وزیر جدید وحدت کره جنوبی منصوب شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات شبکه، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی لی این یونگ از نمایندگان مجلس این کشور را به عنوان وزیر جدید اتحاد دو کره منصوب کرد.

وزیر جدید وحدت کره جنوبی منصوب شد

یونهاپ، لی این یونگ جایگزین کیم یئون چول شده است که اواخر خرداد سال جاری بعد از شکلگیری دور جدیدی از تنش ها میان دوکره، استعفا کرد.

گزارش حاکی است رییس جمهوری کره جنوبی امیدوار است لی که سابقه بالایی در فعالیت های صلح طلبانه دارد بتواند باعث بهبود روابط تضعیف شده دو کره گردد.

او در جلسه رای اعتماد مجلس کره جنوبی به خود اظهار کرد لغو، تاخیر یا کاهش رزمایش های برنامه ریزی شده با آمریکا، می تواند پیونگ یانگ را به بازگشت به میز مذاکره تشویق کند.

تنش های بین کره ای اواخر خرداد سال جاری پس از آنکه پیونگ یانگ، سئول را به دلیل عدم جلوگیری از ارسال و انتشار اعلامیه های تبلیغاتی در مرز دو کشور سرزنش کرد افزایش یافت.

کره شمالی همان زمان دفتر ارتباط بین کره ای را در شهر مرزی کائه سونگ منفجر کرد پس از آن اعلامیه ای مبنی بر انتقال مجدد سربازانش به مناطق حفاظت شده غیر نظامی که قبلا خالی کرده بود منتشر کرد کره جنوبی هم در واکنش به این تهدید پیونگ یانگ اعلام کرد اگر کره شمالی دست به اقدام نظامی بزند هزینه آن را می پردازد.

روابط بین پیونگ یانگ و سئول در سال 2018 با برگزاری سه اجلاس بین رهبران دو کشور گرم شد دو طرف اعلامیه پانمونجوم را امضا کردند که خواستار کاهش کامل تنش های شبه جزیره و بهبود روابط بین کره بود.

با این حال، همکاری بین کره ای از زمان برگزاری دومین اجلاس بین رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هانوی پایتخت ویتنام در سال گذشته متوقف شد و اختلافات مربوط به خلع سلاح هسته ای و رفع تحریم ها همچنان وجود دارد.

دو کره روابط خود را از اوایل ماه ژانویه سال جاری به دلیل نگرانی از همه گیری کرونا به حالت تعلیق درآورده بودند اما هفته گذشته کره شمالی، کره جنوبی را دشمن توصیف کرد و قول داد تمام خطوط ارتباطی با این کشور را قطع کند سئول هم از پیونگ یانگ خواسته بود به توافق نامه صلح پانمونجوم پایبند باشد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "وزیر جدید وحدت کره جنوبی منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر جدید وحدت کره جنوبی منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید