گردشگری، برترین جایگزین درآمدهای غیرپایدار نفت

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، توریسم با وجود ظرفیت غنی در ایران، می تواند برترین جایگزین برای درآمدهای غیرپایدار نفتی باشد.

گردشگری، برترین جایگزین درآمدهای غیرپایدار نفت

رویدادهای متعدد در منطقه و دنیا و ترفندهای مالی بعضی کشورهای دارای ذخایر انرژی، عایدی کشور از منابع انرژی را دچار نوسان نموده و تامین بودجه را در بعضی دوره ها سخت ساخته است.

گردشگری در سال های اخیر به صنعت قابل توجه در کشورهای در حال رشد تبدیل شده و در ایران نیز با وجود ظرفیت غنی در این حوزه، این صنعت می تواند برترین جایگزین برای عایدیهای غیرپایدار نفتی و انرژی برای کشور باشد.

این تجربه، برنامه ریزان را به سوی رونق مالی در دیگر بخش ها سوق داده که گردشگری یکی از این حوزه ها است، دولت تدبیر و امید بر همین مبنا فرایند سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای توسعه زیرساخت ها در دستور کار قرار داده است.

ایران با تنوع اقلیمی و داشته های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی، در سال های اخیر تمرکز بیشتری بر صنعت گردشگری داشته و از سویی مزیت بالا، ارزش افزوده قابل توجه، تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و بی احتیاجی صنعت گردشگری از بودجه های دولتی، گردشگری را در کشور به عنوان محور توسعه برجسته نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت:

صنعت گردشگری می تواند برای ایران برترین جایگزین برای نفت و عایدیهای وابسته به آن باشد.

محمد دنیاشاهی با اشاره به نوسانات قیمت نفت در دنیا و ناپایدار بودن عایدیهای نفتی برای کشور، اظهار داشت:

گردشگری با برنامه ریزی مناسب می تواند جایگزین مطمئنی به عنوان منبع عایدی کشور باشد.

ایشان با تاکید بر این که توسعه گردشگری کشور در گام اول احتیاج به تامین زیرساخت دارد، گفت:

با تصمیم و تمرکز دولت تدبیر و امید برای آسان سازی سرمایه گذاری ها در بخش گردشگری، نقش این صنعت در کشور پررنگ تر از گذشته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، بوم گردی را ظرفیت برجسته ایران بر پایه تنوع اقلیمی و ظرفیت های بومی برشمرد و اعلام کرد:

بوم گردی از بخش های مهم گردشگرپذیری و مدیران اقامتگاه های بوم گردی از شریف ترین فعالان حوزه گردشگری هستند.

وی با تاکید بر این که روحیه نوجویی موتور محرکه گردشگری بوم گردی است، بیان داشت:

بوم گردی به شکل کنونی صنعت نوپایی در ایران است و مدیران این حوزه باید به وسیله آموزش، فراگیری علوم مرتبط و بهره گیری از تجربه کشورهای مشابه، کسب و کار خود را رونق بخشند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "گردشگری، برترین جایگزین درآمدهای غیرپایدار نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری، برترین جایگزین درآمدهای غیرپایدار نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید