه کرن بری از برگ های گیاه بزرگ تر است.

مزه میوه کرن بری ترش و شیرین (ملس) بوده و غالبا ترشی بر شیرینی چیره است.

از میوه کرن بری برای تهیه آب میوه، سس، مربا، و خشکبار (کرن بری خشک) استفاده می گردد.

آمریکا و کانادا از بزرگترین صادرنمایندگان کرن بری هستند که این محصول را به صورت تجاری کشت می نمایند.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "مصرف کرن بری در دوران بارداری چه عوارضی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کرن بری در دوران بارداری چه عوارضی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید