واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی و نقش ایمیدرو در این شرکت!

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، رئیس هیات عامل ایمیدرو در حالی از انعقاد 5 تفاهم نامه همکاری بین شرکت های عظیم معدنی و هپکو خبر داده که معلوم نیست پس از واگذاری این شرکت به تأمین اجتماعی، آیا ایمیدرو اجازه دخالت در فعالیت های هپکو را خواهد داشت؟

واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی و نقش ایمیدرو در این شرکت!

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ تجهیزات شبکه، پس از تصمیم هیات وزیران مبنی بر واگذاری هپکو به سازمان تأمین اجتماعی، سوالات بسیاری حول این مصوبه صورت گرفت که این سوالات ناشی از نگرانی کارکنان هپکو از آینده این شرکت بود.

در واقع در این مصوبه تنها آینده ای که برای این شرکت در نظر گرفته شده، واگذاری 38 درصد سهام آن تا خاتمه سال 99 از سوی سازمان تأمین اجتماعی بود. نگرانی کارگران هپکو از این است که سهام این شرکت به دست نااهلانی بیفتد که صرفا به دنبال سود خود باشند و البته سود خود را در بازگشت رونق فراوری به هپکو ندانند.

پس از واکنش های بسیاری که از سوی کارگران این شرکت صورت گرفت، خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر از انعقاد 5 تفاهم نامه همکاری بین شرکت های عظیم معدنی و هپکو با راهبری ایمیدرو در آینده اطلاع داد.

غریب پور ضمن اشاره به اینکه حتی در صورت واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی، رویکرد حمایتی ایمیدرو نسبت به این شرکت تغییر نمی نماید، اضافه کرد: ایمیدرو به همراه شرکت های مبارکه، ملی مس، گل گهر، چادرملو، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های مععدنی و خانه معدن ایران با هدف تحقق اهداف جهش فراوری و حمایت از فراوری داخل، 5 تفاهم نامه مجزا خرید محصولات و خدمات از شرکت هپکو امضا می نماید.

براساس اظهارات غریب پور، تأمین دستگاه های مورد احتیاج شرکت های معدن و صنایع معدنی که شرکت هپکو قادر به ساخت آن است و همچنین تأمین قطعات یدکی و تجهیزات مختلف ناوگان معدنی و خطوط فراوری در این تفاهم نامه ها درنظر گرفته شده است.

با این حال، رئیس هیات عامل ایمیدرو در اظهارات خود اشاره ای نکرده است که آیا پس از واگذاری هپکو به سازمان تأمین اجتماعی، آیا ایمیدرو اجازه دخالت در تصمیمات این شرکت خواهد داشت و سوال دیگر این است که قرارداد های مورد اشاره وی با سازمان تأمین اجتماعی بسته خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی و نقش ایمیدرو در این شرکت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی و نقش ایمیدرو در این شرکت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید