بهداشت دهان و دندان

کشف فسیل کاملا سالم جنین یک دایناسور در چین!

جنین دایناسور فوق العاده نادر و کاملاً حفظ شده ای در داخل یک تخم فسیل شده در انبار موزه ای در چین بود، پیدا شد. این نمونه متولد نشده که تصور می گردد بین 66 تا 72 میلیون سال سن داشته باشد، ارتباط باورنکردنی بین دایناسور ها و پرندگان مدرن را نشان می دهد.

23 مرداد 1402

نتایج پژوهش 10 ساله گوگل درباره خواب های انسان

خبرنگاران- مهدی نقی پور؛ گوگل آنالیز نموده است که مردم جهان چگونه از کشورها، فرهنگ ها و زبان های مختلف خواب های خود را دراین وبسایت، جستجو می نمایند. گوگل در این پژوهش متوجه شده است که خیلی از رویا های مردم جهان تکراری است.

22 مرداد 1402

6 راز شگفت انگیز درباره فیلم ها و سریال ها که نمی دانستید

فیلم خوب مانند بازی جومانجی است؛ به معنای واقعی کلمه، تماشاچیانش را به درون دنیای خودش می کشد. با این حال، فرآیند فراوری فیلم ها هم کمتر از نتیجه آن جالب نیست و می تواند واقعاً مهیج باشد.

31 تیر 1402

قدیمی ترین تدفین در آفریقا؛ کودک 3 ساله ای که 80000 سال پیش با بالشت و کفن دفن شد!

قبر متوتو در غار Panga ya Saidi یافت شده است. این غار از سال 2010 به وسیله گروهی به سرپرستی موزه ملی کنیا در نایروبی و موسسه ماکس پلانک در شهر ینا آلمان مورد کاوش و آنالیز نهاده شد.

18 خرداد 1402

طرز تهیه کیک لمینگتون استرالیایی؛ خوشمزه و خاص

لمینگتون یا لامینگتون یک کیک استرالیایی محبوب است که از چندین لایه از کیک اسفنجی یا کیک کره ای با پوششی از سس شکلات ساخته شده است. در این کیک، پودر نارگیل در بین لایه های کیک قرار داده می شود. روی آن لایه ای نازک با روکش شکلاتی است که در پودر نارگیل گردانده...

3 خرداد 1402

کتاب داستان های برگزیده پنج دوره جایزه ارغوان منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در این کتاب 10 داستانی که براساس رتبه کسب شده در پنج دوره جایزه ارغوان برگزیده شده اند، آمده که چاه ویل نوشته فرناز (زینب) قربانی، حضور و غیاب غزل محمدی، لیس لها ارض او وطن او عنوان نوشته زهرا گودرزی، چشم ها به قلم امیرمحمد...

11 اردیبهشت 1402

دلیل وزوز مداوم گوش چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

در اصطلاح پزشکی، وزوز صدایی است که در گوش به صورت صدای زنگ یا سوت مداوم تجربه می گردد و از یک منبع خارجی نمی آید، بنابراین وجود آن باعث ناراحتی در فرد می گردد که رنج می برد و نمی تواند بفهمد که از کجا می آید.

30 فروردین 1402

درگیری خونین طرفداران چلسی و وستهم

وستهم روز گذشته در چارچوب رقابت های هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس میزبان چلسی بود و این بازی در نهایت با تساوی 1-1 به انتها رسید.

23 بهمن 1401

طرز تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه و دلنشین در خانه

نان ها انواع مختلفی دارند. یکی از نان های بسیار خوشمزه که شاید کمتر کسی آن را امتحان نموده باشد، نان کدو حلوایی است. با تهیه این نان خوشمزه نه تنها فرصت امتحان کردن یک نان خوشمزه را پیدا می کنید، بلکه از مواد مغذی موجود در کدو حلوایی هم برخوردار می شوید...

5 دی 1401

4 درس انیمیشن های پیکسار درباره معماری

پیکسار در بیست سال گذشته مخاطبان زیادی را مجذوب خودش کرده است. داستان اسباب بازی (Toy Story) به عنوان اولین فیلم این استودیو سال 1995 با 362 میلیون دلار پرفروش ترین فیلم باکس آفیس جهانی لقب گرفت. پس از آن زندگی یک حشره (A Bugs Life) با فروش 363 میلیون دلار، داستان اسباب...

6 آذر 1401

طرز تهیه بستنی هلو به 3 روش خامه ای، آلاسکا و بدون ثعلب

بستنی هلو یکی از خوشمزه تابستانی است که می توانید آن را به عنوان یک خوراکی خوشمزه بعد از غذا یا میان وعده سرو کنید. بستنی هلو به خاطر طعم ملایمی که دارد، معمولا مورد استقبال بسیاری افراد قرار می گیرد و با مواد ساده و در دسترسی هم می توان آن را درست کرد....

29 مرداد 1401

متوقف شدن ریزش مو با مصرف این میوه جادویی

با چای گواوا پوست سر خود را ماساژ دهید و آن را به مو های خود بمالید، این کار را از ریشه مو ها آغاز کرده و به سمت انتهای رشته های مو ادامه دهید. اجازه دهید به مدت دو ساعت پوست سر و مو های شما به این ماده آغشته بمانند و سپس سر خود را شستشو دهید.

14 مرداد 1401

جنجال تازه فراستی؛ بازی جواد عزتی فاجعه است!

مسود فراستی در برنامه هفت نقدها تندی را به فیلم بازنده اثر محمدحسین مهدویان کرد.

22 تیر 1401

همه چیز در خصوص دررفتگی استخوان فک، علائم، تشخیص و راه های درمان آن

شکستگی فک به معنی وجود شکستگی در استخوان فک پایین است اما در رفتگی فک به معنای تغییر مکان دادن فک تحتانی است. در واقع در شکستگی و دررفتگی فک مفصلی که فک پایین را به جمجمه متصل می نماید آسیب می بیند این مفصل که در دو طرف وجود دارد.مفصل گیجگاهی زیرواره...

19 تیر 1401

سریال چیزهای عجیب چگونه ژانرهای علمی، تخیلی و وحشت را ترکیب کرده؟

تریلر فصل تازه سریال پرطرفدار نتفلیکس، چیزهای عجیب (Stranger Things) به تازگی منتشر شده است و مخاطبان را بار دیگر به شهر کوچک هاوکینگز برد. در نتیجه اتفاقات فصل سوم، گروه شخصیت های اصلی داستان بیش از هر زمان دیگری از هم جدا شده اند. اما با نزدیک شدن جنگی فراطبیعی،...

21 خرداد 1401

مضرات زیاده روی در مصرف شکر در ماه رمضان

در ماه رمضان مصرف زیاد شکر منجر به بیماری های جدی می گردد.

8 خرداد 1401

چگونه با صرف کم ترین هزینه به دور جهان سفر کنیم؟

بازنشستگی برای تمام افراد طرحی است از شرکت در انجمن های مختلف مردمی یا با آرامش محو غروب خورشید شدن، اما یک زوج می خواهند سال های تاریک و روشن زندگیشان را سفری به دور جهان داشته باشند .

21 بهمن 1400

علل و درمان بیماری تنگی دریچه آئورت

تنگی دریچه آئورت یا تنگی آئورت هنگامی اتفاق می افتد که دریچه آئورت قلب باریک گردد. این باریک شدن مانع از باز وبسته شدن کامل دریچه و باعث کاهش یا انسداد جریان خون از قلب به شریان اصلی و کل بدن می گردد. در ادامه به آنالیز بیشتر این عارضه می پردازیم.

23 دی 1400

مصرف کرن بری در دوران بارداری چه عوارضی است؟

آیا می دانستید مصرف کرن بری در بارداری ممکن است عوارضی بر روی جنین شما داشته باشد؟ درست است که این میوه خواص بی شماری دارد، ولی نباید خودسرانه به مصرف آن اقدام کرد، برای آگاهی بیشتر ادامه مقاله را از دست ندهید.

9 آبان 1400

چه مواد غذایی باعث تشدید بوی دهان می شود؟

ماهی ساردین بسیار خوشمزه و مفید است اما بوی قوی این ماهی خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنید در دهان شما باقی خواهد ماند. پس قبل از جلسه کاری هرگز ساردین مصرف نکنید.

8 آبان 1400
تعداد: (32)