نشست آنالیز نظام مسائل مرتبط با پایگاه های میراث ملی و جهانی خوزستان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نشست آنالیز نظام مسائل مرتبط با پایگاه های میراث ملی و جهانی خوزستان برگزار گردید.

نشست آنالیز نظام مسائل مرتبط با پایگاه های میراث ملی و جهانی خوزستان برگزار گردید

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی در این نشست خوزستان را مینیاتوری از ایران فرهنگی در ادوار مختلف تاریخ دانست که با توجه به اهمیت آن در حوزه میراث فرهنگی، این ظرفیتها باید خوانش و معرفی گردد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور ماهیت پایگاه های ملی و جهانی را در کنار پژوهش، بازسازی و حفاظت، روایتگری و آموزش مطرح کرد.

وی نظام نامه پایگاه ها را برنامه اقدام و عمل پایگاه ها مطرح کرد و اهمیت برنامه ریزی عملی و بازدیدهای میدانی برای برطرف چالش ها را یادآور شد.

دارابی بعلاوه به تدوین طرح جامع آموزش برای پایگاه ها و تعجیل در اجرای آن تأکید کرد.

محمد حسین ارسطوزاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان نیز در این نشست یادآور شد: خوزستان به علت همجواری با تمدن بین النهرین بهشت باستان شناسی است. این استان 7 پایگاه میراث ملی و 3 پایگاه میراث جهانی دارد.

در این نشست سه ساعته مدیران ستادی وزارتخانه و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، معاون میراث فرهنگی استان و مدیران پایگاه های ملی و جهانی این استان حضور داشتند.

بعلاوه در این نشست، پس از استماع مسائل و ارزیابی عملکردها، برای حل مسائل تصمیم گیری شد. انتقال تجارب و اقدامات نوآورانه و خلاقانه ای که پایگاه ها داشته اند، از دیگر اهداف این جلسه بود.

توجه به مسئولیت اجتماعی و شناسایی ظرفیتهای استانی، تشکیل شورای عالی نظارت، معرفی بسته های سرمایه گذاری، انتخاب شعار مناسب، ارزشیابی مستمر مدیران، بازتعریف معیارها برای پایگاه های ملی و جهانی، تکمیل بانک اطلاعاتی و ارائه پیوست های فرهنگی و رسانه ای از دیگر نکات مورد اشاره قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در این جلسه بود.

احصاء موضوعات مربوط به اراضی کشاورزی و آلاینده های همجوار پایگاه ها و پیگیری با دستگاه های مرتبط از جمله مصوبات این جلسه بود.

بعلاوه مقرر شد برای تکمیل و افتتاح موزه منطقه ای خوزستان طی یک سال آینده کوشش و برنامه ریزی گردد.

منبع: همگردی

به "نشست آنالیز نظام مسائل مرتبط با پایگاه های میراث ملی و جهانی خوزستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آنالیز نظام مسائل مرتبط با پایگاه های میراث ملی و جهانی خوزستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید